logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Kateřina Rédová nastoupila na pozici senior retail specialist v outletovém nákupním centru...
  • Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland....
  • V rámci rotace na manažerských pozicích přichází do vedení Penny Česká republika Florian Jens...
  • Od prvního června se prodlužuje otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl....

Tesco nabízí ve vybraných prodejnách boxy na recyklaci použitých kávových kapslí

12. května 2022
Moderní trh 0
923
Tesco nabízí ve vybraných prodejnách boxy na recyklaci použitých kávových kapslí

Od dubna jsou ve vybraných prodejnách Tesco připraveny zelené recyklační boxy pro sběr použitých kávových kapslí Nescafé Dolce Gusto, Nespresso i dalších značek. Boxy byly do prodejen umístěny na základě spolupráce obchodního řetězce se společností Nestlé a snahou obou firem o dlouhodobou minimalizaci dopadu svého podnikání na životní prostředí. Všechny nasbírané kapsle budou recyklovány a dále využívány jako výrobní materiál pro nové produkty.

Ve vybraných prodejnách Tesco v Praze a Středočeském kraji mohou nyní zákazníci vrátit použité kávové kapsle ze svých kávovarů. Zelené sběrné boxy značně ulehčí život lidem, kteří by jinak museli s kapslemi na speciální sběrná místa. Kapsle poputují k recyklaci a dalšímu využití. Hliník poslouží k průmyslové výrobě a plast, který zpracovává firma Transform Bohdaneč, bude použit jako výrobní materiál do výrobků pro zemědělství, dům nebo zahradu (ploty, zatravňovací dlažby).

Přečtěte si také
Tesco nabízí produkty vlastní značky v recyklovatelných obalech

„Poptávka po kapslové kávě roste a s tím vyvstává i otázka, co s použitými kapslemi. V souladu s našimi závazky v oblasti udržitelnosti rozšiřujeme sběrný a recyklační program našich kávových kapslí. Nově mohou spotřebitelé kromě kapslí Nespresso k recyklaci odevzdávat i oblíbené kapsle značky Nescafé Dolce Gusto, a to jednoduše při své pravidelné cestě na běžný nákup,“ říká Patrice Gicquel, marketingový ředitel značky Nescafé pro střední a východní Evropu.

Objem prodeje kapslové kávy rostl o více než pětinu

Trh kapslové kávy zažívá v posledních letech v Česku nevídaný boom – jen mezi roky 2020 a 2021 vzrostl objem prodeje v této kategorii o více než 20 %. Výrazný podíl růstu měla i pandemie, která naučila spotřebitele ve velkém konzumovat kávu doma. Podle průzkumu agentury Ipsos vypije alespoň jeden šálek kávy denně 88 % Čechů, přičemž nejraději si ranní vzpruhu dopřejí už hned po probuzení a během dopoledne. I proto je otázka následné recyklace kapslí z domácí konzumace kávy stále důležitějším tématem, na které se zaměřují jak spotřebitelé, tak samotné značky.

Přečtěte si také
Češi konzumují čtyřikrát méně ryb než průměrný Evropan

Například recyklační program Nespresso funguje v tuzemsku již od roku 2014 a hliníkový recyklát z použitých kapslí je využíván mimo jiné v metalurgickém průmyslu. Značka také v posledních letech představila několik projektů, které ukazují smysluplnost recyklace, mezi nimi i limitovanou edici kapesního nožíku Rybička, jízdní kolo Festka s rámem z recyklovaných Nespresso kapslí, nebo hliníkové kazety připomínající obložení pražského metra A. Ty zdobí Nespresso Boutique v Pařížské ulici.

Do roku 2050 nulové emise a bezodpadová budoucnost

V případě Nestlé se jedná o součást globální strategie Net Zero Roadmap, která si klade za cíl dosáhnout do roku 2050 nulových čistých emisí skleníkových plynů. „Recyklace kávových kapslí je naším dalším krokem k bezodpadové budoucnosti. Většina obalů výrobků Nestlé je recyklovatelná, nebo znovu použitelná. A do roku 2025 budou všechny,“ dodává Patrice Gicquel.

Podobný přístup zastává i Tesco. To dlouhodobě omezuje množství odpadů z obalů svých privátních značek, které tvoří více než třetinu sortimentu. „Spolupráce ve sběru kávových kapslí ideálně zapadá do našeho závazku minimalizovat dopady obalů výrobků na životní prostředí. Samo Tesco se zavázalo mít do roku 2025 veškeré obaly u vlastních značek 100% recyklovatelné. Zákazníkům jsme představili již tři kategorie výrobků a i u dalších změnu k udržitelnějším obalům našich produktů postupně úspěšně zavádíme,“ říká Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro ČR. Sběrné boxy najdou zákazníci v Edenu, Letňanech, na Novém Smíchově, Skalce, Zličíně, v Brandýse nad Labem, Čelákovicích, v Kladně, Kralupech nad Vltavou, Mělníku a Říčanech.

Související články:

Tesco nabízí produkty vlastní značky v recyklovatelných obalech Češi konzumují čtyřikrát méně ryb než průměrný Evropan Prazdroj staví plně automatizovaný sklad, budova bude energeticky neutrální  

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required