logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Krádeží v obchodech ubylo, pomáhají i kamery napojené na chytrý software

13. září 2021
Nákupní centra 0
962
Krádeží v obchodech ubylo, pomáhají i kamery napojené na chytrý software

V supermarketech kradou většinou muži, a to v odpoledních hodinách. Typicky drogistické zboží nebo alkohol. S odhalováním krádeží kromě pracovníků ostrahy nově pomáhají i IT technologie.

Krádeže v obchodech tuzemská policie eviduje teprve od loňského roku. Dle policejních statistik tak loni došlo k celkem 1496 nahlášeným krádežím. V průměru jsou to v celém Česku čtyři krádeže denně.

Přečtěte si také
Facility management jako prevence neočekávaných nákladů a oprav

Příznivou statistiku meziročního snížení drobných krádeží přímo „u zdroje“ potvrzuje Martin Giebel, ředitel Divize retailu společnosti M2C, která má v České republice na starosti ostrahu a facility management ve více než 65 velkých obchodních centrech.

„Hlavní příčiny nižšího počtu krádeží v obchodech spatřuji v menší návštěvnosti a větším počtu zaměstnanců na prodejní ploše. Dalším aspektem byl zvýšený počet pracovníků ostrahy, kteří se na prodejnách podíleli na koordinaci hygienických opatření,“ vysvětluje Martin Giebel.

Přečtěte si také
Největší zájem mezi klienty je v současnosti o footfall

Podle Martina Giebela byla v pandemickém roce viditelná všudypřítomná celková soudržnost a solidarita obyvatel Česka, což mělo také velký podíl na celkovém poklesu kriminality.

Nejen alkohol

Ze statistik M2C vyplývá, že v obchodech nejčastěji kradou muži (75 procent případů), a to v odpoledních hodinách. Typicky kradeným zbožím jsou cukrovinky, drogistické zboží nebo alkohol.

S odhalováním nejenom externí, ale rovněž interní kriminality, kdy krade samotný zaměstnanec obchodu, nově pomáhají i nejmodernější výpočetní technologie. Například analytický software TrackSys, jenž vyvinula společnost M2C, přičemž základní aplikaci je možné nainstalovat do všech provozoven s datovým připojením a sítí kamer.

V Česku jeden z modulů využívá například síť supermarketů Albert a v blízké budoucnosti se počítá s nasazením této technologie v obchodech s módou nebo v logistických procesech.

TrackSys v maloobchodu vyhodnocuje například nestandardní transakce na pokladnách. Díky napojení na kamerový a pokladní systém lze jednoduše ověřit, zda bylo všechno zboží namarkováno správně. Monitorovat lze tímto systémem nejenom klasické, ale i samoobslužné pokladny.

V případě interní kriminality se mezi podezřelé transakce zahrnují častá storna nebo nákupy složené jen z položek za menší částky. Analytický software dokáže odhalit i takzvané „přátelské“ nákupy, kdy pokladní nenamarkuje všechny položky nebo když si lidé na samoobslužných pokladnách namarkují levnější zboží, než jaké ve skutečnosti kupují.

„Po nasazení monitorovacího systému se zvýšil počet vyhodnocených podezřelých účtenek v pokladních zónách, díky čemuž došlo ke snížení interní kriminality. Technologie přispěla také k automatizaci procesů a to jak na straně společnosti Albert, tak na straně operátorů M2C, kteří vyhodnocují incidenty,“ říká technický ředitel M2C Filip Ryšavý. Podle něj systém přináší 60% časovou úsporu při šetření incidentů a zároveň množství vyřešených případů zvyšuje až o 150 procent.

„Interní kriminalita má společný znak, že se zpravidla opakuje a to dlouhodobě. Jednotlivé případy obvykle nezpůsobí okamžitou ztrátu ve vysoké hodnotě, ale při dlouhodobém působení se suma načítá,“ poznamenává ke krádežím vlastních zaměstnanců v supermarketech Lukáš Převrátil, ředitel dohledového centra M2C Space. A jak dodává, zaznamenány byly i případy, kdy souhrnná ztráta dosáhla vyšších desítek tisíc korun.

Související články:

Facility management jako prevence neočekávaných nákladů a oprav Největší zájem mezi klienty je v současnosti o footfall

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required