logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

E-shopy mohou díky propojení systémů sledovat průběh doručení zásilky zákazníkovi

9. prosince 2021
E-commerce 0
341
E-shopy mohou díky propojení systémů sledovat průběh doručení zásilky zákazníkovi

Když e-shop propojí svůj skladový systém s aplikací, která komunikuje s dopravci, získá kontrolu nad objednávkami i po jejich expedici. On-line prodejce díky takovéto integraci systémů například uvidí, kolik balíků má na cestě, kde se zrovna nacházejí nebo který zákazník si zásilku nevyzvedl. Může tak s klienty aktivně komunikovat a zlepšovat jejich zákaznickou zkušenost, aniž by se spoléhal jen na dopravce. Příkladem je propojení Lokia WMS od společnosti Grit se službou Foxdeli.com.

Většina e-shopů po předání zásilky do rukou přepravce ztrácí nad balíčkem kontrolu a čeká na zprávu, že zásilka byla doručena nebo vyzvednuta. V dnešní době rychlého růstu e-commerce a přetížení dopravců pak může docházet k situacím, kdy špatná zkušenost zákazníka s doručením negativně ovlivní reputaci celého e-shopu.

Přečtěte si také
Sdílení boxů pomůže jejich expanzi

Integrace skladového systému s informačním systémem napojeným na dopravce umožňuje, aby e-shopy sledovaly své zásilky a aktivně komunikovali se zákazníky také během přepravy a doručování – a tím mohly zákaznickou zkušenost s doručením vylepšit.

Příkladem je spojení informačního systému Foxdeli.com – aplikace sloužící ke komunikaci s přepravci, tisku štítků a pokročilému sledování zásilek – a skladového systému Lokia WMS. Prostřednictvím integrace těchto dvou systémů může e-shop po vyexpedování zásilky nadále sledovat, kde se balíček aktuálně nachází, kdy a kam byl doručen nebo zda si zákazník objednávku vyzvednul.

Přečtěte si také
Barevný semafor chce naučit spotřebitele lépe jíst

Integrace probíhá přes API rozhraní. Zákazník ve Foxdeli navolí základní parametry a pak už pracuje pouze v Lokia WMS, kde si vybírá přepravce pro své zásilky, tiskne štítky a sleduje objednávky.

„E-shopům se skladovým systémem Lokia WMS otevírá integrace s Foxdeli nové možnosti. Mohou například personalizovat transakční e-maily, informovat zákazníka o aktuálním stavu doručování nebo se připomenout, pokud zásilka čeká na vyzvednutí. Odpadnou tak nepříjemné situace, kdy nespokojený zákazník volá na zákaznickou podporu, ale e-shop není schopen reagovat, protože o balíčku nemá informace,“ říká Marek Stanovský, head of sales firmy Grit, která skladový systém Lokia vyvíjí.

Partnerství hodnotí veskrze pozitivně také ve Foxdeli. „Naši zákazníci přirozeně napojují Foxdeli na své podnikové nebo skladové systémy, aby mohli objednávky i expedici spravovat z jednoho prostředí. Integrace se skladovým systémem Lokia WMS nám otevírá cestu k novým zákazníkům zejména z řad menších a středních e-shopů,“ komentuje spolupráci Martin Jareš, majitel Foxdeli.

Související články:

Sdílení boxů pomůže jejich expanzi Barevný semafor chce naučit spotřebitele lépe jíst Zásilkovna spouští vlastní službu doručení na adresu

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required