logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Na Dáme market se nejvíce prodávají sýry

13. ledna 2023
Zprávy 0
203
Na Dáme market se nejvíce prodávají sýry

Už skoro dva roky mohou zákazníci objednávat spotřební produkty on-line s rychlým doručením až ke dveřím. Tuto službu jako první přinesla platforma Dáme market.

Zákazníkům služba Dáme market nabídla čerstvé potraviny od pečiva přes zeleninu a ovoce až po mléčné výrobky. I když je fresh sortiment pro Dáme market klíčový, není jediný. Na platformě lze pořídit třeba i drogistické zboží nebo dárky.

Přečtěte si také
Kurýři Dáme jídlo na Štědrý den rozvezli o čtvrtinu více objednávek než loni

Podle statistik platformy Dáme market mají Češi nejraději sýry. V roce 2021 tvořily produkty z této kategorie napříč regiony přes 30 procent objednávek. Nejpopulárnější pak byly české sýry od Madety. Druhou pozici obsadily limonády (zejména Coca-Cola a Kofola) s více než 28 procenty a třetí čerstvá zelenina s 25,5 procenty. Pokud jde o konkrétní produkty, kraloval nákupním košíkům v drtivé většině regionů banán (v průměru devět procent objednávek), pouze v Liberci a v Olomouci obsadil první příčku tukový rohlík.

Přečtěte si také
Karel Složil vede platformu Dáme market
Karel Složil, Dáme market

V roce 2022 s růstem celkového objemu narostl i počet objednávek u některých specifických produktů. Zatím nejprodávanějším artiklem je tukový rohlík, který tvořil v průměru více než 15 procent objednávek napříč regiony. Největší popularitu mají rohlíky v Českých Budějovicích, kde se objevily ve 21,65 procentě objednávek. Pozici nejoblíbenější kategorie si i v minulém roce udržely sýry, které tvořily více než 34 procent objednávek. Limonády předčila čerstvá zelenina (31,39 procenta), která se v počtu objednávek umístila na druhé příčce.

V uplynulém roce snědli Češi poměrově nejvíce zeleniny a ovoce v říjnu a listopadu. Limonády svůj loňský vrchol zažily v červnu a červenci, o prvenství se v regionech přetahují Coca-Cola a Kofola. Mezi oblíbené produkty roku 2022 patřila také hotová jídla. I proto Dáme market navázal v pololetí spolupráci se značkou Cibule. šéfkuchaře Filipa Sajlera, který zákazníkům nabízí hotovky z kvalitních surovin bez přidaných éček. Právě z jeho sortimentu si zatím nejlépe vede holandský řízek, který se zařadil mezi říjnové bestsellery. Skvěle se ale dařilo i indickému butter chicken s rýží nebo tradiční české svíčkové.

Bez vánočního shonu

Rozvoz jídla a dalšího spotřebního zboží Češi hojně využívali i na Štědrý den. Doručení objednávky až ke dveřím si objednal během loňských Vánoc každý desátý zákazník. Nejoblíbenějším pokrmem se již tradičně stala pizza. Na objednávkách spotřebního sortimentu měli velký podíl alkoholické a nealkoholické nápoje (během Vánoc vzrostl zájem čtyřnásobně), květiny (dvojnásobně) a potřeby pro domácí mazlíčky (téměř dvakrát tolik než obvykle). Služba q-commerce (rychlé doručování), kterou nabízí společnost Dáme jídlo, v objednávkách překonala předcovidový rok 2019 o 120 procent.

Za zvýšený zájem o danou službu může podle CEO společnosti Adama Kolesy především skutečnost, že lidé chtějí vánoční čas strávit v klidu s rodinou. Mezi další důvody řadí fakt, že chtějí minimalizovat čas přípravou večeře, nebo se jednoduše chtějí vyhnout vánočnímu shonu v obchodech: „Pro mnohé naše zákazníky je to dobrý způsob, jak se vyhnout každoročnímu stresu, který je bohužel s Vánocemi spojený. Přeplněné obchody a fronty představují pro řadu z nich tlak, a pokud mají možnost se tomu vyhnout, rádi využijí naše služby. Během pár kliknutí si zákazníci objednají vše potřebné až ke dveřím domu, a jednoduše se můžou soustředit na pohodu a radostný čas strávený s rodinou.“

Oblíbené ovoce a vychlazené pivo

Češi rádi využijí pestré nabídky, kterou platforma Dáme market nabízí a berou ji jako možnost dokoupení potravin či menších dárků na poslední chvíli. O Vánocích pravidelně zaznamenává dvakrát vyšší zájem ze strany zákazníků oproti běžným dnům v roce. Mezi nejčastějšími položkami v nákupním košíku zákazníků byly potraviny. Zejména ovoce a zelenina, kterou volil každý třetí zákazník a pečivo, které volil každý druhý.

Výrazný zájem byl také o víno (nárůst o 30 procent), které se stalo nedílnou součástí štědrovečerní tabule v českých rodinách. Oblíbené byly i dětské hračky, například z hračkářství Bambule zákazníci 23. prosince objednávali třikrát tolik, co obvykle. Během Štědrého večera pak na platformě zaznamenali nárůst o 50 procent oproti standardu.

Pizza opět kralovala

Co do počtu objednávek, i loni zaznamenala společnost Dáme jídlo v Česku nejvyšší počty u ne příliš tradičního vánočního pokrmu, pizzy. Nejoblíbenější byla ta se čtyřmi druhy sýrů (quattro formaggi), druhá v pořadí byla pizza se šunkou. Pizza hawaii s ananasem skončila na pátém místě. Již tradičně objednávali lidé nejvíce v hlavním městě Praze (70 procent z celkového počtu objednávek), velký zájem o rychlé doručení měli ale i v Liberci (5,5 procenta) a v Brně (5,2 procenta z celkového počtu objednávek).

V objednávkách stále převažuje rozvoz jídla. Nicméně v porovnání s čísly z minulých let je jasně vidět, že si Češi zvykají na komfort rychlého doručování spotřebního zboží. Obliba platformy Dáme market na Štědrý den meziročně vzrostla o 30 procent. K oblibě přispělo i přizpůsobení podniků a partnerských obchodů požadavkům zákazníků a uzpůsobení otevírací doby.

 

Související články:

Kurýři Dáme jídlo na Štědrý den rozvezli o čtvrtinu více objednávek než loni Karel Složil, Dáme marketKarel Složil vede platformu Dáme market

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required