logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Služba on-line obchodu Albert se od roku 2021, kdy nabídla doručení potravin obyvatelům Brna,...
  • Nový koncept prodejen zapadá do plánů společnosti Billa Česká republika, které počítají s...
  • Společnost Alza přichází s inovativním přístupem k reklamacím. Většina zákazníků internetových...

Penny otevřelo prodejnu v pražských Štěrboholech, je největším diskontem v Česku

27. září 2022
Zprávy 0
1098
Penny otevřelo prodejnu v pražských Štěrboholech, je největším diskontem v Česku

Penny otevřelo v letošním roce už čtvrtou novou prodejnu, a to v pražských Štěrboholech. Obchod vznikl úpravou prostor v rámci nákupního centra Štěrboholy Retail Park. V současnosti je Penny největším diskontem v České republice.

Nová prodejna Penny v pražských Štěrboholech o rozloze 940 metrů čtverečních se stane součástí nákupního centra na Kutnohorské ulici nedaleko Jižní spojky. „Využili jsme příležitosti a existující prostory nákupního centra. Jedná se o atraktivní lokalitu, v níž lidé najdou další služby a obchody. Pro naše zákazníky jsme postavili zcela nový interiér tak, jak jsou zvyklí. Poskytne jim obvyklý komfort a příjemné prostředí pro nakupování,“ uvedl při otevření nové prodejny Matthias Mentrop, jednatel Penny odpovědný za rozvoj prodejní sítě. Součástí nákupního centra je 350 společných parkovacích míst.

Přečtěte si také
Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V letošním roce Penny otevřelo pro své zákazníky nové prodejny v Ústí nad Labem, Kolíně a Olomouci. Další nové prodejny se zanedlouho dočkají obyvatelé Břeclavi, kde se bude jednat o obchod s unikátním řešením interiéru. Do konce roku pak Penny plánuje otevřít další nové prodejny mimo jiné ve Skutči, Přibyslavi nebo v Praze-Lukách. Do konce roku 2022 pak plánuje mít více než 410 prodejen a modernizovanou celou obchodní síť.

Přečtěte si také
Penny nabízí 35 různých privátních značek, na celkovém obratu se podílí už 40 %

Na českém trhu již 25 let

Na český trh vstoupil Penny Market před 25 lety v roce 1997 a zaměřil se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než 400 prodejen, což je nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než šesti tisícovkám zaměstnancům. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program Penny karta.

„Vždy jsme byli, jsme a budeme diskont. Děláme věci jednoduše a efektivně. Po celou dobu naší existence si navíc klademe za cíl přiblížit se našim zákazníkům, a to nejen nabídkou českých a regionálních čerstvých produktů, ale především přátelským a příjemným interiérem, výhodnými cenami a osobním přístupem. V našich prodejnách nakupující naleznou 2 000 až 3 000 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Tuto nabídku navíc rozšiřujeme každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží,“ popisuje filozofii diskontního prodeje Jens Krieger, generální ředitel Penny Česká republika.

Růst diskontního trhu

Diskontní trh zaznamenal podle dat GfK Czech v letech 2019 až 2021 růst 28,3 procenta, zatímco trh bez diskontů za stejné období narostl o 8,7 procenta. „V posledních letech se zákazníci v Česku stále více přiklánějí k diskontnímu trhu. Z našeho pohledu za tím stojí tři skutečnosti, a to stále se zlepšující kvalita služeb v rámci tohoto segmentu, rozšiřující se nabídka privátních značek, které lidé oceňují pro jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu, a v této době je to pak také celková ekonomická situace, což potvrzuje, že naše cesta je správná,“ vidí příčiny v razantním růstu diskontního trhu Radek Hovorka, finanční ředitel Penny.

„Cenový index posledních let potvrzuje, že si v Penny držíme pozici nejlevnějšího řetězce u nás. Co nás pak těší a vnímáme to jako ocenění zákazníky, je nárůst prodeje privátních značek za poslední tři roky o patnáct procent na současných 38 procent ze všech prodaných produktů,“ dodává Radek Hovorka.

Podle interních průzkumů skupiny REWE, do níž Penny patří,  se 92 procent lidí aktuálně obává zdražování potravin. Tyto obavy jsou hned na druhém místě za zdražováním bydlení a energií (96 procent). Od diskontu pak zákazníci očekávají v prvé řadě pokles nebo alespoň zastavení růst cen (68 procent). Dále pak více slevových akcí (67 procent) a zvyšování nabídky regionálních produktů (45 procent). „To vše jsou naše cíle. Více než 140 miliónů našich zákazníků za posledních dvanáct měsíců nás k tomu zavazuje,“ popisuje Radek Hovorka.

Historie diskontního prodeje sahá do 30. let minulého století. První prodejny tohoto typu vznikly v USA v době hospodářské krize. Rozmach pak diskonty zaznamenaly zejména po druhé světové válce.

 

 

Související články:

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce Penny nabízí 35 různých privátních značek, na celkovém obratu se podílí už 40 % Penny s mBank vrátí za nákupy až dva tisíce korun Penny posiluje na pozicích vedoucího HR a supply chain managementu

Doporučujeme

Komerční sdělení

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Bláznivý Donut Truck s funkcí ukládání a třídění povzbuzuje malé děti k větší aktivitě

Pro děti 1–4 let: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkcí ukládání a třídění  Posláním PLAYMOBIL 1.2.3 je cíleně povzbuzovat batolata ke hře a inspirovat děti i rodiče. Díky jedinečnému konceptu učebních úrovní, který není založen čistě na věku, ale na vývojovém stupni dítěte, se lze učit a zdokonalovat motorické, sociální a kognitivní dovednosti. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Monika Trávníčková, manažerka kategorie dekorativní kosmetiky, Rossmann: Category manager musí být vždy pár kroků před ostatními

21. září 2023

Jahody a ochutnávka farmářského venkova u Hančů

31. srpna 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required