
Penny otevřelo v letošním roce už čtvrtou novou prodejnu, a to v pražských Štěrboholech. Obchod vznikl úpravou prostor v rámci nákupního centra Štěrboholy Retail Park. V současnosti je Penny největším diskontem v České republice.
Nová prodejna Penny v pražských Štěrboholech o rozloze 940 metrů čtverečních se stane součástí nákupního centra na Kutnohorské ulici nedaleko Jižní spojky. „Využili jsme příležitosti a existující prostory nákupního centra. Jedná se o atraktivní lokalitu, v níž lidé najdou další služby a obchody. Pro naše zákazníky jsme postavili zcela nový interiér tak, jak jsou zvyklí. Poskytne jim obvyklý komfort a příjemné prostředí pro nakupování,“ uvedl při otevření nové prodejny Matthias Mentrop, jednatel Penny odpovědný za rozvoj prodejní sítě. Součástí nákupního centra je 350 společných parkovacích míst.
V letošním roce Penny otevřelo pro své zákazníky nové prodejny v Ústí nad Labem, Kolíně a Olomouci. Další nové prodejny se zanedlouho dočkají obyvatelé Břeclavi, kde se bude jednat o obchod s unikátním řešením interiéru. Do konce roku pak Penny plánuje otevřít další nové prodejny mimo jiné ve Skutči, Přibyslavi nebo v Praze-Lukách. Do konce roku 2022 pak plánuje mít více než 410 prodejen a modernizovanou celou obchodní síť.
Na českém trhu již 25 let
Na český trh vstoupil Penny Market před 25 lety v roce 1997 a zaměřil se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než 400 prodejen, což je nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než šesti tisícovkám zaměstnancům. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program Penny karta.
„Vždy jsme byli, jsme a budeme diskont. Děláme věci jednoduše a efektivně. Po celou dobu naší existence si navíc klademe za cíl přiblížit se našim zákazníkům, a to nejen nabídkou českých a regionálních čerstvých produktů, ale především přátelským a příjemným interiérem, výhodnými cenami a osobním přístupem. V našich prodejnách nakupující naleznou 2 000 až 3 000 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Tuto nabídku navíc rozšiřujeme každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží,“ popisuje filozofii diskontního prodeje Jens Krieger, generální ředitel Penny Česká republika.
Růst diskontního trhu
Diskontní trh zaznamenal podle dat GfK Czech v letech 2019 až 2021 růst 28,3 procenta, zatímco trh bez diskontů za stejné období narostl o 8,7 procenta. „V posledních letech se zákazníci v Česku stále více přiklánějí k diskontnímu trhu. Z našeho pohledu za tím stojí tři skutečnosti, a to stále se zlepšující kvalita služeb v rámci tohoto segmentu, rozšiřující se nabídka privátních značek, které lidé oceňují pro jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu, a v této době je to pak také celková ekonomická situace, což potvrzuje, že naše cesta je správná,“ vidí příčiny v razantním růstu diskontního trhu Radek Hovorka, finanční ředitel Penny.
„Cenový index posledních let potvrzuje, že si v Penny držíme pozici nejlevnějšího řetězce u nás. Co nás pak těší a vnímáme to jako ocenění zákazníky, je nárůst prodeje privátních značek za poslední tři roky o patnáct procent na současných 38 procent ze všech prodaných produktů,“ dodává Radek Hovorka.
Podle interních průzkumů skupiny REWE, do níž Penny patří, se 92 procent lidí aktuálně obává zdražování potravin. Tyto obavy jsou hned na druhém místě za zdražováním bydlení a energií (96 procent). Od diskontu pak zákazníci očekávají v prvé řadě pokles nebo alespoň zastavení růst cen (68 procent). Dále pak více slevových akcí (67 procent) a zvyšování nabídky regionálních produktů (45 procent). „To vše jsou naše cíle. Více než 140 miliónů našich zákazníků za posledních dvanáct měsíců nás k tomu zavazuje,“ popisuje Radek Hovorka.
Historie diskontního prodeje sahá do 30. let minulého století. První prodejny tohoto typu vznikly v USA v době hospodářské krize. Rozmach pak diskonty zaznamenaly zejména po druhé světové válce.