logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Kaufland a Lidl podporují zavedení zálohování

24. ledna 2023
Zprávy 0
122
Kaufland a Lidl podporují zavedení zálohování

Obchodní řetězce Kaufland a Lidl, které patří do skupiny Schwarz, podporují zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. 

V zemích, kde obchodní řetězce Kaufland a Lidl působí, a v nichž byl zálohový systém již zaveden, se výrazně zvýšila míra recyklace PET lahví. Ty lze následně zpracovat na recyklát a využít na výrobu nových plastových lahví. Cílem je zavést i v České republice takový systém sběru odpadu, který umožní třídit použité nápojové obaly.

Přečtěte si také
Řetězce vyplácejí mimořádné odměny pracovníkům

„Je pro nás důležité, aby byl tento systém uživatelsky komfortní a snadný. Naším cílem je, aby díky němu zákazníci zálohované obaly včetně obalů privátních značek mohli v budoucnu vracet v jakékoli prodejně,“ vysvětluje tisková mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.

Méně plastů

Skupina Schwarz vychází ze své mezinárodní strategie REset Plastic, jejíž vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“. Podle konceptu cirkulární ekonomiky cílí na snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy se odpad vnímá jako znovu využitelný materiál.

Přečtěte si také
Řetězce se spojují pro podporu Ukrajiny

Skupina přislíbila, že do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 procent. Všechny produkty vlastních značek chce nabízet výhradně v obalech z recyklovatelných materiálů. Pro dosažení tohoto cíle podniká celou řadu aktivit. Tou nejnovější je podpora zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky v České republice.

Zavedení zálohového systému recyklace se dlouhodobě těší výrazné podpoře také ze strany české veřejnosti, která si je stále více vědoma své společenské odpovědnosti. Podle průzkumů by téměř 80 procent tuzemských spotřebitelů uvítalo zálohy na jednorázové obaly. Ministerstvo životního prostředí přislíbilo, že připraví návrh příslušného zákona.

Cirkulární přístup, tedy recyklace z lahve do lahve, je podle odborných studií momentálně nejšetrnějším způsobem nakládání s nápojovými obaly. „Dobře nastavený zálohový systém je efektivním opatřením proti odhazování odpadků v přírodě. Výrazně tak snižuje znečištění životního prostředí. Zavedení systému záloh sníží podle odborných studií dopad nápojových obalů na životní prostředí téměř o 30 procent. Až o 95 procent méně odhozených nápojových obalů v přírodě ukazují po zavedení záloh také zkušenosti ze zahraničí,“ doplňuje tiskový mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.

Od ledna 2022 spustilo zálohový systém Slovensko, následovalo Lotyšsko. Funkčním zálohovým systémem na PET lahve a plechovky tak nyní disponuje již celkem dvanáct evropských zemí.

Odpad jako cenná surovina

„Ministerstvo životního prostředí pracuje na návrhu zákona o zálohách, který dá státu do rukou unikátní nástroj na využití dnešního odpadu jako cenného surovinového zdroje. Debatujeme s desítkami expertů od výrobců nápojů, odpadových firem, obchodníků až po obce a do konce letošního roku bychom chtěli návrh zákona předložit vládě. Legislativně v něm podchytíme možné zálohování PETek, ale i jiných typů obalů nebo výrobků,“ říká náměstek ministra životního prostředí Petr Hladík.

Díky kontinuálním aktivitám na poli udržitelnosti se obchodním řetězcům Kaufland a Lidl podařilo jen za poslední čtyři roky snížit množství plastů téměř o šest tisíc tun. Skupina Schwarz trvale snižuje používání plastu ve všech divizích, zvyšuje jeho recyklovatelnost a hledá alternativní materiály a další možnosti úspory.

 

 

 

 

 

Související články:

Řetězce vyplácejí mimořádné odměny pracovníkům Řetězce se spojují pro podporu Ukrajiny Lidl navyšuje mzdy a nově nabízí až 30 dní dovolené Lidl elektrické vozidloLidl zásobuje prodejny v centru Prahy elektrickým vozidlem

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required