logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Penny Market šetří přírodu využíváním speciální technologie

23. června 2022
Moderní trh 0
235
Penny Market šetří přírodu využíváním speciální technologie

Nová prodejna společnosti Penny Market v Kolíně je vybavená speciální ekologickou technologií pro chlazení, vytápění i klimatizaci. Penny tuto technologii instalovalo jako vůbec první v České republice a jedno z prvních v Evropě. Díky tomu prodejna ušetří více než 20 % energií a výrazně pomáhá chránit životní prostředí.

Penny sleduje nejmodernější trendy a aplikuje je nejen v rámci modernizace své sítě, ale také při výstavbě svých prodejen. Novou prodejnu v Ovčárecké ulici v Kolíně proto vybavilo speciální technologií přírodního chladiva. To pomůže ušetřit více než 20% energií a současně je výrazně šetrnější k životnímu prostředí ve srovnání s konvenčními zařízeními na bázi CO2.

Přečtěte si také
Penny Market je tu 25 let

„Výstavba nové prodejny je vždy výzvou. Nejen z hlediska její podoby, ale pro nás i z pohledu použitých technologií. Neustále hledáme nové a nové cesty, jak snižovat dopady na životní prostředí. Nebojíme se zkoušet nové věci i nové technologie. Naše prodejna v Kolíně je jedním z prvních míst v Evropě, kde jsme tuto technologii instalovali,“ popisuje Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny, a dodává: „V kombinaci s řadou dalších technologií, například solárními panely, využitím LED světel, tepelnými čerpadly, tam, kde je to možné, a tak dále, dosahujeme snížení energetické náročnosti našich prodejen prakticky o polovinu oproti starším prodejnám.“

Přečtěte si také
Penny Market otevírá rok 2022 v Ústí nad Labem

Komplexní řešení s vysokou efektivitou

Speciální technologií ESyCool Green od společnosti Viessmann Refrigeration Solutions byla jako první vybavena nová prodejna Penny v Kolíně. Ta se zákazníkům otevřela na počátku března letošního roku. Toto modulární řešení chlazení i vytápění prodejny je vyřešené komplexně. Energetická úspora jen u chlazení a na vytápění je ve srovnání s posledními používanými systémy na bázi CO2 až 25 %. „Používáme přírodní chladivo R290, kterého je navíc v celém systému až o 95 % méně, než bylo doposud potřeba u běžných expanzních systémů. To vše se podepisuje na celkové efektivitě systému a také na výrazně ekologičtějším provozu. U starších systémů hrozilo riziko úniku freonů, odborný servis byl mnohem náročnější. Případné ztráty se promítaly od nákladnosti celého systému,“ popisuje další výhody nového systému Karel Fořt, regionální ředitel Viessmann Refrigeration Solutions. Celý systém obhospodařuje veškerou chladicí techniku prodejny, tedy chladicí i mrazicí boxy, vytápění i klimatizaci celého prostoru prodejny.

Cílem je snížení celkové spotřeby energií

Od roku 2014 snížilo Penny svoji uhlíkovou stopu o polovinu. Na svých prodejnách pak celkovou spotřebu elektrické energie o 13 % a v rámci svých distribučních center dokonce o 25 %. Největší podíl na snižování energetické náročnosti prodejen má modernizace celé obchodní sítě. Ta začala v roce 2017 a dokončí se v letošním roce. „Modernizace prodejny znamená nejen nový příjemný interiér pro zákazníky, ale jedním z cílů je i snížení celkové spotřeby energií. Proto vyměňujeme prakticky veškerá elektrická zařízení, instalujeme LED svícení, a to jak vnější, tak vnitřní, nejmodernější chladicí a mrazicí boxy. U řady prodejen také instalujeme solární technologii, využíváme zpětné odpadní teplo z mrazicí a chladicí techniky. U nových prodejen využíváme navíc i tepelná čerpadla a tak dále. Od roku 2020 také nakupujeme ze 100 % zelenou energii,“ popisuje cesty k úsporám Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny.

Pouze v případě instalace LED osvětlení na všech prodejnách se jedná o úsporu takového množství elektrické energie, kterou spotřebuje více než 500 českých domácností žijících v bytě 3+1. Solární technologie přitom pokrývá u každé prodejny až 40 % její celkové spotřeby. V rámci hospodaření s energiemi je Penny už od roku 2017 držitelem certifikace ISO 50001, která potvrzuje plnění mezinárodních standardů hospodaření s energiemi.

Související články:

Penny Market je tu 25 let Penny Market otevírá rok 2022 v Ústí nad Labem Penny prodavačkaPenny Market znovu zvyšuje mzdy potravinové bankyDíky Penny Marketu ČR mají potravinové banky nové zázemí

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required