logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Rohlik Group chystá expanzi do Itálie, Rumunska a Španělska

18. listopadu 2021
E-commerce 0
774
Rohlik Group chystá expanzi do Itálie, Rumunska a Španělska

V první polovině roku 2022 spustí Rohlik Group v Itálii a Rumunsku své služby doručování on-line nákupů pod novou značkou Sezamo. Od jara tak ke službám této skupiny získá přístup téměř 2,5 milionu nových domácností z Milána a Bukurešti. Itálie pod vedením nového CEO, kterým se stal Andrea Colombo, bude po Německu druhým největším trhem, na kterém budou on-line supermarkety Rohlik Group působit. Sezamo odstartuje ve druhé polovině roku 2022 také ve Španělsku.

On-line prodejce potravin Rohlik doručil svou první objednávku před sedmi lety v Praze a nyní je služba dostupná už ve čtyřech zemích. Každý den doručuje zákazníkům stovky tisíc produktů, což v některých dnech může činit více než milion položek, na které jsou zákazníci zvyklí z běžných supermarketů. Stejně tak na Rohliku nakoupí lokální a farmářské produkty. Poslání pomáhat lidem v Evropě lépe se stravovat a žít spokojenější život se nyní rozšíří do Itálie, Rumunska a Španělska. Cílem skupiny je stát se předním evropským hráčem na poli on-line maloobchodního prodeje potravin.

Přečtěte si také
Novým šéfem Rohlik.cz se stane Olin Novák, od října vystřídá Petra Pavlíka

Osvědčený model

Před několika týdny Rohlik podepsal smlouvu s prvním distribučním centrem ve Španělsku. Brzy tak skupina začne působit v Madridu a v budoucnu i v dalších zemích. „Tohle vše přichází na základě impozantního růstu ve všech stávajících zemích, příkladem může být Mnichov, kde jsme nedávno v rekordním čase překonali hranici 1000 objednávek denně. Náš obchodní model, který spočívá v doručování vysoce kvalitních světových i domácích značek a místních produktů, se stále více osvědčuje. Kombinace s doručením kompletního sortimentu pod tři hodiny je přesně to, co rodiny potřebují, což je vidět na vysoké frekvenci nákupů a hodnotách objednávek. Samozřejmě, staré návyky chození do klasického obchodu se boří těžko. Proto to, co v Rohlíku budujeme, musí být nejen ‚lepší než tradiční způsob‘ nakupování, ale desetkrát lepší. Při pohledu do budoucnosti chceme našim úžasným partnerům po celém světě i nadále zajišťovat vyšší příjmy, nadále nabízet našim zaměstnancům zajímavou, flexibilní a dobře placenou práci, a hlavně poskytovat našim zákazníkům ten nejlepší možný zážitek z doručování on-line nákupů,“ říká zakladatel Rohlik Group Tomáš Čupr k budoucím plánům expanze.

„Poté, co jsme zahájili činnost skupiny Rohlik ve čtyřech zemích pod čtyřmi různými značkami, vstoupíme na nové trhy pod jedinou značkou Sezamo,“ prozrazuje marketingový ředitel Rohlik Group Jakub Petřina a vysvětluje: „Všechny tyto země vycházejí z latinského jazyka a my jsme chtěli pokračovat ve využívání názvu jídla ve značce. Sezamové semínko je oblíbené ve všech kulturách. Sezamo vychází z italského ‚sesamo‘, rumunského ‚sezam‘ a španělského ‚sésamo‘. Slovo ‚sezam‘ je také spojeno s kouzelnou frází ‚Sezame, otevři se‘ z filmu Ali Baba a čtyřicet loupežníků, možná proto, že se jeho semenný lusk po dozrání rozevře… něco jako odemykání pokladu. Rohlík, Kifli, Gurkerl a Knuspr samozřejmě zůstávají jako značky pro Česko, Maďarsko, Rakousko a Německo. I Rohlík, Kifli, Gurkerl, Knuspr a nyní také Sezamo v sobě jistě mají spoustu pokladů, které čekají na otevření a doručení.“

On-line obchod s potravinami Sezamo bude v Itálii a Rumunsku od prvního dne schopný doručit do několika hodin od objednání přibližně 8000 různých položek čerstvých a kvalitních potravin přímo k zákazníkům domů. Konkrétně do třech hodin od objednání v Itálii a do dvou hodin od objednání v Rumunsku. Jádrem celého sortimentu budou čerstvé regionální produkty, jako je ovoce a zelenina, maso, ryby, mléčné výrobky a pečivo spolu s mezinárodními značkami a vlastními výrobky privátních značek společnosti Rohlik, které vytvoří lepší každodenní alternativu k nakupování v supermarketech.

