logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Na Vysočině vyroste Lidl Les

28. června 2022
Moderní trh 0
313
Na Vysočině vyroste Lidl Les

Projekt Lidl Les skloubí výsadbu nového lesa s podporou tuzemských dodavatelů. Společnost Lidl Česká republika totiž přispěje 1 Kč z nákupu vybraných výrobků privátní značky Náš kraj na výsadbu nového lesa na Vysočině. Akce, která začíná prvním prázdninovým dnem, potrvá až do vybrání celkové částky 5 000 000 Kč. Tváří projektu, jehož cílem je vysadit 200 000 stromů, se stal profesionální rybář a cestovatel Jakub Vágner.

Postupné oteplování a sucho v uplynulých letech ovlivňují také stav lesních porostů. Oslabené stromy jsou pak náchylnější k nemocem a méně odolné vůči škůdcům. Síť Lidl se proto spojila s Lesy ČR a přichází s projektem Lidl Les. Jeho výsledkem bude výsadba nového lesa na Vysočině v místech, kde původní lesní porost zničila kůrovcová kalamita. „Uvědomujeme si, že naše podnikání má vliv nejen na společnost, ale i přírodu, k jejíž ochraně a obnově chceme také přispět. Vzhledem k tomu, že s následky kůrovcové kalamity se česká krajina může potýkat dlouhé roky, rozhodli jsme se zaměřit tímto směrem. Ve vybraných lokalitách vysadíme celkem dvě stě tisíc jehličnatých i listnatých stromů tak, aby vyrostl silný a pestrý les,“ vysvětluje jednatel sítě Lidl odpovědný za nákup Michal Farník.

Přečtěte si také
Zdeněk Jerie, provozní ředitel a jednatel, Lidl Česká republika: Naše filozofie se nemění

Lesy hrají nezastupitelnou roli

lidl lesLesy plní důležitou roli, kdy za deště zadržují vodu, za sucha ji pak uvolňují. Během jednoho letního dne dokáže průměrně vzrostlý strom přefiltrovat a odpařit více než 100 litrů vody. Nezastupitelný je les také při produkci kyslíku. 1 ha průměrného listnatého opadavého lesa vyprodukuje za 1 rok asi 10 tun kyslíku, což vystačí 38 lidem na rok. 1 ha smrkového lesa vyprodukuje za rok 7 tun kyslíku. Důležitý je les také při neutralizaci oxidu uhličitého. 1 ha lesa přemění na kyslík 15 t CO₂ za rok. Tolik oxidu uhličitého vyprodukuje automobil při jízdě na vzdálenost 100 000 km.

Projekt Lidl Les neznamená jen zalesnění vybraných lokalit, zároveň je i podporou tuzemských dodavatelů. Jeho součástí je totiž kampaň, do které se mohou zapojit také zákazníci. Na výsadbě nového lesa se budou podílet zakoupením vybraných produktů pod privátní značkou Náš kraj. „Z každého takového výrobku pak řetězec Lidl přispěje jednou korunou na výsadbu nového lesa. Kampaň začíná v pátek prvního července a potrvá až do dosažení výsledné částky pět milionů korun,“ popisuje mechaniku kampaně Michal Farník.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 4/2022: Nealko ovládají značkové výrobky
nealko

Na speciálních webových stránkách www.lidl-les.cz se pak zájemci dozví, kolik už je vybráno. Ale také zajímavosti o lese a jak postupuje výsadba. Ta je plánovaná na druhou polovinu října a zahrnuje lokality v okolí Humpolce a Jihlavy. Samotné zalesňování bude propojené s firemním dobrovolnictvím. Na zalesnění se budou podílet přímo zaměstnanci sítě Lidl. „Chtěli jsme, aby se s novým projektem ztotožnili i naši kolegové, a podle prvních ohlasů soudíme, že o dobrovolníky opravdu nouze nebude,“ prozrazuje Michal Farník.

Jakub Vágner je tváří projektu

Tváří projektu se stal mezinárodně uznávaný profesionální rybář, cestovatel, fotograf a dobrodruh Jakub Vágner. Spolupráci s řetězcem Lidl na projektu Lidl Les hodnotí jako smysluplnou a plánuje ji podpořit i jako zákazník koupí produktů Náš kraj. „Ve svém životě se snažím dělat hlavně věci, které mi dávají smysl. Přijde mi skvělé, že se Lidl rozhodl sázet stromy. Líbí se mi jakákoliv činnost, která nám dává šanci zmírňovat a snad z části i napravovat lidskou aktivitu v naší krajině,“ hodnotí Jakub Vágner.

Lokality pro výsadbu na Vysočině společně se sítí Lidl vytipovala společnost Lesy ČR. Ta výslednou částku využije na zalesnění cca 30 ha, kromě sazenic se počítá také s oplocením a péčí po dobu několika následujících let. „Kalamita postupně ve všech regionech doznívá, a to i na Vysočině. Naším úkolem posledních let je tedy rozsáhlá obnova lesů. Kde je to možné, podporujeme přirozenou obnovu porostů, jinak vysazujeme desítky milionů sazenic ročně a pomáhá i veřejnost, včetně škol a pracovních týmů. Moc nás těší velký zájem, který dokazuje, že lidé nejsou vůči krajině lhostejní. Všem děkujeme,“ říká Jiří Groda, pověřený vedením Lesů ČR.

Projekt Lidl Les nebude pouze jednorázovým projektem, výsadbu nových lesů plánuje síť Lidl podporovat dlouhodobě. Lidl Les tak bude plnohodnotnou náhradou projektu Rákosníčkova hřiště. Ten se zaměřoval na výstavbu dětských hřišť v blízkosti prodejen řetězce Lidl a za deset let jich vzniklo celkem 100. I v tomto případě byli do projektu zapojeni zákazníci, kteří hlasováním rozhodovali o tom, ve kterém městě děti získají nové hřiště.

Související články:

Zdeněk Jerie, provozní ředitel a jednatel, Lidl Česká republika: Naše filozofie se nemění nealkoZboží&Prodej 4/2022: Nealko ovládají značkové výrobky Obliba a spotřeba rostlinných alternativ mléčných výrobků rychle roste Externí komunikaci Coca-Cola HBC Česko a Slovensko bude nově řídit Václav Koukolíček, na jeho pozici v Tesco Stores ČR nastoupil Jakub Žižka

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required