logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Kateřina Rédová nastoupila na pozici senior retail specialist v outletovém nákupním centru...
  • Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland....
  • V rámci rotace na manažerských pozicích přichází do vedení Penny Česká republika Florian Jens...
  • Od prvního června se prodlužuje otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl....

Tržby vzrostly o svátcích o 11,4 procenta

31. ledna 2023
Zprávy 0
422
Tržby vzrostly o svátcích o 11,4 procenta

I když maloobchodní tržby již sedm měsíců klesají, v uplynulé vánoční sezoně meziročně vzrostly o 11,4 procenta. Vyplývá to z nejnovějšího reportu společnosti Mastercard Spending Pulse, který sledoval nákupy v kamenných obchodech i na internetu od listopadu do 24. prosince. Jde o třetí největší meziroční růst mezi měřenými evropskými zeměmi – v Maďarsku maloobchod vzrostl o 27,5 procenta a v Polsku to bylo o 18,1 procenta.

Čeští spotřebitelé před Vánocemi utráceli nejčastěji za oblečení, šperky, elektroniku, dále za jídlo v restauracích a ubytovací služby. Velký návrat spotřebitelů zažily po dvou letech pandemického útlumu kamenné obchody. Hlavním důvodem, proč zákazníci častěji volí k nákupu prodejnu a ne e-shop, je možnost poradit se s prodejcem. V kamenných obchodech tak došlo k meziročnímu nárustu tržeb o 11,6 procenta.

Přečtěte si také
Vánoční dárky a motivace ve firmách: Lidé chtějí univerzální poukázky

Na prodejny připadalo celkem 91,1 procenta všech maloobchodních tržeb během sváteční sezóny. Oživení poptávky nicméně zaznamenala i oblast e-commerce, e-shopům meziročně stouply tržby během vánoční sezóny o 8,9 procenta.

„Z našich dat jednoznačně vyplývá, že Češi si Vánoce nenechali vzít. Přestože řada spotřebitelů začíná své výdaje omezovat, v období vánoční sezóny zkrátka Češi chtějí udělat radost sobě i svým blízkým. Dobrou náladu vidíme ve velkém návratu zákazníků do kamenných prodejen a zaznamenali jsme navýšení tržeb i v segmentu služeb, ubytování a pohostinství,“ říká generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.

Přečtěte si také
Největší maloobchodní hráče ovládají majitelé z Nizozemska

Nejčastějšími dárky byly móda a technologie

Češi nejčastěji utráceli během listopadu a prosince za nákupy oblečení, šperků a za elektroniku. Tržby za oblečení meziročně vzrostly o 23,9 procenta. Během vánočních nákupů se zvýšily i zisky v segmentu šperků, a to o 13,7 procenta. Spotřebitelé tedy stále chtějí utrácet, a to nejenom za módní kousky, ale i za nejnovější technologické vychytávky – mobilní telefony, chytré hodinky, televize nebo herní konzole. Vánoční prodeje elektroniky meziročně vzrostly o 9,7 procenta.

Kromě zboží meziročně výrazně rostly tržby i v segmentu služeb. Lidé za své peníze chtějí dostávat zážitky, což je dlouhodobý trend, který ještě posílil s odezněním pandemie covidu. Během vánočních prázdnin byli zákazníci ochotni utratit za prázdninové ubytování a návštěvy restaurací ještě více. Tržby za ubytování meziročně vzrostly o 28,5 procenta a útraty za jídlo v restauracích se zvýšily o 20,3 procenta.

Mastercard SpendingPulse je analýza, která poskytuje informace o maloobchodních tržbách napříč všemi typy plateb na vybraných trzích po celém světě. Údaje vycházejí z agregovaných dat o prodejích v rámci platební sítě Mastercard a z odhadů postavených na průzkumech pro ostatní způsoby placení včetně hotovosti nebo šeků.

 

Související články:

Vánoční dárky a motivace ve firmách: Lidé chtějí univerzální poukázky Největší maloobchodní hráče ovládají majitelé z Nizozemska

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required