logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Miloš Toman: Budoucnost patří aktivním

17. května 2021
Blog 0
1294
Miloš Toman: Budoucnost patří aktivním

Nedávno se znovu otevřely všechny prodejny a natěšení zákazníci vyrazili nakupovat. Co jsem slyšel, pro mnohé to bylo zklamání. „Připadalo mi, jako by vůbec neměli radost, že tam jsme,“ řekla mi jedna známá. A jiná vyprávěla, že si prodavačky mezi sebou nahlas sdělovaly, jak už se těší na dovolenou. Po necelém týdnu provozu!

Majitelé obchodů s rychloobrátkovým zbožím mají pocit, že se nedostatku zákazníků bát nemusí. Vždyť jíst přece bude každý. Jenže kdybychom se řídili pouhou potřebou, asi by každý odcházel z prodejny jen s vekou chleba. To ostatní záleží na rozhodnutí na místě. A protože takto vzniká až 80 procent nákupů, je důležité zamyslet se, co vlastně takové  rozhodnutí ovlivní.

Když jsem se jedné majitelky prodejny ptal, co podle ní nejvíc ovlivňuje nákup, automaticky vyhrkla: „Ceny. A akce.“ Zavrtěl jsem hlavou, a tak pokračovala: „Dobré zboží.“ Po mém nesouhlasu pokračovala a vyjmenovala další věci. O personálu se kupodivu nezmínila. A když jsem vrhl pohled k pultu, prodavačky tam znuděně debatovaly, zřejmě o tom, jak prožily víkend.

Aktivní prodej dokáže navýšit tržby i o desítky procent. A nejde jen o rozhovor za pultem. I v samoobsluze mohou prodavači prodávat aktivně, pokud se budou pohybovat po prodejní ploše, radit nakupujícím nebo urovnávat zboží. Že jde o obtěžování zákazníků, jak tvrdí někteří obchodníci? V prodejnách elektra je to běžné a nevšiml jsem si, že by lidé reagovali podrážděně.

Všechno je to v myšlení. Buď obchodník chce navýšit nebo udržet tržby, a pak pro to udělá všechno, co je možné. Nebo chce mít klid, prohlásí, že jsou to všechno hlouposti a nemá čas se s prodavačkami hádat. Samozřejmě, že zaměstnanci, kterým něco přikážete nebo zakážete, to budou všelijak obcházet. I tady jde o mysl. Lidé budou dělat, co chcete, když je k tomu namotivujete. Ne penězi (nebo nejen penězi), ale především příkladem.

Výzkumy dokazují, že lidem se dobře pracuje, když vidí ve své činnosti smysl a také když jim zaměstnavatel poskytuje zpětnou vazbu. Tedy je především chválí, pokud dělají věci správně. Říkám „vidí“, ale oni je ve skutečnosti sami od sebe nevidí. Proto je tak důležitý příklad. Obchodník musí s pracovníky mluvit a sám jim ukazovat, co a jak.

Nedávno se mě jeden člověk ptal, jak se pozná, kdo na tom v blízké budoucnosti bude dobře a kdo dopadne špatně. Odpověď je jednoduchá. Kdo bude prodávat aktivně, nemusí se bát.

Miloš Toman

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required