logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Metro zahajuje růstovou ofenzivu „sCore” s ambiciózními cíli pro rok 2030

8. února 2022
Moderní trh 0
993
Metro zahajuje růstovou ofenzivu „sCore” s ambiciózními cíli pro rok 2030

Společnost Metro si stanovila strategické cíle, kterých chce do roku 2030 dosáhnout. V nadcházejících letech se chystá zrychlit tempo svého růstu, maximalizovat svou hodnotovou nabídku a rozšířit svou pozici předního velkoobchodu s potravinami. Metro se navíc bude i nadále zaměřovat na udržitelnost.

Velkoobchod se zaměřuje na profesionální zákazníky a rozšiřuje svůj několika-kanálový model. Klíčová opatření plánovaná do roku 2030 jsou:

  • Funkční přeorientování prodejen pro profesionální zákazníky se zaměřením na B2B sortiment
  • Plánovaný nárůst podílu vlastních značek o více než 35 %
  • Rozšíření podnikání FSD (Distribuce stravovacích služeb) prostřednictvím rozšíření využití skladových prostor pro dodávky, dodatečných skladů a posílení prodejních sil
  • Mezinárodní expanze on-line tržiště Metro Markets
  • Zlepšení udržení zákazníků skrze škálování digitálních dish produktů do pohostinství
  • Rozšíření franšízových řešení pro obchodní zákazníky
Přečtěte si také
Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

Metro si klade za cíl překonat růst trhu a oznamuje střednědobé a dlouhodobé ambice do roku 2030:

  • Celkové tržby porostou zpočátku, mezi lety 2022 až 2025, o 3 % až 5 % CAGR (složené roční tempo růstu), poté do roku 2030 zrychlí na více než 40 miliard eur
  • Růst tažený především prodejem FSD, které jsou nastaveny na více než trojnásobek a rozšíření podnikání na trhu na více než 3 miliardy eur; digitální tržby vzrostou na 40 % celkových tržeb
  • EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) vykáže zpočátku mezi lety 2022 až 2025 silný růst o 3 % až 5 % CAGR, v dlouhodobém horizontu se v roce 2030 zvýší na více než 2 miliardy eur
  • Hotovostní investice vzrostou do roku 2025 až na 2,5 % celkových tržeb ročně, poté se budou postupně snižovat než dosáhnou dlouhodobé úrovně 1,5 %
  • Volný peněžní tok má pokrýt zvýšené investiční požadavky na zajištění cíleného organického růstu ve střednědobém horizontu. V dlouhodobém horizontu tok volných peněžních prostředků vzroste v roce 2030 na více než 0,6 miliardy eur
  • Poměr čistého dluhu k EBITDA se má do roku 2025 postupně snížit na cílovou částku přibližně 2,5krát.
  • Dividendová politika je potvrzena na 45-55 % EPS (zisk na akcii)

V rámci svého Capital Markets Day (Den kapitálových trhů) dnes velkoobchodník Metro odhaluje svou růstovou strategii „sCore”. Název je kombinací slova „skóre”, což znamená dosažení stanovených cílů a „jádra” pro silné velkoobchodní jádro společnosti Metro. V nadcházejících letech si Metro klade za cíl zrychlit tempo svého růstu, maximalizovat svou hodnotovou nabídku a se svými dlouhodobými cíli pro rok 2030 také rozšířit svou pozici předního velkoobchodu s potravinami. To vše má do roku 2030 zvýšit tržby na více než 40 miliard eur a EBITDA na více než dvě miliardy eur. V rámci této strategie společnost plánuje do roku 2025 investovat až 2,5 % svých celkových tržeb a poté tuto částku postupně snižovat až na 1,5 % celkových tržeb. Z dlouhodobého hlediska hodlá velkoobchodník v roce 2030 vytvořit volný peněžní tok ve výši více než 0,6 miliardy eur.

Přečtěte si také
Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

Růstová ofenzíva je založena na třech pilířích: zaostření velkoobchodního zaměření na profesionální zákazníky, výrazné rozšíření vícekanálového obchodního modelu a rozvoj nových obchodů. To znamená pečlivě sladit sortiment tak, aby vyhovoval potřebám profesionálních zákazníků. Kromě toho se plánuje více než ztrojnásobit prodeje FSD a tržby v Metro Markets tržištích mají být zvýšeny na více než tři miliardy eur. Rozvoj nových obchodů zahrnuje rozšíření franšízových konceptů pro Trader zákazníky a další zrychlení podnikání klíčových zákazníků v sektoru pohostinství. Výsledkem toho bude obchodní model velkoobchodu silně zaměřen na profesionální zákazníky, kteří by měli tvořit více než 80 % tržeb. Metro se navíc bude i nadále zaměřovat na udržitelnost. Klíčovými body strategie udržitelnosti společnosti Metro je dosažení klimatické neutrality do roku 2040, zamezení plýtvání plasty a potravinami a pokračování v rozšiřování řady udržitelných produktů.

