
Řetězec Lidl i společnost dm se staly partnerem třicetidenní výzvy ProVeg Veggie Challenge, která pomáhá snížit spotřebu živočišných výrobků. Kampaň, za kterou stojí organizace ProVeg Česko, představuje českou obdobu známé výzvy Veganuary.
Účastníci ProVeg Veggie Challenge v Lidlu si mohou vyzkoušet tři varianty stravování. A to veganské, vegetariánské, nebo zkrátka jen jíst méně masa. Součástí výzvy jsou informace o přínosech rostlinné stravy pro tělo, ale také o vlivu na životní prostředí. Rostlinné stravování pomáhá v boji proti změně klimatu, podporuje zachování biologické rozmanitosti i udržitelnější využívání zdrojů.
Registrovaní zákazníci získají zdarma recepty, tipy i informace například o tom, kolik oxidu uhličitého, vody, půdy a životů zvířat se ušetří rostlinnou stravou. Každému bude k dispozici také osobní koučka, která poradí a zároveň zodpoví všechny dotazy.
Společnost Lidl se stala partnerem výzvy již podruhé. Zájemci registrovaní prostřednictvím Lidlu v předešlém ročníku pomohli ušetřit celkem 858 zvířecích životů, 13 tisíc kilogramů ekvivalentu oxidu uhličitého (takové množství vyprodukuje automobil při ujetí cca 109 tisíc kilometrů), přes 113 tisíc hektolitrů vody (cca 183 tisíc sprch) a 21 tisíc metrů čtverčních půdy, což odpovídá asi třem fotbalovým hřištím.
ProVeg Veggie Challenge podporuje Lidl také prostřednictvím svého sortimentu, kde již nyní nabízí celu řadu rostlinných výrobků. Stálý sortiment pak pravidelně zpestřuje nabídkami akčními. Na tu následující se mohou zákazníci těšit koncem ledna. Aktuální nabídku veganských výrobků pod značkou Vemondo pak v dohledné době doplní novinky v podobě veganských klobásek, kousků, gyrosu či kuliček. Její součást tvoří vegangurty, rostlinné nápoje, pomazánky a saláty, ale také veganské mleté, hamburger, hummus či tofu.
Většinu rostlinných produktů v nabídce sjednocuje privátní značka Vemondo, která se používá ve všech zemích, kde Lidl působí. Vybrané výrobky jsou označeny také mezinárodní ochrannou známkou V-label, která umožní ještě lepší orientaci zákazníka v prodejnách. Veganské a vegetariánské produkty tak rozezná na první pohled.
Výzva Vegenuary
Veganství je životní styl, který odmítá konzumovat cokoliv živočišného původu. Vegani se tak vyhýbají nejen masu, ale také vajíčkům, kravskému mléku či máslu. Zkusit tyto potraviny nahradit rostlinnými alternativami motivuje lednová výzva Veganuary. Ta od svého založení v roce 2014 láká čím dál více lidí, minulý rok již přes 629 tisíc. „Poptávku po veganských produktech vnímáme ze strany zákazníků čím dál silněji. V roce 2022 se oproti roku 2021 zvedl počet prodaných veganských produktů o 17 procent. V meziročním obratu tento nárůst činil 14 procent,“ přibližuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
Společnost dm se letos zapojila do druhého ročníku Veggie Challenge, který představuje českou obdobu známé výzvy Veganuary. V Česku tuto výzvu realizuje organizace ProVeg, se kterou dm aktivně spolupracuje během celého roku.
„V dm nabízíme také veganskou kosmetiku, která neobsahuje složky živočišného původu. Nejvíce veganských produktů je však zastoupených v kategorii zdravé výživy,“ vysvětluje Jiří Peroutka. Dodává, že v rámci celého sortimentu nabízí dm drogerie markt přes 2,5 tisíce veganských produktů a nové neustále přibývají. V lednu bude sortiment doplněn o limitovanou edici 18 veganských produktů privátní značky dmBio (na fotografii).
Veganství se kromě ochrany zvířat spojuje rovněž s trvalou udržitelností. „Cestu k ní se snažíme zjednodušit i našim zákazníkům. Ti proto v dm najdou široké spektrum produktů, které jsou vyrobeny například z ekologického zemědělství, recyklovaných surovin či právě pouze z rostlinných produktů. Tyto výrobky lze v regálech snadno poznat podle označení bio, vegan a bez lepku na zelené cenovce,“ uzavírá Jiří Peroutka.