logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice Jubilejní 25. ročník největšího logistického...
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...

Prazdroj staví plně automatizovaný sklad, budova bude energeticky neutrální  

13. května 2022
Dodavatelé 0
144
Prazdroj staví plně automatizovaný sklad, budova bude energeticky neutrální   

Efektivnější uskladnění a rychlejší odbavování piva v lahvích a plechovkách má Prazdroji zajistit nový sklad, který se staví v plzeňském pivovaru. Do provozu bude uveden koncem letošního roku, v těchto dnech se instaluje unikátní regálový systém, následovat bude opláštění a instalace dalších technologií. Jedná se o investici ve výši 780 milionů korun, díky které pivovar dokáže rychleji zásobovat obchody, a pomocí nových technologií bude budova i energeticky neutrální.

Nový sklad bude unikátní svými technologiemi, které jsou šetrné k životnímu prostředí a zároveň ulehčí namáhavou práci lidem. Zboží bude ze stáčecí linky přepravováno do skladu pomocí automatického pojízdného systému na kolejích. Pomocí něj pak zboží automaticky dojede z místa uskladnění až k odbavení. Do regálů, které pivovar nyní staví, bude zboží na paletách uskladněno pomocí jeřábových zakladačů.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 4/2022: Trh s pivem se změnil

Úspora prostor i nákladů

„Nový opláštěný samonosný regálový sklad v Plzni bude nejmodernější sklad, který v našich pivovarech máme. Díky systému regálů i způsobu přepravy zboží mezi nimi ušetříme nejen prostor, ale snížíme i náklady na převoz zboží a také množství vyprodukovaného CO2, což zapadá do naší strategie udržitelnosti. Budova skladu bude v dlouhodobém horizontu energeticky neutrální, na střeše plánujeme instalovat fotovoltaické panely. Jeřábové zakladače budou navíc vybaveny technologií rekuperace, čímž se šetří energie,“ dodává František Holý, manažer skladů Plzeňského Prazdroje.

Jeden a půl fotbalového hřiště

Nový sklad vzniká na ploše 10 000 metrů čtvrtečních, tedy zhruba na rozloze jednoho a půl fotbalového hřiště. Jeho stavba začala v loňském roce, hotový by měl na konci toho letošního. Bude mít kapacitu zhruba 16 tisíc palet (cca 18 milionů piv), tedy o 7,5 tisíce víc než stávající sklad. „Jedná se o zásadní investici, která zlepší a zefektivní skladování lahví a plechovek a zrychlí expedici našich piv a dalších nápojů z pivovaru. Díky novému skladu budeme schopni odbavit větší množství závozů a tím rychleji zásobovat naše zákazníky. V tuto chvíli už ale přemýšlíme o druhé fázi, tedy jeho rozšíření. Tím by se současná skladovací kapacita plzeňského pivovaru zdvojnásobila,“ říká František Holý.

Stávající sklad se promění na linku pro vratné skleněné lahve

Na místě stávajícího skladu plánuje Prazdroj v budoucnu vystavět novou stáčecí linku na vratné skleněné lahve. Právě tento typ obalu je v rámci jeho portfolia nejprodávanější a z pohledu dopadů na životní prostředí jsou vratné skleněné lahve v segmentu baleného piva nejšetrnější volbou. Proto se na ně chce pivovar soustředit i v budoucnu.

Související články:

Zboží&Prodej 4/2022: Trh s pivem se změnil Kaufland otevřel moderní a udržitelný sklad pro ovoce a zeleninu v Modleticích Tisíce lahví vína pod jednou střechou CirkulkaProjekt Kofoly Cirkulka uvádí nealko nápoje ve vratném skle

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required