
IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem, který výrazně ovlivnila pandemie a půlroční uzavření obchodních domů, je to o 22 procent více. On-line prodeje se na tržbách podílely 22,5 procenty. Ve svých čtyřech obchodních domech v Česku přivítala IKEA celkem 9,2 milionu návštěvníků.
Ve finančním roce 2022 pokračovala IKEA v investicích do řešení, která vylepšují zákaznickou zkušenost. Spustila službu Skenuj a nakupuj, rozšířila cirkulární služby do regionů. Přidala také nová výdejní místa, kterých je aktuálně 23. Zákazníkům nabídla i možnost využívat pro komunikaci s kontaktním centrem nový chat.
„Naší vášní je pomáhat zákazníkům vytvářet, upravovat a zkrášlovat jejich domov tak, aby vyhovoval jejich životnímu stylu. Proto jsme velmi vděční za jejich přízeň a zájem, díky kterému jsme mohli růst ještě víc než skupina Ingka celkově. Těší mě, že k nám přišlo o čtyři miliony návštěvníků víc než v minulém finančním roce a ukázali jsme jim nová řešení, která přispívají k jejich lepšímu životu doma,“ říká David McCabe, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Společnost také pokračovala v podpoře ohrožených skupin, zejména pak uprchlíků z válkou zasažené Ukrajiny, kterým věnovala výrobky v hodnotě téměř 23 milionů korun. „V souladu s našimi hodnotami jsme také podporovali ty, kteří to potřebovali nejvíc. Lidem, kteří ztratili své domovy a uprchli z Ukrajiny, jsme věnovali nábytek a další naše výrobky v hodnotě téměř jednoho milionu eur. Vybavovali jsme jak dočasná, tak dlouhodobá ubytování, stejně jako sto dětských skupin,“ dodává David McCabe.
Plánovací studia a nové digitální služby
V letošním roce představí IKEA nový formát menších plánovacích studií v regionech, kde zákazníci najdou odbornou pomoc s plánováním kuchyní, úložných prostor a skříňových systémů. První z těchto nových studií přivítalo zákazníky už v polovině ledna v IGY centru v Českých Budějovicích (na fotografii). Na jaře pak jako další na řadu přijde Hradec Králové.
Začátkem roku skončí celková rekonstrukce obchodního domu v Brně, která probíhala kompletně za provozu. Přináší moderní vybavení nejen na prodejní ploše, ale i v zázemí. Její součástí je instalace celé řady udržitelných řešení, která zvýší úspornost provozu, jako je například fotovoltaika na střeše nebo tepelná čerpadla.
Z nových digitálních služeb se pak zákazníci mohou těšit na živá vysílání z obchodních domů, během kterých jim odborníci z IKEA představí novinky i různá řešení potřeb v interiéru. Sledující těchto streamů si budou moci předváděné výrobky rovnou objednat on-line.
Po četných žádostech pak společnost na svém webu nabídne také možnost vytvářet sdílený nákupní seznam. Využijí ho například snoubenci, kteří tak dostanou možnosti vytvořit si seznam výrobků jako dárek ke svatbě. Jednotliví svatebčané si pak vybraný dar zarezervují a koupí.
Spolupráce se světovými designéry
I v novém roce uvede IKEA na trh několik speciálních a limitovaných kolekcí výrobků. V únoru představí kolekci Varmblixt, která vznikla ve spolupráci s přední nizozemskou designérkou Sabine Marcelis a jejímž ústředním motivem je světlo. V březnu pak začne prodávat kolekci Bastua, která je výsledkem spolupráce s populární finskou módní značkou Marimekko. Následovat bude kolekce Ömsesidig inspirovaná Latinskou Amerikou.
V letošním roce si IKEA celosvětové připomene 80. výročí svého založení, ke kterému připravuje speciální retro kolekci.
Podrobnosti o finančním roce 2022 si lze přečíst na tomto odkazu.