V kategorii Inovace roku v rámci ocenění Mastercard Obchodník roku si vítězství odnesla Skupina Coop. Ta zaujala spuštěním on-line prodeje včetně automatických výdejních boxů.
Rozvoj moderních technologií není jen doménou měst, ale dochází k němu také v regionech. I díky pandemii se rozvoj těchto technologií urychlil a spotřební družstva Skupiny Coop spustila on-line prodej a také první automatické boxy s chlazením na potraviny. Cílem přitom není zásobovat celou republiku z jednoho centrálního skladu, ale naopak podpořit prodejny v regionech a pomocí těchto služeb rozšířit nabídku se zákaznickým komfortem tak, aby lidé nemuseli za nákupy dojíždět. Coop dlouhodobě podporuje tuzemské regionální výrobce. Díky zásobování on-line prodeje a výdejních míst z desítek lokálních skladů má zákazník přístup ke stovkám lokálních dodavatelů a zároveň zákazník získá přístup k prémiovým položkám, na které není na menších prodejnách třeba místo.
„Pandemie ovlivnila řadu aspektů našich životů. K těm nejvýraznějším patřila změna nákupních zvyklostí. A obchodníci na to museli velmi rychle reagovat – taková skoková změna v historii maloobchodu možná nemá obdoby. Důležitá byla rychlost, s níž museli doručit inovace, které zjednodušili život zákazníků. To byl jeden aspekt, na který jsme v kategorii ‚Inovace roku – nová realita obchodu‘ chtěli upozornit. Neméně důležitá však pro nás při hodnocení byla i dlouhodobost a udržitelnost těchto inovací – tedy to, co skutečně pomohlo změnit tvář českého maloobchodu a všechny nominované projekty tato kritéria splňují,“ říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. (Ten je na snímku vpravo spolu s Lukášem Němčíkem, head of marketing and business development ve Skupině Coop.)
O vítězi v kategorii Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O prvenství se utkali ve veřejné prezentaci finalisté kategorie: Skupina Coop, Rohlik.cz a se společným projektem Kaufland a Košík.cz.