logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Do role provozního ředitele ve společnosti Mailstep nastupuje David Vantuch. Svou více než...
  • V každoroční mezinárodní soutěži Shop! Paris Awards, která oceňuje nejlepší POS projekty,...
  • Rok po úspěšné premiéře uzavřely Atoz Marketing Services (Atoz) a Svaz obchodu a cestovního...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) pokračuje v spolupráci se společností Kögel Trailer a v...

Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR

16. března 2022
Tradiční trh 0
3798
Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR

Nový koncept Skupiny Coop umožňuje zákazníkům nakupovat doslova kdykoliv. Pro nákup mimo standardní otevírací dobu potřebují jen platební kartu, bankovní identitu a stažení speciální aplikace.

Poprvé si zákazníci vyzkouší nákup bez obsluhy ve strakonické prodejně v Podskalské ulici, která se nachází v historickém centru města a je mezi místními oblíbená jako místo pro menší a rychlé nákupy. Druhá prodejna s automatickým prodejem se otevře v následujících měsících v Českém Krumlově, a v tomto případě půjde pro změnu o větší prodejnu. V plánu je i třetí varianta, a to kontejnerové řešení pro velké průmyslové komplexy nebo továrny. Skupina Coop tak chce vyzkoušet nasazení automatických systémů v různých formátech.

„Chceme, aby tyto prodejny byly pro každého. Samozřejmě proto v rámci standardní otevírací doby bude prodejnu i nadále obsluhovat personál, mimo tuto dobu již však bude fungovat v automatickém režimu,“ komentuje otevření prodejny Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu Skupiny Coop. Celá prodejna prošla kompletní rekonstrukcí. Novému stylu prodeje se částečně přizpůsobil i sortiment, v rámci kterého bude posílena zejména nabídka chlazeného čerstvého zboží. Obchod aktuálně nabízí 2 500 položek, jako běžná samoobsluha s obslužným pultem má rozlohu 120 m2, při nočním provozu je to bez obslužného pultu 80 m2.

Konec omezené prodejní doby

Skupina Coop se inspirovala u sesterských družstev ve Skandinávii, kde podobný druh prodejen funguje již řadu let. Podle Lukáše Němčíka se zákazníci mění a je tedy na čase, aby se obchody začaly jejich potřebám více přizpůsobovat. „Myslíme si, že právě v menších a středních městech má koncept automatických prodejen největší potenciál kvůli měnící se struktuře zákazníků, z nichž stále větší část vyžaduje maximálně flexibilní služby. V těchto lokalitách jsou navíc například v podvečerních hodinách či o víkendech často otevřeny jen velké obchody na okrajích, které jsou dostupné mnohdy jen autem. Pro rychlé nákupy je neustále otevřený automatický obchod v pěší dostupnosti ideální řešení,“ upřesňuje Lukáš Němčík.

Podle vedení Skupiny Coop jsou automatické prodejny dobrou alternativou i k populárním rozvozům, protože jsou vhodné i pro menší nákupy a jsou i časově více flexibilní. „Za důležité také považujeme i naše soustředění se na regionální potraviny. Prodáváme například pečivo z místních pekáren či uzeniny od místních řezníků. Nedává smysl, aby tento druh zboží složitě cestoval po republice, jak je tomu u nadnárodních řetězců,“ doplňuje Lukáš Němčík.

6 (8)
2 (8)
20220316 114440
5
4
20220316 113426
20220316 115346
20220316 113747
20220316 113528
20220316 114420
20220316 114425
20220316 115518
20220316 114452
6 (8)     2 (8)     20220316 114440     5     4     20220316 113426     20220316 115346     20220316 113747     20220316 113528     20220316 114420     20220316 114425     20220316 115518     20220316 114452