Nový ředitel pro Itálii

Rohlik Group rovněž oznamuje, že do čela společnosti Sezamo v Itálii přichází Andrea Colombo. Bude klíčovou osobou pro růst společnosti a hlavním tvůrcem firemní kultury se zaměřením na kvalitní potraviny, úžasný zákaznický servis a rychlé inovace. Má 30 let zkušeností v potravinářském i nepotravinářském maloobchodním a výrobním sektoru, a to na domácím i mezinárodním trhu. Před příchodem do společnosti Sezamo strávil posledních pět let mimo jiné zakládáním a budováním nového úspěšného formátu „superstore Coop Lombardia“ jako jeho generální manažer. Společnost Coop je jedním z italských lídrů v oblasti maloobchodu s 18% podílem na trhu. Jako svou osobní a hlavní výzvu a příležitost v Sezamo zmiňuje: přilákat italské zákazníky k jinému a lepšímu nakupování.

A doplňuje: „Rychlost doručení, kompletní sortiment vysoce kvalitních potravin obohacený o typické místní speciality spolu s neúnavnou dokonalostí v provedení, která je podpořena skutečným zápalem pro udržitelnost, tvoří dokonalé ingredience. Ty nám umožňují odlišit se od konkurence. On-line nákupy u nás budou rychlé a snadné s vášnivým přístupem k péči o zákazníky. A samozřejmě globální motto společností Rohlik a Sezamo ‚Eat Well, Live Well‘ dokonale zapadá do italského životního stylu.“

Sklad v Itálii má rozlohu zhruba 5000 metrů čtverečních a je umístěn v rámci „Mercato Agroalimentare Milano“ (Ortomercato), městského zemědělsko-potravinářského centra. Tato lokalita je pro společnost Rohlik vysoce strategická vzhledem k její vzdálenosti pouhých 6 km od centra města a těsné blízkosti milánského východního okruhu a mezinárodního letiště Linate.

Plány v Rumunsku

Speciální sklad o rozloze 10.000 metrů čtverečních v CTPark Bucharest North bude přizpůsoben všem potřebám dodavatelů a zákazníků společnosti Sezamo, včetně vyhrazených skladovacích prostor s řízenou teplotou (pro mražení a chlazení) pro čerstvé ovoce a zeleninu, které budou dodávány přímo spotřebitelům od místních i zahraničních výrobců.

Michael Kaiser, komerční ředitel v Rumunsku, k tomu dodává: „Klíčem k našim plánům na spuštění bylo nalezení vhodného místa pro realizační centrum, které je strategické jak pro naše doručování zákazníkům, tak pro dodavatele. Dalším bodem na seznamu je nábor a školení, které zajistí, aby všichni naši zaměstnanci pochopili, jak zásadní je vášeň pro služby zákazníkům pro naši vizi Evropy, která se dobře stravuje a žije. Spuštění služby poskytne zákazníkům možnost doručení potravin až domů ještě v den objednání, a to včetně velkých nákupů na celý týden.“

Rozšíření působnosti a rychlejší doručení

Kromě expanze v rámci evropského trhu v roce 2022 společnost očekává rozšíření své působnosti v rámci zemí, ve kterých v současnosti působí: Knuspr.de se do dvou let rozroste do Frankfurtu, Hamburku, Kolína nad Rýnem, Essenu, Hannoveru, Stuttgartu, Lipska a dalších měst. Rohlik.cz zrychlí doručení nákupu do 60 minut od objednání. K tomu pomůže čtvrtý, plně automatizovaný sklad, který bude otevřen v Chrášťanech u Prahy.

Související články:

Novým šéfem Rohlik.cz se stane Olin Novák, od října vystřídá Petra Pavlíka

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required