logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Bidfood otevřel v Kralupech balírnu ryb

21. června 2022
Dodavatelé 0
156
Bidfood otevřel v Kralupech balírnu ryb

Největší zpracovatel čerstvých, chlazených a hluboce zmrazených ryb v Česku dnes slavnostně otevřel nový provoz v Kralupech nad Vltavou. Nová balírna včetně nových strojů a technologií stála 400 milionů korun. Měsíčně zde bude Bidfood zpracovávat na 300 tun ryb. Objekt stojí na místě původní budovy, kterou v listopadu 2020 kompletně zničil požár.

Škoda na objektu z roku 2004 se vyšplhala na 230 milionů. Budova musela být stržena. „Vyšetřování požáru stále probíhá a případ ještě není uzavřený,“ poznamenává Predrag Bilić, ředitel výrobního závodu Bidfood v Kralupech nad Vltavou, a doplňuje: „Nicméně už 21 dnů po této nešťastné události se nám podařilo obnovit výrobu v provizorních prostorech.“

Přečtěte si také
Češi konzumují čtyřikrát méně ryb než průměrný Evropan

BidfoodPřípravy na stavbu nové budovy byly zahájeny ihned po odklizení trosek v lednu 2021 a naplno se vše rozběhlo v květnu, kdy bylo vydáno stavební povolení. „Nová balírna čerstvých ryb má plochu 2 500 m², což je o 1 000 metrů více, než měla původní. Celý objekt včetně nových strojů a technologií nás vyšel na 400 milionů korun,“ říká Predrag Bilić. Již proběhla kolaudace nové budovy, ta provoz zahájí 7. července. Kromě balírny čerstvých ryb jsou v novém objektu ještě nové šatny a sociální zázemí pro zaměstnance, sklad obalových materiálů, šoker, prostory údržby a balírna s expedicí masa.

Nové prostory, které umožní navýšit kapacitu výroby ryb až o 50 % oproti původnímu shořelému provozu, jsou zároveň úspornější. „Při výstavbě jsme kladli důraz na ekologičnost a bezpečnost objektu. Je zde led osvícení, samozhasínání a nejmodernější protipožární systém,“ vyjmenovává Predrag Bilić a dodává: „Zároveň jsme investovali do větší automatizace výroby a nejmodernějších strojů.“

Přečtěte si také
Veletrh Bidfood Expo nabídl i Nowaco market 

Poptávka po rybách neroste, ale problémem je jejich zajištění

Zatímco v posledních letech zájem o ryby stoupal, nyní poptávku přibrzdila inflace. „Spotřeba ryb sice neklesá, ale lidé nad koupí více přemýšlejí. Dražší kousky nejsou to první, co dávají do košíku či si objednávají v restauracích,“ popisuje situaci Petr Čtrnáct z nákupního oddělení společnosti Bidfood, který zajišťuje čerstvé ryby pro výrobu.

BidfoodVětšinu zpracovatelů a prodejců ryb teď ale mnohem více trápí jiný problém. Tím je nedostatek ryb na světových trzích, i proto často v obchodech chybí. Bidfood věří, že díky své silné pozici a navýšené kapacitě výroby dokáže mezeru na trhu zaplnit. „My máme přes 30 zahraničních dodavatelů. Ryby nakupujeme přímo u chovatelů či dodavatelů, kteří se účastní rybích aukcí v přístavech. Díky tomu jsme schopni našim zákazníkům zajistit to, co chtějí,“ říká Petr Čtrnáct ze společnosti Bidfood, která má v sortimentu přes 40 druhů sladkovodních i mořských ryb, přičemž 90 % z nich pochází ze zahraničí a 10 % pak z Česka.

Nejprodávanější čerstvou rybou je jak v maloobchodu, tak v gastronomii losos. „A to se hned tak nezmění,“ myslí si Petr Čtrnáct a uzavírá: „Ovšem v gastronomii už není jeho pozice tak dominantní. Stále častěji se v menu restaurací objevují i další ryby. K nim patří pstruh duhový, candát, tuňák, treska tmavá či obecná, pražma královská a mořský vlk.“

Související články:

Češi konzumují čtyřikrát méně ryb než průměrný Evropan Veletrh Bidfood Expo nabídl i Nowaco market  Košík.cz přichází se značkou Fish & Fresh a pomáhá Čechům jíst více ryb Zboží chrání i chytrý software

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required