logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Roste zájem o alternativy mléčných výrobků

30. března 2022
Dodavatelé 0
425
Roste zájem o alternativy mléčných výrobků

Anketu o nejoblíbenější Rostlinný produkt roku 2021 ovládl Camembert značky Nurishh. Rostlinné alternativy mléčných výrobků letos v anketě obsadily první tři pozice a přerušily dominanci alternativ masa, které zvítězily v předchozích dvou letech. Růst zájmu o rostlinné alternativy mléčných výrobků potvrzují i nejnovější data agentury InsightLab. Podle nich mají lidé právě o ně největší zájem.

Poptávka po rostlinných produktech roste každým rokem. Podle průzkumu agentury InsightLab z února letošního roku si až 70 procent Čechů zpestřuje jídelníček rostlinnými alternativami. Největší zájem je právě o alternativy mléka a dalších mléčných produktů (49 %), následují alternativy masa (30 %). Při nákupech Češi nejčastěji do regálů sahají po alternativách mléka (44 %), masa (36 %) a jogurtů (28 %).

Přečtěte si také
Obliba a spotřeba rostlinných alternativ mléčných výrobků rychle roste

Vzrůstající zájem o alternativy mléčných výrobků se odrazil i ve výsledcích letošní ankety o Rostlinný produkt roku. První místo obsadil rostlinný sýr Camembert od Nurishh, stříbrnou pozici uhájil fermentovaný dezert Ovsánek od společnosti Semix a na třetím místě skončil kokosový jogurt Ah z Albertu.

„Nurishh Camembert Alternative je unikátní produkt v portfoliu společnosti Bel na českém trhu, proto nás velmi těší, že právě on získal toto ocenění. Vítězství v anketě rostlinný produkt roku 2021 je pro nás velká pocta a naplnění závazku naší společnosti přinášet zdravější a udržitelnější potraviny pro všechny. Tento náš závazek bereme vážně a i nadále budeme přicházet s novinkami, které půjdou ruku v ruce s naší strategií v oblasti snižování uhlíkové stopy, a zároveň budou mít pozitivní dopad na životní prostředí. Chtěli bychom poděkovat projektu Rostlinně za nominaci a také všem fanouškům, kteří nám poslali svůj hlas,” hodnotí úspěch Pavel Vácha, brand manager Nurishh.

Přečtěte si také
Rostlinné produkty Čechům chutnají

Soutěži dominovaly alternativy mléčných výrobků

Letošní ročník ankety zcela ovládly alternativy mléčných výrobků. Ve dvou předchozích ročnících však dominovaly alternativy masa, předloni totiž zvítězilo rostlinné mleté Next Level Hack z Lidlu, loni anketu opanoval ManaBurger a na druhém místě skončily Next Level řízečky. Letos se alternativy masa uchytily až na pátém místě reprezentovaném bezmasými kuličkami Plant Chef.

„Letošní dominance alternativ mléčných výrobků vůči alternativám masa v anketě o Rostlinný produkt roku pro mě není žádným překvapením. Kategorie alternativ masa je totiž už velmi hojně zastoupena nejrůznějšími burgery, mletým, kuličkami, nudličkami, klobáskami a dalšími produkty, zatímco rostlinné sýry byly ještě donedávna velkou dírou na českém trhu. Řada lidí měla problém s přechodem na rostlinnou stravu právě proto, že se nedokázali vzdát sýrů. Teď už se ale ničeho vzdávat nemusí, protože i tyto alternativy urazily dlouhou cestu a dnes už existují produkty nerozeznatelné od konvenčních sýrů,“ komentuje výsledky ankety projektová manažerka Rostlinně Lujza Demuthová.

Význam a obliba rostlinných alternativ se zvyšuje s nárůstem počtu flexitariánů, tedy lidí, kteří snižují svou spotřebu živočišných produktů z etických, ekologických, zdravotních nebo jiných důvodů. Podle průzkumu InsightLabu však 53 procent lidí zařazuje rostlinné alternativy do jídelníčku proto, že jim zkrátka chutnají. Následují zdravotní důvody a ochrana zvířat.

Anketa o Rostlinný produkt roku byla vyhlášena letos počtvrté. Nominováno bylo celkem 14 novinek, které se poprvé objevily na trhu v loňském roce. Spotřebitelské hlasování probíhalo na webu projektu Rostlinně od 23. února do 22. března.

 

Žebříček produktů:

  1. alternativy      Nurishh Camembert
  2.       Ovsánek
  3.       Ah kokosový jogurt
  4.       Bonduelle Good Lunch
  5.       Plant Chef bezmasé kuličky
  6.       Hellmann’s Veganéza ochucená
  7.       Ben and Jerry’s Netflix and Chilled
  8.       Garden Gourmet marinované kousky
  9.       Alpro High Protein Milk
  10.       Riso vegan
  11.       Vemondo Burger
  12.       Rama Plant Butter
  13.       Violife středomořský styl Grill me!
  14.       Ne-vajíčková pomazánka Kala Namak

 

Seznam všech nominovaných produktů:

Rama Plant Butter                            

Upfield

Albert, Tesco, Košík, Rohlík

 

Violife středomořský styl Grill me!

Upfield

Billa, Rohlík

 

ne-vajíčková pomazánka Kala Namak

Perla

Tesco

 

Ovsánek

Semix

Kaufland, Lidl

 

Hellmann’s Veganéza ochucená    

Unilever

Albert, Billa, Globus

 

Ben and Jerry’s Netflix and Chilled

Unilever

Albert, Globus, Košík

 

Vemondo Burger

Lidl

 

Garden Gourmet marinované kousky

Nestlé

Globus, Tesco, Rohlík

 

Ah kokosový jogurt

Ahold Delhaize

Albert

 

Bonduelle Good Lunch

Bonduelle

Globus, Košík, Rohlík

 

Alpro High Protein Milk

Danone

Albert, DM, Globus, Košík, Rohlík

 

Riso vegan

Müller

Albert, Globus, Kaufland, Tesco, Košík

 

Plant Chef bezmasé kuličky

Tesco

 

Nurishh Camembert

BEL sýry

Globus

 

Související články:

Obliba a spotřeba rostlinných alternativ mléčných výrobků rychle roste Rostlinné produkty Čechům chutnají mléčnéMléčné výrobky versus rostlinné alternativy: Spotřebitelům chybí informace Zboží&Prodej 9/2021: Zájem o speciální výživu i bio stoupá

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required