Budoucnost obchodu je v digitalizaci

Podle Pavla Kozlera, výkonného ředitele agentury Knowinstore, která stojí za technickým řešením celého konceptu, je masivní nástup digitalizace v obchodě jenom otázkou času. „Ve světě vznikají různé koncepty bezobslužných prodejen. Například v zemích jako Jižní Korea jsou tyto obchody již zcela běžnou věcí. Velký rozvoj lze registrovat také ve skandinávských zemích nebo západní Evropě. Pečlivě sledujeme současné trendy v maloobchodu a ty nejlepší příklady ze zahraničí se snažíme přenášet do České republiky. Aktivně propojujeme dva světy – vývojářské společnosti a tradiční retailové sítě. V tomto případě jsme nasadili vlastní inovativní řešení, které je nejen efektivní, ale také finančně dostupné. Proto je dobře využitelné i v českých podmínkách,“ představuje strakonický model Pavel Kozler.

Coop 2Základem pro možnost nakupovat v automatickém obchodě je bankovní identita, kterou dnes fakticky mají všichni, kteří používají elektronické bankovnictví. „Bankovní identita, taková naše digitální občanka, která slouží k digitálnímu ověření totožnosti, je tu s námi už přes rok. Už teď je jisté, že díky ní jsme schopni vyřídit více věcí on-line a šetří nám čas i starosti třeba se spoustou hesel. Mám radost, že se možnosti využití bankovní identity dále rozšiřují. Lidé si díky ní mohou třeba zkontrolovat doklady, vyřídit daně, přihlásit se k on-line službám soukromých firem, založit účet nebo využít digitální podpis. A nově taky nakupovat i po zavírací době obchodu, což je jednoznačně inovace, kterou oceníme všichni,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB.

„Bankovní identitu dnes poskytuje většina velkých bank a jen za minulý rok ji využilo více než 700.000 uživatelů,“ uvádí Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, která služby bankovní identity poskytuje. Zákazníci si dále pro nákup musí stáhnout speciální aplikaci, která po prvním přihlášení prostřednictvím bankovní identity pro ně bude při každé návštěvě obchodu generovat unikátní QR kód umožňující vstup do prodejny. „Každý návštěvník prodejny bude díky tomuto systému jednoznačně identifikován. Není tedy například problém, pokud najednou nakupuje více zákazníků. Zákazník opustí prodejnu s nákupem až po ověření platby,“ dodává Pavel Kozler z Knowinstore.

O bezpečnost se postará pult centrální ochrany

Samotná platba probíhá kartou prostřednictvím samoobslužných pokladen, které jsou dnes již v rámci moderních obchodů standardem a zákazníci jsou na ně zvyklí. Hlavním partnerem projektu je v této souvislosti společnost Mastercard. „Jsme technologická firma a stále usilujeme o to, aby platby a celý proces nakupování a placení byl pro zákazníky co nejjednodušší, nejrychlejší, a zároveň poskytoval nejvyšší možnou míru bezpečnosti. A jsem vždy velmi rád, když vidím, jak se naše vize budoucnosti stává realitou už dnes – a to nejenom v Praze, ale právě i v regionech. Věřím, že našimi společnými silami dokážeme vdechnout život i dalším ambiciózním projektům budoucnosti,“ říká k zapojení do projektu Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a SR.

Celý prostor prodejny je v návaznosti na zavedení nového konceptu nově pod kompletním dohledem kamerového sytému napojeného na pult centrální ochrany. Toto napojení umožní řešit případné komplikace i případnou ochranu proti nepoctivým zákazníkům. Zákazníci také mohou využít nouzové tlačítko či se spojit s vzdálenou ostrahou. Podle vedení Skupiny Coop budoucnost ukáže, jak český zákazník na tento nový systém prodeje zareaguje. „Z našeho pohledu automatické prodejny přinesou zvýšený komfort zákazníkům a impuls pro snadno dostupné menší městské či vesnické prodejny, které nabídnou neomezenou otevírací dobu při stejných mzdových a dalších nákladech,“ komentuje Lukáš Němčík a dodává, že jde o další z řady inovací sítě, která jako první v ČR nabídla zákazníkům výdejní chlazené boxy s potravinami, nyní masivně rozšiřuje počet obchodů napojených na e-shop a aktuálně testuje také rozvoz potravin.

