
On-line supermarket Rohlik.cz představil novinku, na kterou zákazníci netrpělivě čekali. Jde o první vratné nákupní tašky, které jsou pratelné a z dlouhodobého hlediska až o 80 % šetrnější k životnímu prostředí než dosavadní papírové. Kromě udržitelných tašek uvádí Rohlík na trh dvě nové privátní značky – uzeniny Dacello a papírové hygienické potřeby Moddia.
Nasazením opakovaně použitelných tašek se on-line supermarket přizpůsobuje měnícím se náladám zákazníků – spotřebitelé totiž stále častěji odmítají jednorázové plasty nebo papír a žádají po firmách alternativy. „Rohlíku opravdu záleží na životním prostředí, a proto jako první maloobchodní prodejce nabízíme skutečně funkční řešení opakovaně použitelných tašek. Naši zákazníci si ekologičtější variantu papírové tašky velmi přáli. A protože právě zákazníci jsou středobodem všeho, co děláme, tak tady je,“ říká komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák, který bude od října zastávat funkci CEO Rohlik.cz.
Vratná taška od Rohlíku je vyrobena z 98 % z recyklovaného plastu a má dlouhodobě až o 80 % nižší dopad na životní prostředí, než je tomu u papírové tašky, informuje on-line supermarket. To potvrzuje studie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze a dalších akademických a výzkumných institucí obecně. Ve studii byla použita metoda hodnocení životního cyklu (ČSN ISO 14040 a ČSN ISO 14044) pro vyhodnocení dopadů uvažovaných odnosných tašek na životní prostředí v Rohlik.cz. A to s ohledem na spotřebovanou energii, využití půdy, vliv na ekosystém i lidský organismus. Vratná taška také produkuje o 62 % nižší uhlíkovou stopu ve srovnání s tou jednorázovou. Používáním vratných tašek místo papírových může zákazník Rohlíku ušetřit 300 tašek za rok. Na výrobu se používá odolný materiál a vydrží až 25 použití. Taška má také mnohem vyšší nosnost, unese konkrétně 11 kilogramů.
Uvedené tašky jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví, které by jinak zatěžovaly životní prostředí. Rohlík naplní tašky nákupem zákazníků a přiveze je s objednaným zbožím až ke dveřím. Zákazníci pak při dalším nákupu vrátí tašku kurýrovi. Ze skladu taška putuje do prádelny, kde ji vyperou a očistí. A samozřejmě Rohlík opět před dalším nákupem zkontroluje, jestli není poškozená. Přesně takhle využije Rohlík jednu tašku minimálně pro 25 nákupů. Až taška doslouží, je přeměněna na granulát a lze z ní vyrobit další rPET lahve.
Rohlik.cz uvádí, že nechá plně na zákaznících, jaké tašky v rámci svého nákupu zvolí a v čem jim domů jejich nákup rohlíkovští kurýři přivezou. Papírové tašky zůstanou pořád jednou z možností, ale pokud si budou chtít zákazníci zvolit právě vratnou tašku, výběr nastaví v rámci svého nákupu. Pokud tuto možnost zvolí poprvé, Rohlík naúčtuje vratnou zálohu 250 korun, kterou opět vrátí v případě přechodu zpět na papírové tašky. Volba bude poté platit i pro další nákupy. Vratné tašky předá zákazník zpět kurýrovi při dalším nákupu vždy ve stejném počtu, v jakém tašky dostal.
Uzeniny i hygienické potřeby
Rohlik.cz navíc přidává do svého sortimentu novou vlastní značku Dacello. Ta bude ve výběru reprezentovat poctivé uzenářské výrobky, u kterých se podle on-line supermarketu zákazníci nemusejí rozmýšlet, jestli vybírat podle kvality, nebo ceny. V sortimentu je přes 30 produktů, například delikatesní šunky s minimálně 96% obsahem masa, oblíbené salámy i tradiční párečky.
Rovněž značka papírových hygienických potřeb Moddia nabídne zákazníkům v rámci nejlevnější kategorie perfektní kvalitu. „Novými značkami Dacello a Moddia pokrýváme segment nejlevnějšího sortimentu. Nebyl by to ale samozřejmě Rohlík, pokud by nepřidal něco navíc. Obě řady splňují kritérium kvality za nejlepší možnou cenu v dané kategorii. Uměli jsme to vymyslet, našli zdroje a zkrátili dodavatelský řetězec na naprosté minimum,“ komentuje Olin Novák.
Do segmentu vysoce kvalitních produktů za přijatelnou cenu, reprezentovaného značkami Maso! a Fjoru, přidal Rohlík v uplynulých týdnech také další privátní značku Pappudio a spouští i vlastní řemeslnou pekárnu.