logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

AČTO: Využívání platebních karet přináší na venkov další služby

13. prosince 2022
Zprávy 0
712
AČTO: Využívání platebních karet přináší na venkov další služby

Podle dat karetních společností platí kartou v maloobchodě v průměru 44 procent zákazníků. V menších prodejnách, které jsou zejména na venkově, je to ještě o několik procent více. Průměr se pohybuje kolem 50 procent. Vyplývá to z ankety mezi členy Asociace českého tradičního obchodu (AČTO). Ta reprezentuje více než 7000 prodejen a zahrnuje mimo jiné sítě CBA, Coop, Enapo, Bala, Eso Market, Partner nebo Brněnka.

Podle AČTO rozšiřování moderních platebních metod a tedy i služeb ve venkovských oblastech výrazně napomohl projekt  Česko platí kartou. Iniciovalo jej Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. AČTO vítá prodloužení projektu do roku 2025, zároveň však upozorňuje, že je třeba se věnovat i zvyšování digitální gramotnosti.

Přečtěte si také
Samoobslužná prodejna Coop Strakonice má cenu za zákaznický zážitek

Bezhotovostní platby jsou dnes každodenní realitou i ve venkovských prodejnách. Jejich rozšiřování přináší kromě jednoduššího nakupování i možnost zavádění nových služeb. V návaznosti na širší využívání platebních karet mohou prodejny v obcích nabízet i takové služby, jako je cashback. Vznikají automatické prodejny, venkovské obchody mohou fungovat i jako výdejny e-shopů a nabízet tak širší rozsah zboží. Díky využívání platebních karet nemusí zákazníci také kvůli řadě služeb cestovat.

Platební karta přináší i další výhody

„V rámci nezávislého trhu ještě nedosahujeme takového poměru plateb kartou jako ve velkých nadnárodních řetězcích, kde platí kartou kolem 70 procent zákazníků. Situace se však poměrně rychle mění. Rozšiřování využívání platebních karet je z pohledu kvality života pro venkov možná ještě důležitější než pro města. Zatímco ve městech vždy existují v rámci služeb různé alternativy a pro obyvatele města není problém si třeba vybrat hotovost v bance či si nakoupit o víkendu, na venkově taková alternativa bez využívání platební karty často neexistuje,“ vysvětluje Pavel Březina, předseda AČTO.

Přečtěte si také
Coop je novým partnerem Sbírky potravin
sbírka potravin

Výběr hotovosti u pokladny v obchodě je typickým příkladem takové služby. Díky tomu, že hotovost si lze vybrat jednoduše i ve vesnickém obchodě, odpadá pro obyvatele menších obcí nutnost cestování k bankomatu či do banky.

Dalším příkladem jsou automatické prodejny. Ty rozšiřují nabídku otevírací doby na 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Provozuje je zejména síť Coop. V letošním roce se automatické prodejny otevíraly hlavně v menších městech. V roce 2023 však Coop plánuje zahájit jejich provoz i na vesnicích.

Projekt Česko platí kartou

Rozvoj bezhotovostních plateb podpořil projekt Česko platí kartou, do kterého se zapojila řada partnerů, jakou jsou banky či vydavatelé platebních karet. V rámci projektu získávají obchodníci možnost využívat platební terminál či platební bránu na dobu šesti měsíců zdarma. Podle statistik Ministerstva průmyslu a obchodu získaly obchody téměř 24 tisíc platebních terminálů a 2000 platebních bran. Ministerstvo rozhodlo nedávno, že projekt bude pokračovat až do března 2025.

„Karetní společnosti vidí v menších prodejnách stále velký potenciál. Je proto skvělé, že projekt podporují. Kromě samotného vytváření technických podmínek pro širší využívání platebních karet bude potřeba také vyšší míra edukace mezi částí obyvatelstva. To se týká zejména starších občanů. Na mnoha místech řada tradičních poskytovatelů služeb v obcích zanikla. Příkladem jsou třeba pošty. Pokud se nepodaří rozšiřovat digitální gramotnost, bude pro část obyvatel v obcích mnoho služeb nedostupných,“ vysvětluje Pavel Březina. Jak dodává, i v tomto směru by se mělo uvažovat o nějaké formě veřejné podpory.

 

Související články:

Samoobslužná prodejna Coop Strakonice má cenu za zákaznický zážitek sbírka potravinCoop je novým partnerem Sbírky potravin

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required