Jak probíhá nákup

1. Stáhněte si mobilní aplikaci Contio
2. Zaregistrujte se do aplikace Contio – automatická prodejna Coop Strakonice
3. Pro vstup do obchodu použijte QR kód ve svém mobilním telefonu.
4. Vezměte si košík a nakupujte
6. U pokladny naskenujte zboží
7. Potvrďte nákup a zaplaťte platební kartou/mobilním telefonem
8. Pro odchod z prodejny naskenujte opět QR kód z aplikace

Video o samoobslužném nákupu můžete zhlédnout zde.

Co je bankovní identita

Bankovní identita lidem usnadňuje život a zbavuje je části starostí při vyřizování na úřadech i ve firmách. Je způsobem, jak bezpečně, jednoduše a zdarma prokazovat totožnost v digitálním prostředí, navíc bez ohledu na provozní hodiny. Používá se stejně, jako funguje přihlašování k internetovému bankovnictví. Klienti bank se můžou díky bankovní identitě přihlašovat do portálů státních úřadů a prostřednictvím digitální platformy Bank ID i do klientských zón soukromých firem. V průběhu letošního roku se očekává další napojení soukromých společností a nových služeb eGovernmentu, kde bankovní identita pomůže usnadnit život. Firmám bankovní identita přináší zjednodušení podnikání, více klientů a jejich rychlejší a pohodlnější obsluhu. Bankovní identita usnadňuje uživatelům přihlašování, ověřování a potvrzování transakcí a nejnověji i digitální podepisování dokumentů. Možností využití služeb bankovní identity stále přibývá.

Bankovní identita v Česku:

– 4,4 milionu unikátních uživatelů
– 700 000 unikátních přístupů za rok 2021
– 6 zapojených bank
– využívána aktuálně ve více než 100 státních, veřejných a komerčních službách
zdroj: ČSOB

Jaké je zabezpečení prodejny proti krádežím

– bankovní identita jednoznačně identifikuje každého zákazníka
– kamerový systém kompletně pokrývá prostor automatických prodejen
– prodejna je napojena na pult centrální ochrany, přičemž při každém vstupu zákazníka do prodejny je systém aktivován

O otevření automatického obchodu budoucnosti jsme vás poprvé informovali zde.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

35. výročí společnosti MOKATE

Historie MOKATE sahá na počátek 20. století, kdy rodina Mokryszů provozovala koloniální obchod v Těšínském Slezsku. Průlom nastal před 35 lety. Teresa Mokrysz, spolu s manželem Kazimierzem, převzala vedení společnosti a dala jí současný název MOKATE. Teresa riskovala a investovala do nejmodernější linky na výrobu práškové smetany v Evropě. Potenciál viděla i v dalších výrobcích […]

Remy Design uvádí nové mobilní stánky pro Iqos

Jak vypadá budoucnost designu mobilního retailu? Společnost Remy Design přichází s inovativními mobilními stánky pro Iqos, které kombinují moderní design, praktičnost a udržitelnost. Díky nim se prodejní prostory mohou přizpůsobit novým trendům i zákaznickým potřebám rychleji než kdy dříve. Nyní je stánek k vidění například v Písku a další se chystají v Praze. Společnost Remy Design vytvořila […]

Rodinný recept na úspěch: Spak slaví 90 let od založení a uvádí nové omáčky

Rok 2025 je pro značku Spak výjimečný. Firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny svého zakladatele Hanse Petera Spaka. Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly. V duchu propojení tradice a inovace nyní Spak přichází s novými produktovými novinkami: […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

17.–18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Vídeň

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Obchod očima Moniky Kopčilové, datové analytičky Kupi.cz: Ve slevách začali nakupovat i majetnější zákazníci

10. června 2025

Jan Jindra, ředitel nákupu, makro ČR: V komplexnosti je krása

21. května 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required