logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Kongres Obalko 9 prozkoumá tři dimenze obalů

21. září 2021
Zprávy 0
750
Kongres Obalko 9 prozkoumá tři dimenze obalů

Obal je vždy 3D. Má šířku, hloubku a výšku. Tři základní dimenze obalu však tvoří také ochrana, marketing a udržitelnost. „Mohli bychom uvést ještě další funkce obalů jako například manipulační nebo informační, ale zmiňované tři jsme identifikovali jako nejdůležitější pro většinu uživatelů obalů,“ vysvětluje Jeffrey Osterroth, generální ředitel společnosti ATOZ Group, která kongres organizuje. Letošní ročník česko-slovenského kongresu Obalko tedy nese motto Tři dimenze obalu. V pořadí devátý kongres se uskuteční ve dnech 14. a 15. října 2021 v Aquapalace Hotelu Prague. Registrace, kterou lze provést na www.obalko.cz, je zdarma pro výrobce a distributory baleného zboží a také zástupce retailu.

Obalko představuje největší obalový kongres, který je zaměřen na český a slovenský trh. Program tvoří společný dopolední blok, specializované odpolední sekce, Galavečer Obal roku, Obalový Business Mixer a Balení v akci.

Funkční, zajímavý a udržitelný

Zahajovací část patří již tradičně krátkému přivítání účastníků ze strany zlatých partnerů. Letos jimi jsou společnosti greiner packaging Slušovice a Thimm pack’n’display. Tajnou dimenzi obalu odhalí v úvodní prezentaci Ladislav Špaček. Populární odborník a glosátor společenské etikety se zaměří na náš osobní obal – jak se prezentujeme vůči ostatním, zda můžeme být v této „obalové disciplíně“ úspěšnější, proč lze získat klienta lépe, pokud umíme vystupovat a zaujmout.

Udržitelnost, udržitelnost, udržitelnost, zaznívá napříč nejen obalovou branží. Přední obalový poradce a jeden z největších obalových odborníků nejen v Evropě Thomas Reiner se zaměří na to, jak v éře snahy o redukci obalů, snižování uhlíkové stopy a uzavírání materiálových smyček neztratit ze zřetele další funkce obalů. „Kdo sleduje pouze dynamiku trhu, selže,“ podotýká Thomas Reiner, který na kongresu vystoupí jako zástupce německé společnosti Berndt+Partner Group.

Předchozí vystoupení bude prologem pro velkou panelovou diskusi, která nese stejný název jako celý kongres. Účastníci poznají názory inspirativních osobností českého a slovenského byznysu a obalového průmyslu. Vystoupí Jannis Samaras (Kofola ČeskoSlovensko), Jana Stránská (Ryor), Martin Jahoda (Emco), Ivo Benda (greiner packaging Slušovice), Martin Hejl (Thimm pack’n’display) a zástupce předního maloobchodního řetězce.

Pauza na oběd bude příležitostí nejen pro občerstvení, ale také pro desetiminutová setkání v rámci sekce BizPack. Během krátkých organizovaných schůzek je možné vyslechnout nabídku obchodního partnera a v případě zájmu se už společně dohodnout na dalším jednání.

Obaly z tisíce a jednoho pohledu

Odpoledne se program „rozpadne“ do tří samostatných workshopů. Sekci Marketing a design zahájí Gabriela Kobesová (Danone), která přiblíží, jak v podmínkách velkého potravinářského výrobce probíhá obalová revoluce. Následovat bude přednáška Jenny Stanley ze společnosti Appetite Creative. Tématem bude fenomén connected packaging a dozvíme se odpověď na otázku, zda jde pouze o výstřelek nebo budoucnost obalové branže. Další programový bod, případovou studii s názvem Digitální obal sluší, funguje a prodává, obstarají Radi Uzunov (Jan Becher Pernod Ricard) a Petr Kaczor (Thimm pack’n’display). Následně Petr Šimek a Andrea Vozníková (oba POPAI) naznačí, jak se retail, a zejména prostředky POS/POP změnily po covidu. Greenwashing přijde na mysl mnohým, kteří stále častěji slyší sousloví typu „zelený obal“. Petra Koudelková (Fakulta sociálních věd UK) odhalí, jak i lakování narůžovo může mít zelenou barvu.

