
K urychlení, zjednodušení a zpříjemnění nákupu ve velkoobchodu Makro pomáhají i pokročilá technologická řešení, ať už se jedná o bezkontaktní nákup pomocí makro scanu nebo mobilní zákaznickou aplikaci Moje Makro. Inovace, snadno dostupné pomocí chytrých telefonů, si získaly oblibu statisíců zákazníků, uvádí řetězec.
Velkoobchod Makro nabízí svým zákazníkům už třetím rokem tzv. Makro scan – jednoduché samoskenovací řešení, které si může každý zákazník Makro stáhnout do svého chytrého telefonu jako aplikaci a ihned začít bezkontaktně nakupovat. „Stávající verze prošla ve srovnání s původním řešením celou řadou vylepšení, jež odrážejí zpětnou vazbu zákazníků. Obliba samoskenovacího řešení i díky tomu neustále roste. V tuto chvíli už zhruba 11 procent všech nákupů v Makro probíhá právě přes Makro scan. Zákazníci oceňují rychlost nákupu bez nutnosti vykládání zboží z vozíku. Jelikož je takový nákup zcela bezkontaktní, je i velmi bezpečný, a to v současné nelehké době ocení opravdu každý,“ vysvětluje Stanislav Trnka, e-commerce manažer společnosti Makro.
Bezkontaktní nákup mohou využít zákazníci ve většině prodejen Makro po celé České republice. „Na běžné pokladně stráví zákazník v průměru necelých 5 minut, zaplacení a kontrola nákupu přes Makro scan trvá 45 vteřin. O pohodlí a větší přehlednosti ani nemluvě,“ říká Stanislav Trnka. Především v předvánočním čase je právě rychlost a bezpečí nákupu pro zákazníky stěžejní, Makro se proto soustředí na neustálé vylepšování systému, aby byl komfort nákupu co nejvyšší. „Nejde přitom jen o pravidelnou aktualizaci aplikace, kterou využívají zákazníci, ale do detailu se po stránce vývoje zabýváme i našimi interními systémy, ze kterých do zákaznické aplikace proudí data. Jedině tak může potom v prodejně fungovat vše bez problémů, “ doplňuje Stanislav Trnka. Nejčastěji Makro scan využívají koncoví nebo HoReCa zákazníci, kteří preferují právě rychlost.
Kromě Makro scanu je oblíbenou digitální inovací také mobilní aplikace Moje Makro, kterou již využívá téměř 100 000 lidí. Vedle přehledu faktur, dostupnosti sortimentu, promočních akcí a individuálních odměn a nabídek, umožňuje aplikace eliminaci papírových voucherů nebo kuponových knížek. Všechny tyto výhody jsou tak plně digitalizovány. „V aplikaci najde uživatel nejen všechny vouchery, personalizovanou nabídku produktů či slevy, ale také si tam může vytvořit nákupní seznam, který je možné synchronizovat s objednávkou. Nově je v aplikaci také možnost aktivovat službu Click&Collect,“ říká Stanislav Trnka. Služba Click&Collect byla v Makro spuštěna teprve před rokem, ale už si našla řadu příznivců. Nákup přes tuto službu je mimořádně pohodlný a rychlý: veškeré zboží si zákazník objedná on-line a v prodejně pak jen zaplatí a připravený nákup vyzvedne. „Na vylepšení našich on-line řešení neustále pracujeme. Nyní například připravujeme další rozšíření aplikace Moje Makro, a to právě o Makro scan, který do aplikace příští rok integrujeme. Díky tomu bude využití bezkontaktního nákupu ještě jednodušší,“ dodává Stanislav Trnka.