logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Albert na Chodově zahájil bezobalový prodej drogerie a suchých potravin

27. října 2021
Moderní trh 0
1377
Albert na Chodově zahájil bezobalový prodej drogerie a suchých potravin

Novinku v bezobalovém nakupování spouští řetězec Albert v prodejně na pražském Chodově. Zákazníci zde mohou vybírat a nakupovat ze širokého sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob. Bezobalový prodej a nové technologické řešení představuje Albert ve spolupráci s českými firmami Miwa a Tierra Verde.

Bezobalová stěna nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. Součástí tohoto bezobalového systému jsou také nádoby vybavené chytrou technologií, které odpovídají logistickým i hygienickým požadavkům zákazníků v maloobchodě.

Přečtěte si také
Novou pozici ředitelky pro udržitelnost a zdraví v Albertu obsadí Martina Černá

Chodovský hypermarket Albert má nyní v nabídce více než 80 položek, ze kterých mohou zákazníci vybírat. U potravinového zboží si mohou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby u potravin jsou zálohované a je možné je vrátit. U bezobalové drogerie a kosmetiky značky jsou k dispozici opakovaně plnitelné nádoby pro sypké zboží a speciální dózy pro tekuté položky.

„Bezobalový prodej, který je založený na opakovaném používání stejných obalů, je dalším udržitelným krokem. S napětím očekáváme, jak zákazníci bezobalový nákup přijmou a začnou jej opakovaně využívat. S českými dodavateli a společnostmi Miwa a Tierra Verde představujeme koncept, který nechává nahlédnout do jedné z možných budoucností prodeje suchých potravin. Tento koncept je ve světě českých hypermarketů zatím ojedinělý a jsme rádi, že právě v chodovské prodejně, která před několika lety vyhrála ocenění v Diamantové lize kvality jako nejlepší česká prodejna, jej můžeme představit,“ říká Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví v obchodech Albert. Prvním obchodem, kde Albert nakupování suchých plodů či luštěnin z násypníků otestoval, byl hypermarket v pražských Butovicích. Nově představený systém je ovšem ještě propracovanější.

Přečtěte si také
Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví, Albert ČR: Chci dělat svá rozhodnutí tak, abych se mohla na sebe ráno kouknout do zrcadla

Potraviny v bio kvalitě i kosmetika

Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost Miwa, systém pro tekutou drogerii dodala firma Tierra Verde. Ekologická stopa celého řešení je o 71 % nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech, jak zjistila LCA studie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.

Bezobalový systém v Albertu nabízí hned několik modulů. V těch potravinových najdou zákazníci suché zboží od snídaňových směsí, přes ořechy, vločky, obiloviny, těstoviny, luštěniny až po semínka. Většina surovin je k dostání v bio kvalitě a téměř polovinu tvoří produkty privátní značky Nature´s Promise, která nabízí kvalitní suroviny pro zdravý životní styl. V sekci sypké drogerie je k zakoupení například prací prášek nebo jedlá soda, sortiment tekuté drogerie nabízí kromě pracích a čistících prostředků také základní tekutou kosmetiku jako mýdlo nebo šampon.

„Naším hlavním cílem bylo přijít se spotřebitelsky přívětivým systémem, díky kterému bude možné zamezit vzniku jednorázových obalů a celkovému přetížení planety odpadními plasty. Vnímáme jako své hlavní poslání zamezit plýtvání omezenými zdroji, které naše planeta má,“ komentuje vývoj systému zakladatel společnosti Miwa Petr Báča.

A generální ředitel Tierra Verde Jan Čillík poznamenává: „Náš koncept bezobalového prodeje drogerie a kosmetiky pro bezobalové obchody je velmi úspěšný. Nicméně v podobě, ve které jej využívají menší nezávislé prodejny, není použitelný pro velké obchody. Výzvou proto bylo zajistit uživatelský komfort jak pro zákazníka, tak pro obsluhu stáčírny, a v neposlední řadě zajistit legislativní požadavky na prodej drogerie a kosmetiky. Troufám si tvrdit, že se nám podařilo vyvinout stroj, který všechny tyto požadavky splňuje a zákazníci si bezobalový nákup užijí.“

Jedním z tuzemských výrobců potravinářského zboží, kteří bezobalový prodej využívají, je firma Emco. „Bezobalovému formátu prodeje věříme, protože jeho potenciál pozorujeme již delší dobu na zahraničních trzích. Mnoho let již takto dodáváme naše bio mysli a ovesné vločky francouzskému zákazníkovi, který je prodává v řetězcích ze zásobníků. Doufáme, že se tato nabídka bude líbit také zákazníkům v tuzemsku,“ dodává Martin Jahoda, ředitel společnosti Emco.

Výsledky udržitelných aktivit

Albert uvádí, že díky svým projektům v oblasti udržitelnosti za poslední tři roky dosáhl snížení uhlíkové stopy o téměř 20 procent. V oblasti redukce plastových obalů jen loni ušetřil 192 tun plastu u ovoce a zeleniny. Dále šetřil obaly také v logistice například používáním inovací, jako jsou textilní dvířka na přepravních klecích či zmenšováním plastových obalů u masa. Dalšími projekty v oblasti ekologie jsou kompostéry na organický odpad, které fungují v rámci dvou desítek prodejen, letos navíc Albert začal s testováním poddřezových separátorů na předčištění odpadní vody. V rámci digitalizace pak zavedl elektronické cenovky šetřící papír nebo možnost digitální účtenky v mobilní aplikaci Můj Albert.

Související články:

Novou pozici ředitelky pro udržitelnost a zdraví v Albertu obsadí Martina Černá Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví, Albert ČR: Chci dělat svá rozhodnutí tak, abych se mohla na sebe ráno kouknout do zrcadla Kofola představila zálohované skleněné lahve Spotřebitelé nemají dost informací o plastech, rozbíhá se vzdělávací kampaň

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required