Sekci Technologie & transport otevřou Jaroslav Vidra (Litograf), Peter Lauko a Tomáš Kugler (oba Konica Minolta) a zaměří se na to, jak vytvořit grafický návrh etikety přesně na míru zákazníkovi. Případovou studii ze slovenského trhu o automatizaci grafických dat pro zpracování etiket přinesou Dana Kilárska (Purgina) a Anton Puškár (M&P), jehož společnost na Slovensku zastupuje firmu Esko. Nevšední všednosti paletového trhu, tak zní název panelové diskuse, která uzavře technologickou sekci. Debata bude o paletovém poolingu, sazbách nájmu palet, optimalizaci paletového hospodářství, nových digitálních platformách pro sdílení, chytrých paletách či inovacích jednoho z nejpoužívanějších typů obalů. A nebude chybět ani případová studie z oblasti balicí techniky.

Programovou nit ve workshopu Udržitelnost zapřede Petr Šikýř, provozní ředitel Autorizované obalové společnosti Eko-kom. V rámci panelové diskuze, kterou bude moderovat, uvede hned několik zástupců firem, které jsou na trhu už od minulého století a mohou tedy velmi dobře reflektovat vývoj obalů ve vztahu k dopadům na životní prostředí. Zodpoví také otázku, kdy vlastně zákazníci a spotřebitelé začali požadovat obaly příznivé k okolí. Udržitelnější formu packagingu hledají rovněž pivovary. Michal Matys (Pivovar Svijany) a Jiří Andrš (Pivovar Clock) představí své dosavadní zkušenosti s plně papírovým skupinovým balením, které je označeno jako TopClip. Vyrábí jej společnost Smurfit Kappa, a tak dvojici řečníků z pivovarů doplní také obalový odborník Jan Kaprhál. Český a slovenský obalový trh budou od ledna 2022 odlišné v tom, že na Slovensku se začnou masivně zálohovat PET lahve a plechovky. Jak to bude vypadat, ozřejmí Lucia Morvai z organizace Správca zálohového systému.

Sekci Udržitelnost a tím i celý konferenční program uzavře „náčelník“ Kofoly ČeskoSlovensko Jannis Samaras, který vystoupí jako třetí klíčový řečník. Firma soustavně hledá udržitelná obalová řešení. Určitý podíl své produkce stáčí do opakovaně využitelných sudů, nápoje pro retail částečně plní do 100% rPETu a letos přichází s další novinkou – v rámci projektu Cirkulka chce i v maloobchodu prodávat nápoje ve vratném skle.

Nebude chybět ani společenský rozměr

Po završení odborného programu se uskuteční Galavečer Obal roku, na kterém budou slavnostně vyhlášeny výsledky této prestižní obalové soutěže. Obal roku je jediná certifikovaná obalová soutěž v Česku, která je určena pro tuzemské i zahraniční společnosti. Cílem je poukázat na obalové novinky a inovativní obalové přístupy. Hodnocení poroty probíhalo na konci srpna a výsledky lze najít zde: https://www.svetbaleni.cz/2021/08/30/obal-roku-2021-59-exponatu-si-odneslo-oceneni/. Oceněné společnosti ve všech kategoriích se mohou přihlásit do WorldStar Packaging Awards, kde už soupeří obaly na globální úrovni.

Po ceremonii s předáním cen se program prvního kongresového dne přenese už výhradně do uvolněné atmosféry Obalového Business Mixeru. Je koncipován jako večírek pro navazování neformálních kontaktů. V příjemné atmosféře si pozvaní vychutnají vybrané pokrmy a nápoje a navážou hovory se svými současnými nebo budoucími obchodními partnery.

Druhý kongresový den je zasvěcen návštěvám zajímavých výrobních závodů. V rámci takzvaného Balení v akci mají účastníci příležitost sledovat celý výrobní proces a poznat obalové technologie a inovace v praxi. Současně lze dále diskutovat s obalovými profesionály nebo kolegy z oboru. Destinace exkurzí jsou zatím v jednání a brzy budou zveřejněné na webu kongresu www.obalko.cz a v kongresovém newsletteru, který lze odebírat na základě registrace na www.atozregistrace.cz/obalko.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required