Na e-shopy čeká již brzy řada legislativních novinek. Od 6. ledna příštího roku se budou všichni muset řídit novými pravidly. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila proto ucelený materiál, který provozovatelům e-shopů pomůže se ve změnách zorientovat.
Provozovatelé e-shopů najdou komplexní materiál ke stažení na tomto odkazu. Asociace pro elektronickou komerci nejprve poskytla dokument svým členům. V současné chvíli ale nabízí materiál ke stažení zdarma všem provozovatelům elektronických obchodů. Jak APEK vysvětluje, cílem je, aby nedocházelo ke zbytečným chybám, které by poškozovaly dobré jméno české e-commerce. A také to, aby se provozovatelé e-shopů mohli věnovat své hlavní činnosti, prodeji zboží a nemuseli dlouze pátrat v zákonech.
„Jedním z cílů činnosti naší asociace je rozvoj a podpora celého prostředí české e-commerce. Proto jsme se rozhodli navázat na náš dlouholetý projekt APEK Vzorových obchodních podmínek. I ty poskytujeme e-shopařům zdarma, abychom podpořili všechny podnikatele, kteří se do on-line prodeje pustí. Věřím, že nyní ocení náš nejnovější materiál zaměřený na legislativní změny,“ uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
18 stran informací
„Legislativní změny, které vychází z evropských směrnic, měly být účinné již na konci prvního pololetí letošního roku. Jejich přijetí ale nakonec trvalo déle, a tak se jim definitivně musí obchodníci přizpůsobit až nyní. O nejdůležitějších tématech jistě každý podnikatel slyšel. Nový způsob prezentace slev, změny v odpovědnosti za vady, respektive reklamacích, nové platební tlačítko, pravidla pro zveřejňování uživatelských recenzí… Je toho opravdu hodně,“ shrnuje.
„V naší asociaci, která se legislativě pro e-commerce věnuje dlouhodobě, jsme proto připravili komplexní a snadno srozumitelný materiál. Ten pomůže e-shopařům se v problematice lépe zorientovat a správně se připravit na změny. Stahovat jej mohou zdarma na našich webových stránkách apek.cz,“ vysvětluje.
Volně dostupný materiál přináší na osmnácti stranách textu přehledně ty nejdůležitější informace. Obsahuje praktické příklady, jak postupovat nově při slevách. Dále například schéma reklamačního procesu a nechybí v něm ani jednoduchý klíč pro správné plnění informačních povinností u uživatelských recenzí.
Podnikatelé v brožuře také najdou informace o správném označení tlačítka pro odeslání objednávky z on-line nákupního košíku, o zákazu přednastavených souhlasů k nevyžádanému zboží (či službě) nebo o nápravě chybné implementace práv spotřebitele při vyzkoušení výrobků ve lhůtě 14 dnů.
Asociace pro elektronickou komerci poskytuje svým členům řadu dalších právních a vzdělávacích materiálů, studií či odborných seminářů a webinářů. Zájemci o členství se mohou registrovat prostřednictvím on-line formuláře.