logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Tržby IKEA v Česku vzrostly téměř o čtvrtinu

26. ledna 2023
Zprávy 0
257
Tržby IKEA v Česku vzrostly téměř o čtvrtinu

IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem, který výrazně ovlivnila pandemie a půlroční uzavření obchodních domů, je to o 22 procent více. On-line prodeje se na tržbách podílely 22,5 procenty. Ve svých čtyřech obchodních domech v Česku přivítala IKEA celkem 9,2 milionu návštěvníků.

Ve finančním roce 2022 pokračovala IKEA v investicích do řešení, která vylepšují zákaznickou zkušenost. Spustila službu Skenuj a nakupuj, rozšířila cirkulární služby do regionů. Přidala také nová výdejní místa, kterých je aktuálně 23. Zákazníkům nabídla i možnost využívat pro komunikaci s kontaktním centrem nový chat.

Přečtěte si také
IKEA rozšiřuje možnosti nakupování o samoobslužné výdejní boxy

„Naší vášní je pomáhat zákazníkům vytvářet, upravovat a zkrášlovat jejich domov tak, aby vyhovoval jejich životnímu stylu. Proto jsme velmi vděční za jejich přízeň a zájem, díky kterému jsme mohli růst ještě víc než skupina Ingka celkově. Těší mě, že k nám přišlo o čtyři miliony návštěvníků víc než v minulém finančním roce a ukázali jsme jim nová řešení, která přispívají k jejich lepšímu životu doma,“ říká David McCabe, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Společnost také pokračovala v podpoře ohrožených skupin, zejména pak uprchlíků z válkou zasažené Ukrajiny, kterým věnovala výrobky v hodnotě téměř 23 milionů korun. „V souladu s našimi hodnotami jsme také podporovali ty, kteří to potřebovali nejvíc. Lidem, kteří ztratili své domovy a uprchli z Ukrajiny, jsme věnovali nábytek a další naše výrobky v hodnotě téměř jednoho milionu eur. Vybavovali jsme jak dočasná, tak dlouhodobá ubytování, stejně jako sto dětských skupin,“ dodává David McCabe.

Přečtěte si také
IKEA uvedla do provozu výdejní sklad v Brně

Plánovací studia a nové digitální služby

V letošním roce představí IKEA nový formát menších plánovacích studií v regionech, kde zákazníci najdou odbornou pomoc s plánováním kuchyní, úložných prostor a skříňových systémů. První z těchto nových studií přivítalo zákazníky už v polovině ledna v IGY centru v Českých Budějovicích (na fotografii). Na jaře pak jako další na řadu přijde Hradec Králové.

Začátkem roku skončí celková rekonstrukce obchodního domu v Brně, která probíhala kompletně za provozu. Přináší moderní vybavení nejen na prodejní ploše, ale i v zázemí. Její součástí je instalace celé řady udržitelných řešení, která zvýší úspornost provozu, jako je například fotovoltaika na střeše nebo tepelná čerpadla.

Z nových digitálních služeb se pak zákazníci mohou těšit na živá vysílání z obchodních domů, během kterých jim odborníci z IKEA představí novinky i různá řešení potřeb v interiéru. Sledující těchto streamů si budou moci předváděné výrobky rovnou objednat on-line.

Po četných žádostech pak společnost na svém webu nabídne také možnost vytvářet sdílený nákupní seznam. Využijí ho například snoubenci, kteří tak dostanou možnosti vytvořit si seznam výrobků jako dárek ke svatbě. Jednotliví svatebčané si pak vybraný dar zarezervují a koupí.

Spolupráce se světovými designéry

I v novém roce uvede IKEA na trh několik speciálních a limitovaných kolekcí výrobků. V únoru představí kolekci Varmblixt, která vznikla ve spolupráci s přední nizozemskou designérkou Sabine Marcelis a jejímž ústředním motivem je světlo. V březnu pak začne prodávat kolekci Bastua, která je výsledkem spolupráce s populární finskou módní značkou Marimekko. Následovat bude kolekce Ömsesidig inspirovaná Latinskou Amerikou.

V letošním roce si IKEA celosvětové připomene 80. výročí svého založení, ke kterému připravuje speciální retro kolekci.

Podrobnosti o finančním roce 2022 si lze přečíst na tomto odkazu.

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

IKEA rozšiřuje možnosti nakupování o samoobslužné výdejní boxy IKEA uvedla do provozu výdejní sklad v Brně IKEA na Černém Mostě spouští samoobslužné výdejní boxy IKEA za čtyři roky snížila plýtvání jídlem o více než polovinu, ušetřila 240 tisíc porcí

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required