logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Leden bez masa. Do kampaně se zapojily Lidl i dm drogerie

16. ledna 2023
Zprávy 0
173
Leden bez masa. Do kampaně se zapojily Lidl i dm drogerie

Řetězec Lidl i společnost dm se staly partnerem třicetidenní výzvy ProVeg Veggie Challenge, která pomáhá snížit spotřebu živočišných výrobků. Kampaň, za kterou stojí organizace ProVeg Česko, představuje českou obdobu známé výzvy Veganuary.

Účastníci ProVeg Veggie Challenge v Lidlu si mohou vyzkoušet tři varianty stravování. A to veganské, vegetariánské, nebo zkrátka jen jíst méně masa. Součástí výzvy jsou informace o přínosech rostlinné stravy pro tělo, ale také o vlivu na životní prostředí. Rostlinné stravování pomáhá v boji proti změně klimatu, podporuje zachování biologické rozmanitosti i udržitelnější využívání zdrojů.

Přečtěte si také
První dvoupatrová prodejna Lidlu se otevírá v centru Brna

Registrovaní zákazníci získají zdarma recepty, tipy i informace například o tom, kolik oxidu uhličitého, vody, půdy a životů zvířat se ušetří rostlinnou stravou. Každému bude k dispozici také osobní koučka, která poradí a zároveň zodpoví všechny dotazy.

Společnost Lidl se stala partnerem výzvy již podruhé. Zájemci registrovaní prostřednictvím Lidlu v předešlém ročníku pomohli ušetřit celkem 858 zvířecích životů, 13 tisíc kilogramů ekvivalentu oxidu uhličitého (takové množství vyprodukuje automobil při ujetí cca 109 tisíc kilometrů), přes 113 tisíc hektolitrů vody (cca 183 tisíc sprch) a 21 tisíc metrů čtverčních půdy, což odpovídá asi třem fotbalovým hřištím.

Přečtěte si také
Zdeněk Jerie, provozní ředitel a jednatel, Lidl Česká republika: Naše filozofie se nemění

ProVeg Veggie Challenge podporuje Lidl také prostřednictvím svého sortimentu, kde již nyní nabízí celu řadu rostlinných výrobků. Stálý sortiment pak pravidelně zpestřuje nabídkami akčními. Na tu následující se mohou zákazníci těšit koncem ledna. Aktuální nabídku veganských výrobků pod značkou Vemondo pak v dohledné době doplní novinky v podobě veganských klobásek, kousků, gyrosu či kuliček. Její součást tvoří vegangurty, rostlinné nápoje, pomazánky a saláty, ale také veganské mleté, hamburger, hummus či tofu.

Většinu rostlinných produktů v nabídce sjednocuje privátní značka Vemondo, která se používá ve všech zemích, kde Lidl působí. Vybrané výrobky jsou označeny také mezinárodní ochrannou známkou V-label, která umožní ještě lepší orientaci zákazníka v prodejnách. Veganské a vegetariánské produkty tak rozezná na první pohled.

Výzva Vegenuary

Veganství je životní styl, který odmítá konzumovat cokoliv živočišného původu. Vegani se tak vyhýbají nejen masu, ale také vajíčkům, kravskému mléku či máslu. Zkusit tyto potraviny nahradit rostlinnými alternativami motivuje lednová výzva Veganuary. Ta od svého založení v roce 2014 láká čím dál více lidí, minulý rok již přes 629 tisíc. „Poptávku po veganských produktech vnímáme ze strany zákazníků čím dál silněji. V roce 2022 se oproti roku 2021 zvedl počet prodaných veganských produktů o 17 procent. V meziročním obratu tento nárůst činil 14 procent,“ přibližuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Společnost dm se letos zapojila do druhého ročníku Veggie Challenge, který představuje českou obdobu známé výzvy Veganuary. V Česku tuto výzvu realizuje organizace ProVeg, se kterou dm aktivně spolupracuje během celého roku.

„V dm nabízíme také veganskou kosmetiku, která neobsahuje složky živočišného původu. Nejvíce veganských produktů je však zastoupených v kategorii zdravé výživy,“ vysvětluje Jiří Peroutka. Dodává, že v rámci celého sortimentu nabízí dm drogerie markt přes 2,5 tisíce veganských produktů a nové neustále přibývají. V lednu bude sortiment doplněn o limitovanou edici 18 veganských produktů privátní značky dmBio (na fotografii).

Veganství se kromě ochrany zvířat spojuje rovněž s trvalou udržitelností. „Cestu k ní se snažíme zjednodušit i našim zákazníkům. Ti proto v dm najdou široké spektrum produktů, které jsou vyrobeny například z ekologického zemědělství, recyklovaných surovin či právě pouze z rostlinných produktů. Tyto výrobky lze v regálech snadno poznat podle označení bio, vegan a bez lepku na zelené cenovce,“ uzavírá Jiří Peroutka.

 

 

Související články:

První dvoupatrová prodejna Lidlu se otevírá v centru Brna Zdeněk Jerie, provozní ředitel a jednatel, Lidl Česká republika: Naše filozofie se nemění Lidl otevřel v Chomutově svou 296. prodejnu Lidl otevře v Olomouci svou 298. prodejnu

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required