Nejsilnějším inzertním zadavatelem mezi potravinářskými řetězci byla v minulém roce společnost Lidl Česká republika. Podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru investovala do své propagace více než 2,7 miliardy korun.
Přehled top pěti nejsilnějších zadavatelů inzerce roku 2022 v segmentu potravinářských řetězců připravila výzkumná agentura Nielsen Admosphere v rámci svého měsíčního seriálu krátkých zpráv z monitoringu reklamy Ad Intel.
Na prvním místě v ceníkové hodnotě reklamního prostoru se umístil Lidl následovaný Kauflandem, Albertem, Billou a Penny Marketem.
Lidl, Kaufland a Albert se na prvních třech místech objevily i v roce 2021. Tyto potravinářské řetězce zároveň patřily mezi vůbec nejsilnější zadavatele reklamy na trhu. Na čtvrtém místě se v rámci celého trhu předloni umístily Sazka a Alza.cz.
Reporting zachycuje vývoj i trendy
Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných, tedy čistých investic do nákupu reklamního prostoru. Na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně.
Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu. Umožňuje například porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou a podobně.
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere přináší ucelený a strukturovaný přehled o tuzemské reklamě napříč celou mediální sférou. V České republice funguje již od roku 2010. Data získává nezávislým sběrem v televizi, tisku a rozhlasu, deklaracemi zapojených subjektů (reklama ve venkovním prostoru) i kombinací obou přístupů (internet). Sběr i analýza probíhají na základě transparentních metodologických postupů.