
Síť supermarketů Penny nabízí v rámci vlastních značek produkty, které zákazníci koupí pouze v obchodech s červenožlutým logem. Celkem nyní nabízí 35 různých značek od mléčných výrobků přes minerální vody, sušenky, ořechy, džusy, džemy, čaje, těstoviny nebo zmrzliny až po masné produkty. Zákazníci oceňují především jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu a podíl těchto značek na celkovém prodeji narostl v posledních letech na téměř 40 %.
První produkty vlastních značek nabídlo Penny už rok po vstupu na český trh v roce 1998, a to mléčné produkty Boni a pivo Staročech. „Pro nás jsou tyto značky důležité, protože jimi podporujeme loajalitu našich zákazníků. Vědí, že své oblíbené produkty dostanou za nízkou cenu exkluzivně jen v našem řetězci. Navíc se v řadě případů jedná o české produkty a zákazníci tak společně s námi podporují domácí producenty. Obliba těchto značek dlouhodobě roste a my to vnímáme jako ocenění naší dlouhodobé práce při přípravě těchto produktů ve spolupráci s našimi dodavateli. Právě ona unikátnost a úzké propojení s dodavateli už při návrhu samotného produktu dává našim zákazníkům jistoty nejvýhodnější ceny za nejvyšší kvalitu,“ popisuje filozofii privátních značek Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny.
Od českých farmářů po Dobré maso
V současné době Penny nabízí celkem 35 řad privátních značek, v nichž zákazníkům nabízí přes 500 produktů. V nabídce jsou nejen tradiční mléčné nebo masné výrobky či sušenky, ale také ovoce a zelenina Od českých farmářů nebo MyBio, zmrzliny Rio či oříšky Naturalia. Mezi nejpopulárnější se kromě mléčných produktů Boni (od 1998) vypracovaly minerální vody Tanja a masné výrobky Dobré maso (od 2004), Karlova koruna (od 2006) nebo Řezníkův talíř (od 2007) či Crip Crop (od 2008). Mezi sezónní privátní značky pak patří výrobky Na Gril! nebo Selection.
Privátní značky Penny pravidelně získávají ocenění v nezávislých testech nebo v hodnocení spotřebitelů. Například v letošním roce zvítězily špekáčky Řezníkův talíř v nezávislém testu deníku Blesk, v němž získaly nejen Zlatou pečeť za celkové vítězství, ale i Stříbrnou pečeť za nejlepší chuť. Ve velkých testech nezávislého sdružení dTest pak letos získalo ocenění nejen droždí Karlova koruna, ale i Boni jogurt bílý. „Naše privátní značky neustále budujeme a rozvíjíme a každá z těch značek má vlastní příběh. Průběžně naše výrobky srovnáváme s konkurencí a pečlivě sledujeme jejich kvalitu. V případě naší privátní značky Dobré maso garantujeme dokonce i šetrné zacházení se zvířaty. Společně s našimi dodavateli a jejich vybranými chovateli jsme vytvořili Penny standardy v oblasti Animal welfare, které jdou nad rámec zákonných požadavků. Výsledky celé řady nezávislých testů nám dělají radost, protože potvrzují, že naší práci děláme dobře, a že naši zákazníci skutečně dostávají tu nejvyšší kvalitu za výhodnou cenu,“ popisuje Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality Penny a dodává: „Při přípravě produktů našich privátních značek, které jsou naší výkladní skříní, klademe důraz obzvláště na jejich kvalitu, chuť i zdraví. Při jejich vývoji nám pomáhají i naši zaměstnanci, kteří se na něm podílejí hodnocením kvality a chuti konkrétních produktů.“
Značky zákazníci pravidelně oceňují
Nejedná se jen o výsledky nezávislých testů. Privátní značky Penny sklízí ocenění v řadě dalších soutěžích. Například v rámci spotřebitelského programu Volba spotřebitelů získaly v posledních letech ocenění desítky produktů značek Karlova koruna, Boni, Naturalia, Řezníkův talíř, Na Gril!, Crip Crop nebo Penny. Produkty získávají také ocenění Česká chuťovka. Jen v loňském roce si tento titul, udělovaný za podpory Ministerstva zdravotnictví a Senátu ČR a ve spolupráci s VŠCHT porotci na základě chuti, vzhledu a konzistence výrobků, získalo celkem 20 produktů značek Boni, Řezníkův talíř a Crip Crop.
Privátky se rozšiřují do nových kategorií
Svoji nabídku privátních značek Penny neustále rozšiřuje. V posledních měsících představilo nové značky: cukrovinky Enjoy, slané pochutiny Solty, mražené produkty Mrazivá čerstvost a papírové drogistické zboží Wippy.