
Možnost objednat na dvě ťuknutí, rychlé reklamace i funkce pro ty, kdo si chtějí k nákupu on-line ještě něco přidat. Košík.cz představil vylepšenou aplikaci, prostřednictvím které si zákazníci zboží objednávají. Při její tvorbě mířil na stávající klienty i na ty, co budou potraviny on-line nakupovat poprvé.
Význam aplikace v poslední době vzrostl, mobil při nákupech na Košíku využívají dvě třetiny všech zákazníků. Zkušenost s on-line nákupem potravin má kolem 45 procent Čechů, pravidelně on-line supermarkety využívá zhruba pětina domácností. Způsob, jakým Češi nakupují, se však v posledních letech výrazným způsobem změnil.
Původní klikání objednávky na počítači postupně bere za své a stále více zákazníků preferuje nákup přes mobil. Třetina zákazníků provede nákup výhradně přes smartphone, dvě třetiny ho pak používají při kompletaci objednávky. Například tak, že zboží ze svých telefonů přidává do jednoho košíku celá rodina.
„Lidé mají stále větší tendenci řešit běžné věci kdykoli a kdekoli. Posílat peníze, vyřizovat e-maily, nakupovat oblečení a stejně tak tomu začíná být u nákupu potravin. Po cestě do práce, v odpolední pauze, při odpočinku během sportování nebo s dětmi na dětském hřišti si za pět minut udělat nákup, který je do pár hodin u dveří. Ostatně to je jedna z hlavních misí on-line supermarketů. Umožnit zákazníkům místo dlouhého nákupu a stání front v obchodě dělat něco důležitějšího nebo si jen užít více volného času,“ zmiňuje Ivan Utěšil, generální ředitel on-line supermarketu Košík.cz.
„V posledních letech navíc významně roste počet domácnosti, které nakupují téměř výhradně přes smartphone, a my chceme našim zákazníkům nabídnout aplikaci, která naplní jejich očekávání,“ doplňuje Ivan Utěšil.
V novém kabátě
Celá aplikace prošla redesignem ve spolupráci s experty ze společnosti Etnetera. Důraz se kladl na zákaznickou zkušenost a intuitivnost. A také na rychlost, která patří mezi jednu z největších výhod on-line nakupování potravin. Potraviny si teď zákazníci mohou vybrat za pár minut a objednávkový proces se zkrátil na dvě ťuknutí do displeje telefonu.
Do přípravy aplikace se ve formě panelu zapojili i samotní zákazníci Košík.cz. Testování pak probíhalo na rozsáhlém vzorku uživatelů, který reprezentoval jednotlivé zákaznické skupiny.
„Cesta zákazníků z e-shopu do mobilní aplikace je dalším důkazem rychlé a efektivní digitalizace českého retailu, na kterou se dlouhodobě zaměřujeme. Věřím, že se nám v úzké spolupráci s Košíkem a jeho zákazníky nyní podařilo vylepšit mobilní aplikaci Košíku tak, aby se stala zákaznicky nejpoužívanější ikonkou na displejích mobilních telefonů,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera.
Pohodlné reklamace i funkce pro dodatečné objednání
Zhruba každý třetí zákazník Košík.cz se přiznal k tomu, že některou věc z nákupu občas koupit zapomene. A uvědomí si to až ve chvíli, kdy je objednávka uzavřená. Přesně tyto položky bude nyní možné v aplikaci jednoduše přidat ještě pár hodin před příjezdem kurýra.
Podobně komfortně bude možné vyřešit i případné reklamace. Položky, které byly v nákupu v nepořádku, stačí označit a kompenzace za ně je zákazníkovi v podobě kreditů okamžitě připsána na jeho účet. Na uplatnění reklamace má každý zákazník 72 hodin.
Zákazník ví, kdy v rámci hodiny kurýr dorazí
Zásadní změnou prošlo také sledování objednaného nákupu. Košík standardně upřesňuje, v kolik hodin kurýr s nákupem v rámci hodinového okna pravděpodobně přijede, nově však budou mít zákazníci možnost sledovat jeho pohyb v reálném čase přímo na mapě.
Pravděpodobný čas doručení bude upřesněn na dvacetiminutový interval, zákazník zároveň uvidí, kolikátý je v aktuálním pořadí závozové trasy. Aplikace ho také informuje, do kolika tašek je nákup rozdělený. Aplikaci si zákazníci mohou stáhnout v Google Play i AppStore.