logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Do role provozního ředitele ve společnosti Mailstep nastupuje David Vantuch. Svou více než...
  • V každoroční mezinárodní soutěži Shop! Paris Awards, která oceňuje nejlepší POS projekty,...
  • Rok po úspěšné premiéře uzavřely Atoz Marketing Services (Atoz) a Svaz obchodu a cestovního...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) pokračuje v spolupráci se společností Kögel Trailer a v...

Tlačítková novela zamezí manipulaci s cenami, Black Friday už nebude tak atraktivní

25. listopadu 2022
Zprávy 0
1301
Tlačítková novela zamezí manipulaci s cenami, Black Friday už nebude tak atraktivní

Neodolatelné slevy v desítkách procent během nákupní horečky zvané Black Friday budou brzy spíše minulostí. Umělému ohýbání cen, ke kterému běžně docházelo, nově zamezí takzvaná tlačítková novela. Průměrná výše slev se tak sníží. Novela pomůže narovnat trh, tedy rozdíly mezi velkými a malými prodejci. Kromě regulace výprodejů zamezí falešným recenzím a upřesňuje odstupování od koupě nebo reklamace, jak upozorňuje společnost Shoptet.

Novela zákona, kterou v listopadu schválil Senát a aktuálně čeká na podpis prezidenta, by měla být účinná přibližně na přelomu roku. Lákavé, byť často na oko dělané slevy, by tak postupně měly zmizet. „Věříme, že dojde k narovnání trhu ve prospěch malých a středně velkých obchodníků, kteří neměli takové možnosti a vliv jako největší hráči,” přibližuje ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.

„Doposud se mohlo pracovat se slevou, která se počítala jen z doporučené prodejní ceny, nebo šlo o slevu oproti historicky nejvyšší ceně, za kterou e-shop věc kdy prodával. Výjimkou nebylo ani zcela umělé navyšování cen. To všechno končí. Nově se zavádí pravidlo 30 dnů. Slevu tak musíte počítat z nejnižší ceny, za kterou jste produkt prodávali ve slevě v předcházejících 30 dnech,” přibližuje Samuel Huba.

Recenze jen od zákazníků

Obdobně je tomu i s recenzemi. Ty se staly v průběhu let jedním z klíčových kritérií, které rozhoduje, zda zákazník opravdu nakoupí. Obchodníci si to uvědomovali, tudíž i v této oblasti docházelo k tomu, že mnohé recenze byly podvodné. „Pokud chtějí nejen e-shopy používat recenze, budou muset ověřovat, jestli recenze opravdu pocházejí od kupujících, kteří fakticky koupili produkt,” upozorňuje ředitel Shoptetu.

Další důležitou oblastí, kterou novela mění, je oblast reklamací a odstupování od smluv. V posledním zmíněném bodě jsou nově lépe chráněni prodejci. Ti se totiž běžně setkávali s tím, že během 14denní lhůty zákazníci zboží používali a pak si nechali peníze vrátit.

„Lidé tak nezřídka vraceli prošlápnuté boty nebo otevřené parfémy. Nicméně i tak musel e-shop vrátit plnou kupní cenu a na skladě mu zůstalo prakticky neprodejné zboží. To se s novelou mění. Nově může zákazník zboží vyzkoušet obdobně jako v kamenné prodejně, ale s tím rozdílem, že se s věcmi pouze seznámí. Tedy boty na nohou může zkusit, ale už v nich dále nesmí ven chodit. Pokud je k výrobku přiložen tester daného zboží, jako třeba krémy, parfémy, šampony a podobně, musí zákazník pro seznámení použít tento tester,” popisuje Huba s tím, že pokud se zákazník rozhodne otevřít celé balení, bude muset nově počítat s tím, že sice může stále odstoupit od koupě, ale prodejce může započítat snížení hodnoty produktu.

Přehlednější reklamace

Přehlednější je i systém reklamací. Pokud má zboží vadu, může si zákazník vybrat, zda chce opravu nebo dodání nového kusu. Může se ale stát, že zákazníkem zvolená varianta je nemožná, protože si vybral, že chce novou věc, ale ta už není skladem, případně je tato varianta nepřiměřeně nákladná. Například chce výměnu celého produktu a přitom stačí utáhnout šroubek nebo dodat chybějící součástku.

„V takovém případě může prodejce rozhodnout o odbavení druhým způsobem, tedy věc opravit a nevyměňovat, nebo nápravu odmítnout,” uzavírá ředitel Shoptetu.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

35. výročí společnosti MOKATE

Historie MOKATE sahá na počátek 20. století, kdy rodina Mokryszů provozovala koloniální obchod v Těšínském Slezsku. Průlom nastal před 35 lety. Teresa Mokrysz, spolu s manželem Kazimierzem, převzala vedení společnosti a dala jí současný název MOKATE. Teresa riskovala a investovala do nejmodernější linky na výrobu práškové smetany v Evropě. Potenciál viděla i v dalších výrobcích […]

Remy Design uvádí nové mobilní stánky pro Iqos

Jak vypadá budoucnost designu mobilního retailu? Společnost Remy Design přichází s inovativními mobilními stánky pro Iqos, které kombinují moderní design, praktičnost a udržitelnost. Díky nim se prodejní prostory mohou přizpůsobit novým trendům i zákaznickým potřebám rychleji než kdy dříve. Nyní je stánek k vidění například v Písku a další se chystají v Praze. Společnost Remy Design vytvořila […]

Rodinný recept na úspěch: Spak slaví 90 let od založení a uvádí nové omáčky

Rok 2025 je pro značku Spak výjimečný. Firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny svého zakladatele Hanse Petera Spaka. Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly. V duchu propojení tradice a inovace nyní Spak přichází s novými produktovými novinkami: […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

17.–18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Vídeň

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Obchod očima Moniky Kopčilové, datové analytičky Kupi.cz: Ve slevách začali nakupovat i majetnější zákazníci

10. června 2025

Jan Jindra, ředitel nákupu, makro ČR: V komplexnosti je krása

21. května 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required