logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Nákupní galerie Myslbek slaví 25 let

4. července 2022
Nákupní centra 0
237
Nákupní galerie Myslbek slaví 25 let

Elegantní a moderní galerie Myslbek v pražské ulici Na Příkopě si začátkem července připomíná 25 let od svého vzniku – a zároveň 100 let od úmrtí J. V. Myslbeka, nejvýznamnějšího českého sochaře. Pojmenování po něm není náhodné. Upomíná na pavilon Spolku výtvarných umělců Myslbek, který na místě v minulosti stával. Nesl jméno prvního předsedy Jednoty umělců výtvarných, J. V. Myslbeka. Nákupní galerie navazuje na výtvarnou tradici a umělci v ní po celou dobu mají své místo. Centrální halu zdobí výjimečná skleněná plastika od Maxima Velčovského a mozaiky z ateliéru 2Mozaik. Vstup do technické části budovy je skrytý za uměleckým dílem Karla Nepraše, aktuálně zde vystavují svou tvorbu mladí umělci.

Nákupní galerie Myslbek se pro veřejnost otevřela před 25 lety, 4. července 1997. Jejími hlavními architekty byli Zdeněk Hölzel a Jan Kerel společně s francouzským architektem Claudem Parentem. Jejich hlavním cílem bylo respektovat dvě historicky odlišné lokality, na jejichž pomezí budova stojí, a propojit klasicistní architekturu s architekturou dvacátého století.

Přečtěte si také
Action otevírá druhý obchod v Praze, v ČR má už 19 prodejen

Výsledná podoba Myslbeku vyjadřuje eleganci a modernu. Jeho pasáž ve tvaru bajonetu se dvěma rovnými křídly má mírný sklon směrem k Ovocnému trhu. Tím vzniká dojem přirozeného průchodu.

Skleněná plastika symbolizuje energetický vír

MyslbekCentrální kruhové atrium kryje skleněná klenba, kterou od roku 2016 zdobí významná světelná instalace. Je jí skleněná plastika Vortex od Maxima Velčovského a české firmy Lasvit, jež spojuje tradiční české sklářství s moderním designem. Na spirálovitě stočené trubce jsou ukotveny trubicovité prvky z ručně foukaného hutního skla. Dílo se skládá z téměř 700 skleněných komponentů. Má úctyhodné rozměry 12 krát 7 metrů a váží jednu a půl tuny.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 1-2/2022: Energii většinou doplňují značkové nápoje

„Podle slov autora představuje jakýsi energetický vír. Setkává se tu dynamická energie z ulice Na Příkopě a klidnější energie Starého Města,“ uvádí architektka a pedagožka Fakulty architektury ČVUT Michaela Brožová.

Rozhraní Starého a Nového Města, na němž budova stojí, symbolizuje také velká vstupní brána z nerezové oceli.

Související články:

Action otevírá druhý obchod v Praze, v ČR má už 19 prodejen Zboží&Prodej 1-2/2022: Energii většinou doplňují značkové nápoje elektromobilOlympia zvládla nájezd elektromobilů Gurmán Harfa nabídne v obchodním centru chutě z různých koutů světa

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required