logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Prodejny 0
311
Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

Ondřej Kuchař se svým kamarádem Jakubem Štefečkem vedli téměř dvě desítky let největší jazykovou školu v Česku. Pak se ale rozhodli pro změnu a vzali to hezky od podlahy. Od jazyků otočili kormidlem k pekařskému řemeslu. Že to zní přinejmenším odvážně? Pokud máte jasnou představu, co chcete vybudovat, a také nemalé nadšení cíle dosáhnout, nic není nemožné.

Na počátku všeho bylo slovo. „Prodáme.“ Největší jazyková škola na českém trhu, James Cook Languages, tak změnila v roce 2018 majitele a ti původní, Ondřej s Jakubem, se mohli po téměř dvaceti letech začít věnovat spřádání dalších podnikatelských plánů. „Analyzovali jsme spoustu trendů v různých oborech a také naše možnosti. Trychtýř se zužoval a zužoval a nakonec nám z toho vypadla řemeslná pekárna,“ usmívá se Ondřej. A vzpomíná na rok 2019, kdy obrysy budoucího podnikání začaly získávat jasnější kontury. Celá gastronomie se v tuzemsku pozvedá, roste poptávka nejen po dobrém jídle, ale také po dobrém pečivu. „I když jsme původně nepekaři, nešli jsme do podnikání spontánně bez znalostí a své možnosti jsme si dobře propočítali,“ říká Ondřej. Trend řemeslných pekáren je podle něj zřejmý a poptávka převyšuje nabídku.

Přečtěte si také
Kongres Obalko 9 restartoval život obalové komunity

Jak se rodí pekařské kavárny

Všechny řemeslné pekárny na trhu jsou poměrně malé a Ondřej s Jakubem se rozhodli vytvořit středně velkého hráče na trhu s konceptem pekařských kaváren, kterým dali jméno Zrno zrnko. Pustili se do hledání vhodných prostor, najali technology a pekaře, připravili vhodný sortiment a proškolili personál. Kromě pekárny a kavárny v Nuslích fungují v Praze pod značkou Zrnko zrno čtyři další pekařské kavárny, kam dvakrát denně míří z Nuslí dodávka s čerstvým pečivem. Jednotlivé kavárny mají k dispozici malou pec, některé položky se dopékají až na místě. „Nic mraženého, všechno je čerstvé, pomalu nakynuté,“ přibližuje Ondřej koncept, který vytváří z kaváren neodolatelný prostor plný lahodných vůní.

Přečtěte si také
Kongres Obalko 9 prozkoumá tři dimenze obalů

Česko-moravská klasika s mezinárodním puncem

Pekařský sortiment vychází z česko-moravských tradic, klasikou jsou tedy rohlíky, chleby, bábovky, české a moravské koláče. Doplňuje je domestikované mezinárodní pečivo, jako jsou croissanty či bagety. Pekárna zvládne denně upéct na dva tisíce chlebů a nepoužívají se tu žádné náhražky a enzymy, natož přídatné látky. Sází se na kombinaci řemeslné a ruční výroby a na prvotřídní suroviny, jako je opravdové ovoce nebo třtinový rum. „Nabízíme kvasový chléb a rohlíky nebo bagety zadělané omládkem, které jsou křupavé na povrchu a vláčné uvnitř. Slanému i sladkému těstu dáváme čas, protože si ho zaslouží,“ předestírá Ondřej. A dodává, že to je to, co si průmyslová pekárna prostě nemůže dovolit.

Kromě času ale také k jedinečnému výsledku přispívají moderní technologie z Itálie, díky kterým docílí pekaři pomalého kynutí těsta. To je pak vláčnější a vzdušnější, což se odráží v jeho chuti. A také ceně. „Ano, jsme určitě dražší než pečivo z řetězců. Je v tom vysoký podíl ruční práce, prvotřídní suroviny, ale také technologie, které jsou energeticky náročné. Věřím ovšem, že každý produkt si najde svého zákazníka, a praxe nám to potvrzuje. Ti, kteří chápou princip řemeslného a kvalitního jídla, zkrátka vědí, že je dražší,“ je přesvědčen Ondřej.

Chceme mít skvělé všechno

Aktuálně v Zrno zrnku připravují 14 druhů sladkého pečiva a šest druhů slaného, peče se pět druhů chleba a každý týden se na pultě objeví nějaká nová specialita.

„Nechceme mít široký sortiment, chceme se soustředit spíš na menší množství a nabízet opravdu to nejlepší,“ objasňuje svou filozofii Ondřej a poukazuje na to, že ani dobrá restaurace nemá v menu desítky jídel. „Opravdu si potřebujete vybírat ze třech druhů makových koláčů? Já chci udělat jeden skvělý makový koláč, pro který se budete rádi vracet, a čas od času nabídnu nějakou specialitu, třeba makový s povidly.“

Každý týden se tak zákazníci mohou těšit na novinky, které se mohou stát i součástí stálé nabídky. „Poptávka byla třeba po žitném chlebu, tak jsme ho zařadili do nabídky a k němu také Šumavu. To je ale opravdu jiná Šumava, než jak ji znáte balenou ze standardních obchodů,“ podotýká Ondřej. Nezaměnitelnou chuť a vláčnost jí dává právě pomalý proces přípravy, který si tady v pekárně mohou dovolit. Kromě stálé nabídky je tu i ta sezonní – na Vánoce opravdové máslové vánočky, na Valentýna zase perníková srdce.

