logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Prodeje Plzeňského Prazdroje loni klesly o 3 %

14. dubna 2022
Dodavatelé 0
385
Prodeje Plzeňského Prazdroje loni klesly o 3 %

Plzeňský Prazdroj loni zaznamenal v důsledku covidové pandemie druhý rok po sobě pokles celkových prodejů piva na domácím trhu, meziročně o tři procenta na 6,5 milionu hektolitrů. Trvalá podpora a výrazné investice do hospod a rozvoje české pivní kultury se ale promítly do rostoucích prodejů čepovaných piv. Méně se dařilo baleným pivům v obchodech. 

Dopady pandemie na pivovar jsou nejlépe patrné při porovnání prodejů s předkoronavirovým obdobím. Oproti roku 2019 prodal Plzeňský Prazdroj loni na domácím trhu o desetinu produkce méně, což znamená mínus 145 milionů piv.

Kromě absolutních čísel ukazují loňské výsledky zajímavé trendy. Výrazně se mění preference spotřebitelů, kteří stále častěji vyhledávají chuťově výrazná piva, zejména ležáky. Jejich prodeje se loni zvýšily o 2 procenta. Růst znovu potvrdila vlajková loď pivovaru – ležák Pilsner Urquell, největší podíl na růstu ležácké kategorie pak má pivovar Radegast se stále populárnější Ryze Hořkou 12. „Spotřebitelé preferují chuťové vlastnosti ležáků. Chtějí si užít větší hořkost nebo vyzkoušet nové chutě. Tenhle trend se ale promítá i do dalších kategorií, do desítek, a dokonce i do nealko piv,“ říká Tomáš Mráz.

To potvrzuje i zájem lidí o předloňskou novinku, Radegast Ratar. Výčepní speciál, který je nejvíc hořkým pivem v historii Radegastu, meziročně narostl o dvě třetiny, zájem je ale i o výčepní speciál Radegastu ROG IPA nebo Extra Hořkou 15.

U nealkoholického piva vede výrazná chuť

Důraz spotřebitelů na výraznější chuť piva se projevil i v segmentu toho nealkoholického. Prodeje Birellu loni táhly dvě novinky – Birell Za studena chmelený a Birell stylu IPA. Prodeje neochuceného Birellu tak loni celkově vzrostly o procento. „Druhým tahounem našich nealkoholických piv jsou ochucené nealkoradlery, jejichž prodeje se loni zvýšily o čtyři procenta. Nejvíce rostl Birell Pomelo & Grep, a to především v čepované variantě. V hospodách a restauracích jsme ho loni prodali o 23 procent víc než v roce 2020,“ doplňuje Tomáš Mráz.

Zároveň Plzeňský Prazdroj investuje intenzivně do výroby, aby zajistil dlouhodobě dostatečnou kapacitu svých vysoce kvalitních produktů. „Modernizujeme naše pivovary, abychom mohli i v budoucnu držet maximální kvalitu našich piv a dokázali je dodávat včas všem, kteří je mají rádi,“ dodává Tomáš Mráz. V loňském roce došlo ke zvýšení výrobní kapacity v Pivovaru Radegast o pětinu na více než 72 000 hektolitrů piva týdně. Umožnila to investice ve výši 250 milionů korun, která zahrnovala stavbu nové varny, pořízení čtyř kvasných tanků a nový sladinový filtr. Pokročily i práce na rozšíření skladovacích kapacit v Plzni a investice do dalších inovací, které vedou ke snižování spotřeby vody, energií i produkce CO2. Ve Velkých Popovicích pak letos dojde ke zprovoznění 14 nových cylindrokonických tanků pro kvašení a zrání piva.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required