
Společnost Tesco reaguje na soudní rozhodnutí ohledně kampaně „Nenechte se opít…“, kterým soud nevyhověl návrhu na vydání předběžného opatření společnosti Velká pecka provozující on-line platformu Rohlík. Podle soudu je kampaň v souladu s právními předpisy.
Společnost Velká pecka se opakovaně pokoušela zpochybňovat kampaň Tesca. Podala čtyři návrhy na nařízení předběžného opatření, kterými se snažila domoci stažení kampaně. Byť společnost Velká pecka své návrhy na vydání předběžného opatření vzala vždy zpět a soudní řízení procesně skončila jejich zastavením, soud v jednom případě ještě před tímto zpětvzetím návrhu vydal zamítavé usnesení. Společnost Tesco má pak jako účastník řízení toto usnesení k dispozici. Městský soud v Praze dle očekávání společnosti Tesco dospěl při rozhodování k závěru, že nebylo osvědčeno, že by kampaň společnosti Tesco mohla být posouzena jako nekalosoutěžní.
Reklamní slogan „Nenechte se opít…“ s vyobrazením rohlíku nelze dle rozhodnutí soudu za daných okolností považovat ve vztahu ke společnosti Velká pecka za zlehčující do té míry, aby naplnilo znak porušení nekalé soutěže – rozpor s dobrými mravy soutěže.
Soud se neztotožňuje ani s argumentací společnosti Velká pecka, že zahrnutím akčních cen vytváří Tesco nepravdivý a klamavý dojem, že nákupy u něj jsou levnější než u společnosti Velká pecka, jelikož Tesco akční ceny v seznamech výrazně vyznačuje a upozorňuje na ně.
Soud dále zamítl i argumentaci společnosti Velká pecka, že by napadenou srovnávací reklamou Tesco parazitovalo na pověsti společnosti Velká pecka s cílem získat prospěch, kterého by jinak nedosáhl. Sama společnost Velká pecka ve svém návrhu uvedla, že společnost Tesco je významným soutěžitelem v daném segmentu trhu s dlouholetou historií.
Soud též uzavřel, že nebylo osvědčeno, že by kampaň naplňovala znaky zakázané srovnávací reklamy.
Komentář společnosti Tesco k výše uvedenému
„Vítáme, že Městský soud v Praze, byť v nepravomocném usnesení, konstatoval soulad naší kampaně s právními předpisy a potvrdil, jak jsme se domnívali, že návrh Rohlíku na vydání předběžného opatření a zastavení kampaně nebyl na místě.“
O spuštění kampaně jsme informovali zde.
O návazné kampani Nízké ceny zaručeny jste si mohli přečíst zde.