
Pro 700 tisíc členů věrnostního programu Globus Bonus vytiskl řetězec ročně na 13 milionů účtenek. Ročně si tak každý z nich odnesl ke svým dvaadvaceti nákupům účtenky v souhrnné délce pěti metrů. Pro uživatele mobilní aplikace Můj Globus to může být minulost.
Nejekologičtější účtenka je ta, která se nevytiskne. Nabídka elektronické účtenky je pro všechny zákazníky programu Globus Bonus. Podle předpokladů řetězce bude velké množství zákazníků časem chtít pouze elektronický doklad, který je k přírodě nejšetrnější. Aplikace jej navíc uchová po dobu dvou let. Zákazníci, kteří nejsou ve věrnostním programu Globus Bonus, mohou u pokladny místo klasické účtenky žádat její zkrácenou variantu.
Ušetří se tisíce kilometrů účtenkového papíru
„Máme možnost ročně ušetřit takřka tisíce kilometrů účtenkového papíru, pokud zákazníci, kteří používají mobilní aplikaci, zvolí před nákupem verzi elektronické účtenky. Počet aktivních uživatelů aplikace poroste, a tak časem můžeme dosáhnout úspory i tři tisíce kilometrů účtenek. Nicméně jde o volitelnou věc. Pokud zákazník potřebuje k nějakému nákupu tištěnou účtenku, vždy ji může dostat. Prostřednictvím aplikace lze také účtenky sdílet například e-mailem a podobně,“ uvádí Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.
Jak mluvčí řetezce dodala, v mobilní aplikaci Můj Globus se doklady zobrazují do 24 hodin od nákupu a zůstávají tam po dobu dvou let. Tisk účtenky tak není nutný. Tato užitečná funkcionalita se řadí mezi další praktické nástroje aplikace Můj Globus, kterými jsou například sdílený nákupní seznam, nákup se Scan&Go a nyní oblíbená Akční nabídka nebo aktivace kuponů Globus Bonus.
Ze zákona mají obchody povinnost dát každému zákazníkovi k nákupu účtenku, pokud o ni požádá. Ve valné většině obchodů je však běžné, že zákazníkům účtenku vytisknou ke každému nákupu automaticky pro případ reklamace. Pro mnohé zákazníky je tak elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou.