logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Košík.cz bude použité papírové tašky přetvářet na recyklovatelné obaly

15. prosince 2021
E-commerce 0
520
Košík.cz bude použité papírové tašky přetvářet na recyklovatelné obaly

Velké množství papírových tašek, ve kterých se vozí potraviny objednané po internetu, dlouhodobě trápí jak zákazníky, tak samotné on-line supermarkety. Košík.cz nyní přichází s ideou, která z problému činí naopak výhodu. Z každé tašky, kterou vybere od zákazníka, udělá tzv. Cirkutašky. Ve spolupráci s finskou společností Huhtamaki začne své papírové tašky spolu s ostatním odpadem ze skladu ekologicky přetvářet pomocí inovativní technologie rozvláknění, která neničí papírové vlákno. Vše, co z tašek vznikne, tak bude nadále recyklovatelné a kompostovatelné.

V případě Cirkutašek je zajištěna kompletní ekologická recyklace, blížící se efektivitou ke stoprocentní hranici. Od zákazníků začne Košík.cz vybírat papírové tašky ve velkém a spolu s dalším papírovým odpadem z distribučního centra se postará o jejich přeměnu v nové užitečné obaly.

Přečtěte si také
Rohlik.cz představuje ekologicky šetrné nákupní tašky i dvě nové značky

„Bez papírových tašek se na Košíku ještě nějakou dobu neobejdeme – mají skvělou nosnost, věci nemačkají a pokud se nedopatřením dostanou do volné přírody, papír se rychle rozloží. Testovali jsme i možnost opakovaně využitelných obalů, ale u nich je zase problém s vodou i chemií, kterou spotřebujete při praní a čištění,“ vysvětluje Tomáš Jeřábek, CEO Košík. „Papírová taška zároveň není neekologická, pokud ji recyklujete citlivě a tak, že nezničíte původní surovinu – tedy vlákna papíru. A to přesně budeme s Cirkutaškami dělat.“

V Česku se sice každoročně vytřídí zhruba 90 % papírového odpadu, přičemž 96 % z vysbírané suroviny je možné využít k další recyklaci. Většina recyklačních zařízení však používá technologie, která přináší ekologickou zátěž a zároveň ničí původní papírová vlákna. Tím se surovina znehodnotí natolik, že ji není možné využít v maximálním množství cyklů jako při citlivém rozvláknění. A to není jediný problém.

Přečtěte si také
Globus přestane prodávat velké papírové tašky, nahradí je plastovými z recyklátu

„Dnes v modrých kontejnerech stále častěji končí třeba znečištěné obaly od jídel, mastné krabice od pizzy nebo termokelímky. To vše je třeba vytřídit, protože se tu míchají s recyklovatelným papírem, který navíc mohou znečistit. Stojí to zbytečnou námahu i energii,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek. „Neříkám, že tento systém nefunguje dobře. My však chceme mít plnou kontrolu nad tím, aby byla surovina zpracovaná co nejefektivněji a nejekologičtěji. Díky novému projektu můžeme zákazníkům garantovat, že se z každé vrácené tašky stane Cirkutaška, která dostane nový ekologický život a po něm se opět může vrátit jako surovina k dalšímu zpracování.“

Z tašek bude Košík vyrábět nové ekologické obaly. Jako první Košík s Huhtamaki představí obaly na vajíčka, do kterých zamíří novinka značky Authentic – vejce od farmáře Františka Starého, který provozuje vlastní mobilní kurníky. Ty umožňují slepicím trávit celý den na rozlehlých loukách a pastvinách a zároveň se starají o jejich pohodlí při nocování a krmení.

„A přesně tak by do budoucna měly vypadat všechny produkty naší privátní značky Authentic. Pokud dlouhodobě voláme na trhu po změně v přístupu, pak musíme být ti, kteří zkoumají možnosti, jak dělat věci jinak a lépe,“ vysvětluje Tomáš Jeřábek. „Pokud si tedy zákazník koupí naše vajíčka Authentic v zodpovědném obalu, může mít jistotu, že ekologičtější alternativa v ten moment na trhu není.“

U plat na vajíčka to však neskončí, uvádí on-line supermarket. Spolupráce nejen s Huhtamaki umožní Košíku postupem času úzce provázat obaly z vlastního odpadu s privátními produkty. Už v příštích měsících by tak mohly vzniknout například vaničky na ovoce a zeleninu, květníky na čerstvé bylinky nebo organizéry na zálohované plechovky.

Související články:

Rohlik.cz představuje ekologicky šetrné nákupní tašky i dvě nové značky Globus přestane prodávat velké papírové tašky, nahradí je plastovými z recyklátu Zboží&Prodej 9/2021: Obaly pro domácnost musí být funkční a stále více udržitelné

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required