
E-commerce skupina Mall Group, která zastřešuje internetové tržiště Mall.cz, e-shop s elektronikou CZC.cz či další on-line obchody Vivantis a ProZdravi.cz, se přehoupla do zisku. Za uplynulý obchodní rok, trvající od 1. dubna 2020 do 31. března 2021, se skupině podařilo vygenerovat obrat ve výši 20,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 26 %.
Koronavirová pandemie s sebou obecně přinesla velký nárůst zájmu o nakupování na internetu, což se odrazilo i v nárůstu počtu objednávek napříč Mall Group. Oproti minulému obchodnímu roku narostl počet objednávek o 31 % a překonal hranici 14 milionů. „Covid-19 samozřejmě přispěl k našemu růstu, ale rozhodně nebyl hlavním důvodem našeho hospodářského zlepšení. Meziroční tempo růstu se oproti předchozím letům lehce zrychlilo, zásadním zlepšením ovšem prošla transakční ekonomika. Ozdravili jsme téměř všechny poměrové ukazatele, provedli důslednou revizi byznys modelu, zefektivnili logistiku a mimo jiné také vsadili na růst našeho tržiště, což je model prodeje, který nám dává obrovský smysl a v mnoha segmentech je pro nás jednoznačně efektivnější,“ komentuje hospodářské výsledky Jan Hanuš, CEO Mall Group.
Důležitou roli hrál i úspěšný přerod Mallu v tržiště. Skrze program Mall Partner zde prodává již přes 2000 partnerských obchodníků, kteří s Mallem získávají nový prodejní kanál a díky nimž nabídka produktů na Mallu překonala hranici dvou milionů položek. Program Mall Partner je pro obchodníky také snadnou cestou na zahraniční trhy a pro Mall prostředkem, jak dále posilovat svou pozici na trzích střední a východní Evropy.
„Tržiště Mall Partner je pro nás jedním z tahounů růstu, od kterého si do dalších let hodně slibujeme. Díky tržišti se nám opakovaně podařilo náš výkon i počet položek meziročně až ztrojnásobit a s podobnou ambicí vidíme i další roky. Úspěšný model marketplace budeme plnohodnotně implementovat do všech zemí, kde působíme, což znamená, že našim obchodním partnerům nabídneme nejen jednoduchý start mezinárodního obchodu prostřednictvím Mallu, ale zároveň jim k tomu poskytneme silnou prodejní i logistickou infrastrukturu a návazné služby. To je naše velká konkurenční výhoda, kterou neustále zdokonalujeme,“ popisuje Jan Hanuš.
Vedle rozvoje služeb pro partnerské obchodníky je pro Mall prioritou také dále pracovat na uživatelské přívětivosti celého nákupního procesu, informuje skupina. Kromě kvality návazných služeb v čele s logistikou investuje Mall masivně také do IT, a to s cílem maximálně zefektivnit orientaci na webu, optimalizovat rychlost vyhledávání či lépe přizpůsobit jednotlivé sekce webu specifickým segmentům zboží, jako je třeba móda. Během příštích tří let chce Mall nabízet zhruba 30 milionů položek a dále upevňovat svou pozici nákupní galerie s nejširší nabídkou zboží na trhu.