
On-line supermarket Košík.cz zrychluje časy doručení objednaných nákupů. Zákazníkům z hlavního města a jeho okolí nově přiveze nákup už za 120 minut, v regionech to zvládne za čtyři hodiny. Dobu doručení chce Košík dál snižovat.
V Praze a okolí bude nově možné objednat doručení nákupu z Košíku od dvou hodin od objednání. Současná minimální doba doručení se tak zkrátí o celou třetinu a dotkne se 60 % adres nejen na území Prahy, ale i středních Čech. Nejedná se přitom o teoreticky dosažitelnou hodnotu, což potvrdilo několikatýdenní pilotní testování. V jeho rámci se navíc zpozdily jen jednotky objednávek. Cílová meta tedy může ležet ještě o další desítky minut níže.
„Zkoušíme, co zvládneme. Systém máme teď upravený tak, že aktuální dvě hodiny – které osobně považuji spíš za tržní standard – vozíme v podstatě bez zpoždění. To nám umožňuje dostat se ještě výrazně níž,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Už teď přivezeme nákupy rychleji na skoro dvě třetiny pražských a středočeských adres. A mou osobní ambicí je dostat se už brzy na území celé Prahy na 99 minut od objednání.“
Výrazně rychleji a pohodlněji teď mohou potraviny on-line nakupovat také obyvatelé krajských měst. Košík do nich totiž postupně přináší doslova metropolitní standard služby. Už v červnu si mohli v den objednání převzít nákup zákazníci z Českých Budějovic, za čtyři hodiny od objednání nově přiveze kurýr nákup zákazníkům z Plzně, Liberce a jejich okolí.
„Rovnice je jednoduchá. Doručení do druhého dne oslovuje zákazníky, kteří nakupují párkrát do měsíce. Doručení do několika hodin osloví zákazníky, kteří nakupují několikrát týdně,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek. „Pokud chceme v regionech dál růst, musíme se v kvalitě zase o kus posunout. Když si ráno můžete objednat suroviny na oběd, nemáte důvod trápit se s nákupem v supermarketu.“
Rychlost dodání však není jedinou oblastí, kde Košík významně zrychlil. V poslední aktualizaci svého e-shopu představil nové funkce, které výrazně zjednodušily už samotné nakupování. Díky většímu zapojení vizuálních prvků se podle testovacích měření stal nákup na Košíku i pro nezkušené uživatele dílem jen zhruba patnácti minut.