logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Elegantní a moderní galerie Myslbek v pražské ulici Na Příkopě si začátkem července připomíná 25...
  • Alza.cz a Heureka.cz obnovují vzájemnou spolupráci. Po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku...
  • Ekonomická nálada Čechů je v první polovině roku značně pesimistická. Index finanční situace...
  • Poslanci v prvním kole podpořili konec EET (Elektronická evidence tržeb). A s ním podle expertů...

Košík.cz zrychluje a zpřehledňuje on-line nákup

7. září 2021
E-commerce 0
906
Košík.cz zrychluje a zpřehledňuje on-line nákup

Zrychlení a zefektivnění nákupu pro nové i stávající zákazníky. Takové je hlavní poselství „Velkého zářijového updatu“, v jehož rámci on-line supermarket Košík.cz představil nové funkce. Výrazných změn doznalo především vyhledávání produktů, které by mělo více pracovat s emocemi a impulsy, jež lidé používají v kamenném obchodě. Nový je také způsob, jakým Košík postupuje v případě vyprodaného zboží.

Největší změny se v rámci Velkého zářijového updatu odehrály přímo u „brouzdání“ na webu. Přepracováním prošlo zobrazování jednotlivých kategorií a hlavně podkategorií. Ty nově pracují se silnými vizuálními prvky a doprovázejí je produktové fotografie. Navigace po stránkách je díky tomu výrazně rychlejší a přirozenější a využívá rozhodovací procesy, které ovlivňují nákup v kamenných prodejnách. Podkategorie zároveň získaly příznaky, takže zákazník okamžitě pozná, co právě „letí“.

Výrazným vylepšením prošlo také vyhledávání. Zákazníci nyní získají nejen výpis relevantních výsledků, ale také graficky zpracovaných kategorií, ve kterých se vyhledávané produkty nachází. Všechny výsledky je navíc možné filtrovat tak, jak je to běžné u položek v kategoriích – tedy například podle země původu, alergenů nebo preferovaného životního stylu.

„Mám rád, když na webu kliknu a hned vidím, co potřebuji. Proto výrazně víc pracujeme s fotkami jednotlivých produktů a kategorií, abychom se přiblížili chození po klasickém obchodě. Nechceme nové zákazníky přeučovat z toho, na co jsou zvyklí,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Je to logické, filozofie on-line nákupu je z principu jiná a je třeba si na ni zvyknout. Na druhou stranu hledáme cesty, jak tuto bariéru co nejlépe překonat.“

Úpravy podle Tomáše Jeřábka reálně zrychlily celý nákupní proces. Běžný nákup se díky nim zkrátil – a to jak pro stávající, tak nové zákazníky. „I nový zákazník teď nakliká běžný nákup do čtvrt hodiny, což nám potvrzují první čísla,“ pochvaluje si. Zároveň zmiňuje, že s novými zákazníky se hodně mění způsob, jak lidé v on-line supermarketu nakupují. „Stále více zákazníků nakupuje přes vložení nákupního seznamu anebo pomocí vyhledávání jednotlivých slov. Košík berou zkrátka jako vyhledávač dobrot do lednice nebo spíže a my se tomu musíme přizpůsobit,“ dodává Tomáš Jeřábek.

Úprav se dočkal také způsob náhrad zboží, které bylo v průběhu nákupu vyprodáno. Alternativu je možné vybrat přímo v nákupním košíku na základě doporučení nejvhodnějších produktů. Každý zákazník si zároveň může nově vybrat, jak se Košík zachová ve chvíli, kdy bude některý z produktů chybět při balení nákupu. Tedy zda za zákazníka vybere náhradní produkt, jak tomu je doposud, anebo položku v nákupu vynechá.

„Přestože se snažíme, aby se to nedělo, občas prostě nějaká objednaná položka chybí. Na základě zpětné vazby zákazníků nyní budeme dávat možnost volby. Buď přijde námi vybraná náhrada, anebo položku vynecháme,“ poznamenává Tomáš Jeřábek. „Je jasné, že když máte svou oblíbenou značku nebo produkt, není žádná náhrada dostatečná.“

Zajímavý přístup zvolil Košík také v případě dárků, které pravidelně přidává k nákupům. Komu dárek z jakéhokoli důvodu „nesedne“, má šanci ho před objednáním nákupu odmítnout. On-line supermarket tak zamezí případnému plýtvání a získá důležitou zpětnou vazbu o tom, jaké dárky jeho zákazníkům dělají skutečně radost.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required