
Manažerem externí komunikace společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko se od nového roku stal Václav Koukolíček. Na jeho původní pozici v Tesco Stores Česká republika, kde působil více než sedm let, nastoupil Jakub Žižka, který zde nově zastává post manažera externí komunikace a tiskového mluvčího.
Václav Koukolíček patří v Česku ve svém oboru mezi nejužší špičku – v roce 2020 zvítězil v profesní soutěži Mluvčí roku v kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru. Loni pak získal zlatou sošku také v soutěži Lemur – Česká cena za PR. V čele týmu externí komunikace Coca-Cola HBC Česko a Slovensko bude mezi hlavní úkoly Václava Koukolíčka patřit naplňování a další rozvoj komunikační strategie, posilování vztahů s médii, veřejností i partnery a v neposlední řadě také podpora projektů společnosti na poli udržitelného rozvoje. „Coca-Cola HBC je výrobcem a distributorem ikonických nealkoholických nápojů. Značka se těší dobrému jménu a mimořádné oblibě zákazníků. I proto jsem moc rád za příležitost komunikovat jejím jménem nejen vůči patnáctimilionovému českému a slovenskému trhu, ale také směrem k partnerům či místním komunitám. Těším se na mnoho zajímavých projektů, jež mě s mým týmem čekají,“ uvedl Václav Koukolíček.
Nový manažer externí komunikace přichází do Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s více než 13 lety zkušeností v oboru. Svoji profesní dráhu zahájil jako novinář ve vydavatelství Ringier Axel Springer, kde měl jako vedoucí politického oddělení na starosti mimo jiné investigativní žurnalistiku či rozhovory s významnými osobnostmi a vrcholnými politiky. Poté pracoval na ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy – nejprve jako tiskový mluvčí, později se stal tajemníkem ministra s odpovědností za komunikační strategii.
Do soukromé sféry přešel Václav Koukolíček v roce 2012, kdy se stal manažerem komunikace českého výrobce dekorativního skla a zakázkových světelných instalací Lasvit. V posledních sedmi letech pak vedl externí komunikaci maloobchodního řetězce Tesco Stores ČR. Náplní jeho práce bylo mimo jiné vytvořit a naplňovat komunikační strategii v on-line či off-line prostředí. Zabýval se také krizovou komunikací či spoluprací s týmy po celé střední Evropě a poskytoval klíčové informace o produktech, projektech a CSR aktivitách.
Tuto pozici manažera externí komunikace pro Tesco Stores v České republice převzal po Václavu Koukolíčkovi od letošního ledna Jakub Žižka, který se zároveň stal tiskovým mluvčím společnosti. Dlouhodobě se specializuje na korporátní komunikaci firem, včetně společností z oblasti retailového segmentu a FMCG. V minulosti pracoval na straně PR agentur mimo jiné pro českou pobočku výrobce nápojů a potravin PepsiCo, prodejní sítě s elektronikou a domácími spotřebiči Expert ČR, outletové centrum Freeport Fashion Outlet nebo české zastoupení řetězce rychlého občerstvení McDonald’s.
„Tesco je nejen významným maloobchodním prodejcem, ale díky mnoha svým aktivitám patří mezi lídry v oblasti udržitelného rozvoje a podpory místních komunit napříč Českem a v neposlední řadě si zakládá na péči o své zaměstnance. Těší mě, že se na těchto aktivitách mohu také podílet,“ dodává Jakub Žižka.
Jakub Žižka přes deset let pracoval v agenturách Botticelli či Ogilvy PR. Naposledy působil jako mluvčí zpravodajské stanice CNN Prima News.