logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Coop otevřel v Lipně nad Vltavou automatickou prodejnu

20. prosince 2022
Zprávy 0
1243
Coop otevřel v Lipně nad Vltavou automatickou prodejnu

Skupina Coop otevřela v Lipně nad Vltavou svoji další automatickou prodejnu. Provoz 24 hodin denně usnadní zvládat nápory turistů. Změnit své další prodejny v automatické plánuje Coop v dalších obcích. Nová technologie má pomoct udržet menší obchody.

Automatické obchody přinesly zvýšení tržeb v průměru o deset procent. Tento způsob prodeje zároveň šetří část mzdových nákladů a přináší i nový komfort nakupování. „Naše automatické prodejny slaví úspěch, a proto pokračujeme v jejich otevírání. Zatím máme jednoznačně pozitivní zkušenosti s jejich provozem v centru menších měst. Nyní otevíráme tento typ obchodu ve vyhlášené turistické lokalitě, kde bývá v letní i zimní sezóně velký nápor návštěvníků,“ komentuje otevření v pořadí již čtvrtého automatického obchodu Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě Coop.

Přečtěte si také
Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR
Coop 1

„Pro oblast Lipenské přehrady je to skvělé řešení. Turisté, z nichž velká část bydlí v apartmánech, si nyní nakoupí doslova kdykoliv. Zároveň díky automatickému režimu částečně odpadnou starosti s sezónními výkyvy. S tím souvisí i požadavky na personál,“ dodává Jan Hoffman, ředitel Coop Jednoty Kaplice, která obchod provozuje.

Lipenská prodejna s plochou 460 metrů čtverečních je zatím největší prodejnou v automatickém režimu. Zákazníkům nabízí tři samoobslužné pokladny. Prodejna prošla částečnou rekonstrukcí. Instalovaly se nové technologie chlazení a mražení s rekuperací. Obchod tedy využívá odpadní teplo k temperaci prodejny. Do budoucna Coop plánuje na střechu prodejny umístit solární panely a ještě více tak snížit energetickou náročnost jejího provozu.

Přečtěte si také
Více než tisíc lidí vyzkoušelo automatickou prodejnu ve Strakonicích
automatická

Podle Jana Hoffmana se prodejna více zaměří na lokální produkty. „Přijíždějí k nám lidé z celé České republiky, ale i okolních států a my chceme, aby ochutnali naše regionální speciality. Prodejna proto nabídne například pečivo z Pekárny Srní, zákusky z cukrárny U Kláštera nebo prémiový alkohol z místní destilérky Svachovka. Nově také rozšiřujeme nabídku o teplá jídla či čerstvou pizzu,“ doplňuje Jan Hoffman.

Sortiment zahrnuje více baleného zboží

Automatické obchody Coop fungují během standardní otevírací doby jako běžné obchody. Mimo tuto dobu pak už jen v automatickém režimu. Tomu je částečně přizpůsoben i sortiment potravin, který zahrnuje více baleného zboží nebo luxusnější alkohol. Pro tradičněji zaměřené zákazníky však nenastává žádná změna. „Mnozí zákazníci si přes den od personálu nechají vysvětlit, jak automatický obchod funguje a pak už si chodí nakupovat sami. To se týká třeba i řady starších lidí,“ doplňuje Lukáš Němčík.

Základem pro možnost nakupovat v automatickém obchodě je užívání bankovní identity. Tu má dnes prakticky každý, kdo využívá služeb internetového bankovnictví. Kromě bankovní identity pak potřebuje zákazník už jen speciální aplikaci. Samotný nákup probíhá prostřednictvím samoobslužné pokladny.

Nenaplnily se obavy z krádeží

Podle dosavadních zkušeností se nenaplnily částečné obavy z vyššího množství krádeží nebo případů vandalismu. Použitá technologie totiž zákazníky spolehlivě identifikuje a na rozdíl od běžného provozu je případný nepoctivý zákazník jednoduše dohledatelný. Prostor automatických prodejen pokrývá kamerový systém. Prodejna je napojena na pult centrální ochrany, který se aktivuje při každém vstupu zákazníka do prodejny.

„Díky našemu konceptu se zákazníci nemusí přizpůsobovat obchodu, ale obchod se přizpůsobuje jim. O úspěchu automatického prodejny v Lipně nad Vltavou, která bude sloužit místním i turistům, jsme v této souvislosti přesvědčeni předem. Příští rok však plánujeme testovat tento koncept i v menších obcích. Pokud uspěje i tam, bude to znamenat zásadní pomoc pro udržení obchodní obslužnosti venkova, kde mnoho obchodů bojuje o přežití,“ vysvětluje Lukáš Němčík.

 

 

 

Související články:

Coop 1Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR automatickáVíce než tisíc lidí vyzkoušelo automatickou prodejnu ve Strakonicích Samoobslužná prodejna Coop Strakonice má cenu za zákaznický zážitek Coop AstraCoop Tip Astra znovu otevřena

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required