logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Allegro kupuje Mall Group a WeDo, hodnota transakce dosahuje 25 miliard korun

5. listopadu 2021
E-commerce 0
656
Allegro kupuje Mall Group a WeDo, hodnota transakce dosahuje 25 miliard korun

Polská společnost Allegro, jedna z největších e-commerce platforem v Evropě, oznámila, že se dohodla na převzetí 100% podílů ve společnostech Mall Group a WeDo od prodávajících akcionářů PPF, EC Investments a Rockaway Capital. Společnosti Mall Group a WeDo budou koupeny za celkovou částku 925 milionů eur plus earnout až 50 milionů eur v závislosti na výkonnosti Mall Group. Očekává se, že transakce bude dokončena v první polovině roku 2022.

Akvírovaný byznys zahrnuje aktiva e-commerce skupiny Mall Group a logistická aktiva společnosti WeDo v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. Transakce se netýká společností Vivantis a Mall Pay, ani Mall.tv a Košík.cz, které byly již v minulosti z Mall Group vyčleněny. V březnu 2021 dosáhla skupina Mall Group GMV ve výši 930 milionů eur, hrubé marže na úrovni 14 % a nulového zisku EBITDA. Hodnota transakce odpovídá ~1,0x LTM GMV za březen 2021 a ~7,2x LTM hrubého zisku za březen 2021.

Přečtěte si také
Mall Group hlásí růst obratu o 26 %, počet objednávek stoupl o 31 %

François Nuyts, CEO společnosti Allegro, popisuje: „Během dvou desetiletí se Allegro stalo oblíbeným nákupním místem polských spotřebitelů. Společně se skupinou Mall Group a WeDo budeme nyní schopni zlepšit každodenní život nejen 18 milionům zákazníků, které již obsluhujeme, ale také oslovit zbytek Evropy. Kupující budou těžit z lepšího výběru, cen a pohodlí, zatímco společná základna přibližně 135 000 obchodníků bude moci „jednou zalistovat, prodávat všude“. Jako Allegro jsme již vytvořili nejlepší a nejkonkurenceschopnější výběr nabídek v regionu a pokročili jsme v přípravě naší vícejazyčné platformy a pomoci obchodníkům při prodeji do zahraničí. Díky začlenění skupiny Mall Group bude naše přítomnost v Polsku, České republice, na Slovensku, ve Slovinsku, v Maďarsku a v Chorvatsku, což odpovídá více než 250 miliardám eur a více než 70 milionům lidí, také základem pro vytvoření silného mezinárodního týmu v oblasti technologií, e-commerce a logistiky. To nám umožní přilákat nové talenty, nabídnout nové kariérní příležitosti v rámci celé rozšířené skupiny a vybudovat ještě živější a rozmanitější organizaci.“

Společnými silami k vytvoření lídra v e-commerce v celé střední a východní Evropě

Spojení Mall Group a Allegro vytvoří významnou platformu pro e-commerce v celém regionu, která pod jednou střechou spojí řadu populárních značek – Mall, mimovrste, CZC.cz, WeDo a také Allegro, Ceneo, eBilet a One. Klienti společné platformy budou moci využívat program Smart! a řadu věrnostních výhod, jako jsou dodávky zdarma, fintech produkty nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo reklamním službám.

Přečtěte si také
Jan Hollmann nově vede B2B divizi Mall Group

Transakce téměř zdvojnásobuje celkový cílový trh skupiny v zemích s velmi pevným základem a růstovým potenciálem. Spojení rovněž umožní efektivní vyhledávání a přijímání mezinárodních obchodníků a podpoří akvizici nových klientů. Více než dvacetileté zkušenosti Allegra s modelem marketplace umožní navýšení marží, podpoří růst tržeb a společný vývoj skupiny. Rozšíření platformy nakonec umožní společnosti Allegro vytvořit nejlepší nabídku ve své třídě pro zákazníky a obchodníky v Polsku i mimo něj, urychlit její rozvoj v Polsku a v celém regionu střední a východní Evropy.

Jakub Havrlant, předseda představenstva Mall Group a zakladatel a CEO Rockaway Capital, uvádí: „Po více než sedmi letech budování silné pozice v e-commerce v České republice a v regionu střední a východní Evropy jsem rád, že jsme našli tak silného partnera pro další rozvoj Mall Group a WeDo, jakým je Allegro. Ve skupině Allegro vidíme partnera s podobným zaměřením na inovace, růst a s komplementární kulturou. Vnímáme rovněž mnoho synergií napříč našimi platformami a prostor pro výrazné urychlení řady již realizovaných projektů. Jako akcionář společnosti Rockaway Capital jsem rád, že zůstáváme součástí tohoto příběhu a jako akcionáři společné skupiny se budeme podílet na jejím dalším růstu. Věříme, že e-commerce má ve střední a východní Evropě stále velký růstový potenciál, a velmi se těšíme na další spolupráci.“

Jan Hanuš, CEO Mall Group, dodává: „Jsme neuvěřitelně nadšeni vyhlídkami, které máme před sebou. Náš obchodní model se dokonale hodí pro skupinu provozující tak velké tržiště, a navíc nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile v zemích, kde působíme. Začali jsme také rozvíjet naše podnikání v oblasti 3P a těšíme se, že v této oblasti využijeme bezkonkurenčních zkušeností společnosti Allegro. Jak my, tak společnost Allegro jsme lídry ve svých zemích ve střední a východní Evropě, kteří rozumí potřebám místních spotřebitelů lépe než kdokoli jiný. Spojením našich silných stránek budeme mít pro zákazníky a obchodníky v šesti středoevropských zemích připravený kompletní balíček. Těším se také na naše týmy. Vidím, jak si naše kultury vzájemně sedí, že sdílíme inovativní přístup zaměřený na spotřebitele a že budeme mít největší zásobu talentů v regionu.“

Spojení regionálních znalostí a zkušeností Mall Group s know-how Allegro v oblasti 3P marketplace trhu

Skupina Mall Group vybudovala některé z nejvýznamnějších podniků v oblasti e-commerce v regionu střední a východní Evropy, které kombinují velkou zákaznickou základnu, silnou návštěvnost, velmi oblíbené spotřebitelské značky a zkušené týmy napříč zeměmi. Díky transakci získá skupina přístup k Mall Group a WeDo přeshraniční dopravě a last-mile logistické infrastruktuře, zatímco Allegro přinese své zkušenosti s 3P marketplace trhem a nejmodernější technologie, které urychlí společný růst. Výhody obou společností tak budou plně využity a pomohou vybudovat skutečně mezinárodního obchodního giganta, který bude čerpat z know-how společných týmů. Vzhledem k tomu, že Allegro posílí 3P podnikání Mall Group, očekává se také růst ziskovosti Mall Group díky výraznému zvýšení výběru nabídek a četnosti transakcí.

Jakub Havrlant, předseda představenstva Mall Group a zakladatel a CEO Rockaway Capital, a François Nuyts, CEO společnosti Allegro

Související články:

Mall Group hlásí růst obratu o 26 %, počet objednávek stoupl o 31 % Jan Hollmann nově vede B2B divizi Mall Group

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required