„Naše srategie ,sCore’ znamená růst hlavní činnosti společnosti Metro, velkoobchodu s potravinami pro profesionální zákazníky. S naším multikanálovým obchodním modelem, našimi franšízovými koncepty a digitálními nabídkami Metro správně reaguje na změny, které v současnosti pohánějí průmyslová odvětví Horeca a Trader. Náš trh zároveň zůstává, díky své velikosti, růstu a vysoké úrovni fragmentace, mimořádně atraktivní. Metro proto bude hrát roli v nadcházející konsolidaci velkoobchodního sektoru. V posledních měsících jsme již, díky rekordním prodejům v mnoha zemích, překonali růst trhu. Nyní jde o pečlivé zavedení naší strategie. Náš růst bude převážně organický a financován bude prostřednictvím provozního podnikání. S naší strategií sCore vytváříme přidanou hodnotu pro naše zákazníky a zaměstnance, pro investory a pro společnost,” říká Steffen Greubel, generální ředitel Metro.

Multikanálový mix: win-win pro Metro a jeho profesionální zákazníky

Multikanálový obchodní model Metro je USP (jedinečný prodejní argument) ve fragmentovaném potravinářském velkoobchodním průmyslu a je bijícím srdcem jeho strategie. V tomto modelu se obchody, FSD, prodej a digitální nabídka vzájemně doplňují a dokonale propojují. Zákazníci, kteří využívají všechny kanály, jsou obzvlášť loajální s neúměrně vysokými prodeji.

  1. Prodejny zůstávají klíčovou složkou obchodního modelu, protože zákazníkům Metro umožňují při dodávkách zboží vysokou míru flexibility a zároveň usnadňují osobní interakci na místě. Plány předpokládají, že se prodej ve velkoobchodech bude dlouhodobě zvyšovat 1,2krát. Velkoobchodní prodejny by navíc měly zvýšit efektivitu FSD podnikání tím, že v budoucnu budou stále více využívat prostor pro dodávky mimo sklad.
  2. Metro navýší kapacitu stávající sítě, čímž urychlí FSD podnikání. Tento druhý prodejní kanál představuje nejsilnější růstovou páku, usnadňuje práci zákazníků a hraje stále důležitější roli v pohostinství. S plánovaným rozšiřováním sítě sestávající z out-of-store dodávek a skladů se očekává, že prodeje FSD se do roku 2030 více než ztrojnásobí oproti finančnímu roku 2020/2021. To se podaří pouze se silnou prodejní silou. Dalším důležitým pilířem pro zvýšení prodeje profesionálním zákazníkům jsou osobní vztahy. Z tohoto důvodu hodlá Metro rozšířit své prodejní síly a plánuje více než ztrojnásobit současných 6 500 zaměstnanců. Společnost také současně investuje do udržení svých zákazníků a kvality poradenských služeb.
  3. Trh je dalším rapidně rostoucím prodejním kanálem v multikanálovém mixu Metro. On-line tržiště Metro Markets, které bylo spuštěno v roce 2019, nyní funguje v Německu a Španělsku a nabízí profesionálním zákazníkům více než 600 000 produktů souvisejících s pohostinstvím. Metro Markets hodlá dále rozvíjet svůj sortiment, expandovat v Evropě a do roku 2030 zvýšit tržby na trhu 60násobně na více než 3 miliardy eur.

Všechny kanály jsou propojeny digitálními řešeními, která usnadňují objednávání na doručení (M|Shop) a nákup v obchodě (M|Companion) nebo procesy zákazníků (dish). Podle plánů bude 40 % všech prodejů v roce 2030 generováno digitálně.

Velkoobchod pro velkoodběratele: kompas

Základem realizace růstové ofenzívy je důsledné zaměření všech procesů a nabídek na profesionální velkoobchodní zákazníky. V souladu s tím hodlá Metro do roku 2030 zvýšit prodejní podíl profesionálních zákazníků (Horeca a Traders) na více než 80 % (v současnosti tvoří 66 %).

Velkoobchod pro profesionální zákazníky je průmyslový, efektivní, spolehlivý a profesionální. To znamená, že sortiment, vlastnosti produktů, prezentace produktů a balení budou do budoucna výhradně přizpůsobeny potřebám profesionálních zákazníků. To platí zejména pro výrobky vlastní značky. Metro plánuje v příštích letech zvýšit prodejní podíl vlastních značek na více než 35 % (aktuálně tvoří 17 %).

Ceny mají zůstat trvale nižší než na maloobchodní úrovni. Tato správa portfolia je klíčem k velkoobchodnímu zaměření. Umožní společnosti Metro zvýšit svou relevanci a efektivitu pro profesionální zákazníky, a tvoří tak ideální základ pro úspěšné vícekanálové podnikání.

Klíčové údaje Metro

Související články:

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce Antigenní testy nabízejí v ČR řetězce i on-line supermarkety Češi konzumují čtyřikrát méně ryb než průměrný Evropan

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required