
Mezinárodní sdružení ECR Community vydává významnou publikaci, která poskytuje přehled o tom, jak obchodníci a výrobci spotřebního zboží podporují principy cirkulární ekonomiky. Tato více než stostránková publikace sponzorovaná společností GfK obsahuje 18 případových studií, příkladů využití principů cirkulární ekonomiky v oblastech, jako jsou obaly, nakládání s odpady, snižování plýtvání potravinami a digitalizace procesů v retailu.
Součástí nové publikace mezinárodního sdružení ECR Community jsou příspěvky jak od obchodníků, například Jeronimo Martins, Pingo Doce, Coop, AB Vassilopoulos a Inditex, tak i dodavatelů, třeba Nestlé, Birra Peroni, Henkel, Alpla a Cycle. Zahrnuje také případové studie společností, které podporují realizaci řešení na cirkulárních principech: Essity Uzaje, Cameleon, GS1 Austria a Food Cloud. Její součástí jsou i odborné články o spotřebitelské poptávce a vnímání cirkulární ekonomiky od Lenneke Schils ze společnosti GfK a o roli dat a datových standardů v cirkulární ekonomice, jejichž autorkou je Francesca Poggiali, chief public policy officer organizace GS1 Europe.
Základem je digitální pas výrobku
Z pohledu GS1 je základním předpokladem přechodu na cirkulární ekonomiku idea tzv. digitálního pasu výrobku společně s digitalizací a sdílením produktových dat. Nastupující nová generace čárových kódů 2D, které mohou nést násobné množství dat, umožní sdílet komplexní data pro potřeby vysledovatelnosti, snižování plýtvání potravinami i měření uhlíkové stopy výrobku.
Na www.ecr-community.org si můžete publikaci stáhnout a zaregistrovat se na úvodní webinář, který proběhne 1. 2. 2022.