logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Coop otevřel v Lipně nad Vltavou automatickou prodejnu

20. prosince 2022
Zprávy 0
324
Coop otevřel v Lipně nad Vltavou automatickou prodejnu

Skupina Coop otevřela v Lipně nad Vltavou svoji další automatickou prodejnu. Provoz 24 hodin denně usnadní zvládat nápory turistů. Změnit své další prodejny v automatické plánuje Coop v dalších obcích. Nová technologie má pomoct udržet menší obchody.

Automatické obchody přinesly zvýšení tržeb v průměru o deset procent. Tento způsob prodeje zároveň šetří část mzdových nákladů a přináší i nový komfort nakupování. „Naše automatické prodejny slaví úspěch, a proto pokračujeme v jejich otevírání. Zatím máme jednoznačně pozitivní zkušenosti s jejich provozem v centru menších měst. Nyní otevíráme tento typ obchodu ve vyhlášené turistické lokalitě, kde bývá v letní i zimní sezóně velký nápor návštěvníků,“ komentuje otevření v pořadí již čtvrtého automatického obchodu Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě Coop.

Přečtěte si také
Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR
Coop 1

„Pro oblast Lipenské přehrady je to skvělé řešení. Turisté, z nichž velká část bydlí v apartmánech, si nyní nakoupí doslova kdykoliv. Zároveň díky automatickému režimu částečně odpadnou starosti s sezónními výkyvy. S tím souvisí i požadavky na personál,“ dodává Jan Hoffman, ředitel Coop Jednoty Kaplice, která obchod provozuje.

Lipenská prodejna s plochou 460 metrů čtverečních je zatím největší prodejnou v automatickém režimu. Zákazníkům nabízí tři samoobslužné pokladny. Prodejna prošla částečnou rekonstrukcí. Instalovaly se nové technologie chlazení a mražení s rekuperací. Obchod tedy využívá odpadní teplo k temperaci prodejny. Do budoucna Coop plánuje na střechu prodejny umístit solární panely a ještě více tak snížit energetickou náročnost jejího provozu.

Přečtěte si také
Více než tisíc lidí vyzkoušelo automatickou prodejnu ve Strakonicích
automatická

Podle Jana Hoffmana se prodejna více zaměří na lokální produkty. „Přijíždějí k nám lidé z celé České republiky, ale i okolních států a my chceme, aby ochutnali naše regionální speciality. Prodejna proto nabídne například pečivo z Pekárny Srní, zákusky z cukrárny U Kláštera nebo prémiový alkohol z místní destilérky Svachovka. Nově také rozšiřujeme nabídku o teplá jídla či čerstvou pizzu,“ doplňuje Jan Hoffman.

Sortiment zahrnuje více baleného zboží

Automatické obchody Coop fungují během standardní otevírací doby jako běžné obchody. Mimo tuto dobu pak už jen v automatickém režimu. Tomu je částečně přizpůsoben i sortiment potravin, který zahrnuje více baleného zboží nebo luxusnější alkohol. Pro tradičněji zaměřené zákazníky však nenastává žádná změna. „Mnozí zákazníci si přes den od personálu nechají vysvětlit, jak automatický obchod funguje a pak už si chodí nakupovat sami. To se týká třeba i řady starších lidí,“ doplňuje Lukáš Němčík.

Základem pro možnost nakupovat v automatickém obchodě je užívání bankovní identity. Tu má dnes prakticky každý, kdo využívá služeb internetového bankovnictví. Kromě bankovní identity pak potřebuje zákazník už jen speciální aplikaci. Samotný nákup probíhá prostřednictvím samoobslužné pokladny.

Nenaplnily se obavy z krádeží

Podle dosavadních zkušeností se nenaplnily částečné obavy z vyššího množství krádeží nebo případů vandalismu. Použitá technologie totiž zákazníky spolehlivě identifikuje a na rozdíl od běžného provozu je případný nepoctivý zákazník jednoduše dohledatelný. Prostor automatických prodejen pokrývá kamerový systém. Prodejna je napojena na pult centrální ochrany, který se aktivuje při každém vstupu zákazníka do prodejny.

„Díky našemu konceptu se zákazníci nemusí přizpůsobovat obchodu, ale obchod se přizpůsobuje jim. O úspěchu automatického prodejny v Lipně nad Vltavou, která bude sloužit místním i turistům, jsme v této souvislosti přesvědčeni předem. Příští rok však plánujeme testovat tento koncept i v menších obcích. Pokud uspěje i tam, bude to znamenat zásadní pomoc pro udržení obchodní obslužnosti venkova, kde mnoho obchodů bojuje o přežití,“ vysvětluje Lukáš Němčík.

 

 

 

Související články:

Coop 1Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR automatickáVíce než tisíc lidí vyzkoušelo automatickou prodejnu ve Strakonicích Samoobslužná prodejna Coop Strakonice má cenu za zákaznický zážitek Coop AstraCoop Tip Astra znovu otevřena

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required