
Spotřeba oříšků v Česku roste a on-line trh s nimi se každý rok téměř zdvojnásobí. A podle odhadů expertů boom této potraviny rozhodně není u konce, naopak vzniká nový miliardový trh. S tím, jak roste povědomí o prospěšnosti oříšků, je stále více kupují v podstatě všechny druhy domácností. Trendu chce využít i on-line supermarket Košík.cz, který do segmentu vstupuje se svou privátní značkou Mr. Nutly & friends.
Bodovat chce Košík.cz například velkými baleními nebo vlastním vývojem produktů, které v Česku nejsou běžně k dostání. „Oříšky lidé stále více kupují po internetu – láká je především široká nabídka i různé druhy balení. Momentálně je to jedna z nejrychleji rostoucích on-line kategorií. Se značkou Mr. Nutly tak Košík naskakuje do rozjetého vlaku, na druhou stranu vnímáme, že je tu pořád obrovské množství nevyužitých příležitostí,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „A cíle rozhodně nemáme malé. Chceme pomoci přesvědčit Čechy, že oříšky patří do jejich jídelníčku. A těm, kteří svět mandlí, kešu nebo lískáčů teprve objevují, být důležitým partnerem k ruce.“
Právě poradenství má být jedním ze silných benefitů nové značky. Cílit totiž bude nejen na ty, kteří již zařadili oříšky do svého jídelníčku, ale i na začátečníky, kteří si k nim cestu teprve hledají. Těm pomůže kompletní nutriční poradenství, které pro Mr. Nutly povede nutriční specialistka Adéla Tichá.
Mr. Nutly startuje s nabídkou více než dvou desítek oříšků a sušeného ovoce ve třech typech balení. Všechny jsou ve znovu uzavíratelných sáčcích, navržených tak, aby dokázaly samostatně stát ve skříňce nebo na poličce. Od většiny položek nabídne Mr. Nutly varianty po čtvrt-, půl- a jednom kilogramu.
Ořechy nejsou máčené nebo slazené a sušené ovoce je nabízené bez přidaného cukru a siřičitanů. Zákazníci zároveň dostanou záruku takzvaného kalibru – tedy velikosti oříšků – což je důležité zejména při pečení nebo cukrařině. U semínek pak bude bodovat především velikostí balení, která nejsou na trhu obvyklá.
Nabídka oříšků značky Mr. Nutly se bude pravidelně rozšiřovat. Už brzy bude možné koupit si například oříškové mouky, granoly nebo vlastní oříšková másla a pomazánky. Do budoucna půjde také o vlastní snídaňové a svačinové mixy. V následujících měsících by se měla nabídka zhruba ztrojnásobit a do budoucna by měl být Mr. Nutly hlavním značkou oříšků v rámci celého Košíku.