Obvykle jsou řemeslné pekárny vyhlášené jedním či několika druhy výrobků, za kterými zákazníci míří. Ondřej má ale v otázce, čím chce být jiný než ostatní, poměrně jasno: „Nechci stavět na jednom nebo na několika skvělých výrobcích. Já chci mít skvělé všechny.“

Cukr, káva, limonáda… kniha i koncert

Pekařský sortiment doplňuje výběrová káva z pražírny Dos Mundos a také nabídka kvalitních vín. A i tady platí, že méně je více. „Máme dobrého dodavatele a ten má dobrého someliéra. Nechci tu mít deset červených vín. Chci mít jedno opravdu tak dobré, že bude chutnat téměř všem,“ vysvětluje Ondřej. V létě se nabídka nápojů rozšíří třeba o oblíbený míchaný koktejl Aperol Spritz, v zimě si zákazníci vychutnají svařák. V kávové nabídce nebudou chybět oblíbené nápoje typu ledové kávy či espresso tonic.

A protože dobrou kavárnu dělá také atmosféra, konají se tu hudební vystoupení, autorská čtení, umělecké výstavy, ale i gastronomická setkání. Horní prostory pekárny v Nuslích slouží jako co-workingové centrum a antikvariát Povinná četba. Ke kávě, pečivu či sklence vína si tak zákazníci mohou vychutnat cizojazyčnou literaturu a beletrii, biografii, nechybí ani dětské knížky nebo odborná četba. Domů si mohou rozečtenou knihu odnést za rovnou stovku.

Knihovna, co-work i dětský koutek

Ačkoli je pekařská kavárna v Nuslích poměrně zastrčená, stále je tu živý cvrkot a o zákazníky není nouze. Pekařina je lokální věc, a tak sem chodí lidé hlavně z okolí. Staví se ráno pro pečivo a kávu cestou do práce a odpoledne z práce, dopoledne patří maminkám a dětem, které míří do dětského koutku. V marketingu tak Ondřej cílí hlavně na lokální obyvatele, další investice míří do on-line, kde je klíčová hlavně práce s Instagramem. Oblíbené jsou ale i celkem tradiční nástroje podpory prodeje, jako jsou vouchery, a to jak na standardní nákup, tak i na zážitkovou návštěvu pekárny. Ondřej potvrzuje, že lidé mají velký zájem vidět, jak chléb a pečivo vznikají. Poptávka je i po kurzech přípravy a pečení chleba. „Ten my ale děláme dva dny, to by byl opravdu dlouhý zážitek,“ směje se Ondřej.

Budoucnost je i v on-line

Osmdesát procent vyrobeného pekařského sortimentu se prodá v síti Zrno zrnko, 20 % pak míří do několika desítek menších pražských kaváren nebo cateringových společností. Brzy by se měl také sortiment objevit u dvou největších on-line lídrů, na Rohlíku a Košíku, v jednání je také síť Sklizeno. Podíl prodaného zboží ve vlastní síti a mimo ni se tak do budoucna může změnit a Ondřej se nebrání žádné z možných variant. „Všechno je integrální součástí našeho konceptu. Určitě chceme mít prodejny, které budují značku. A tu si pak zákazník může dopřát klidně i on-line,“ prozrazuje plány. Kromě rozšiřování vlastní sítě nezavrhuje ani variantu franšízového konceptu, který by Zrno zrnko vyvezl i do dalších českých měst.

PXL 20220216 140105319
PXL 20220216 135844897
PXL 20220216 135908692
PXL 20220216 140034646.PORTRAIT
PXL 20220216 134737636
PXL 20220216 134838679
PXL 20220216 135152813.PORTRAIT
PXL 20220216 140105319 PXL 20220216 135844897 PXL 20220216 135908692 PXL 20220216 140034646.PORTRAIT PXL 20220216 134737636 PXL 20220216 134838679 PXL 20220216 135152813.PORTRAIT

 

Ondřej Kuchař:

  • 43 let, ženatý, 2 děti
  • Téměř dvacet let podnikal v oblasti poskytování jazykových kurzů, od září roku 2019 se začal pozvolna rodit jeho pekařsko-kavárenský sen.
  • Zájmy a koníčky: knihy, jóga a muzika (hraje na kytaru ve funk rockové kapele Hitfakers).

 

Zrno zrnko:  

Sídlo: Čestmírova 17a, 140 00 Praha 4 – Nusle

Počet zaměstnanců: 13 pekařů v pekárně, v prodejně 4 prodavačky

Otvírací doba: pondělí až sobota, pondělí až pátek od 7.30 do 19.00 hod., v sobotu od 8.00 do 18.00 hodin

Prodejní plocha: pekařská kavárna (80 m²), knihovna (90 m²), co-workingový prostor (315 m²), zázemí pekárny (800 m²)

Otevření: září 2021

 

Technické vybavení:

Prodejní pult

Kombinaci dřeva, kovu a skla v masivním provedení má na svědomí truhlářství Alana Sekuly ze Vsetínska.

Kávovar

V pekařské kavárně je neodmyslitelnou součástí dobrého požitku káva. Připravuje se na mlýnku Mythos One a kávovaru Aurelia Wave.

Pekařské zařízení

V pekárně jsou dvě pece, etážová Hein a vozíková Debag S5, v obchodech se pečou buchty a šneci v peci Bistrot.

 

Ondřejovy bestsellery: 

600 bochníků

chleba se tu každý den upeče.

 

 

300 káv

denně si zákazníci dopřejí, z toho je 200 cappuccin a latté.

 

 

250 koláčů

denně zamíří potěšit chuťové buňky zákazníků. Nejprodávanější je moravský plněný tvarohem a posypaný borůvkami nebo rybízem.

 

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

O prodejně čtěte také v časopisu Zboží&Prodej 4/2022.

 

Související články:

Kongres Obalko 9 restartoval život obalové komunity Kongres Obalko 9 prozkoumá tři dimenze obalů Preference nakupujícího v době (po)covidové se změnily Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 %, tržby se zvýšily o 3 %

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required