logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Kaufland a Lidl znovu zvyšují mzdy, vyplácejí odměny a nabízejí zaměstnancům nové benefity

13. února 2023
Zprávy 0
7465
Kaufland a Lidl znovu zvyšují mzdy, vyplácejí odměny a nabízejí zaměstnancům nové benefity

Obchodní řetězce Kaufland a Lidl, které patří do skupiny Schwarz, se opět stávají atraktivnějšími pro své dosavadní i nové zaměstnance. Vysoká inflace a nedostatek pracovních sil se promítají do dalšího zvyšování mezd, vyplácení odměn i upevňování benefitů.

Společnost Lidl od března opět navyšuje mzdy a rozšiřuje i portfolio nabízených benefitů. Zaměstnanci se dočkají vyššího stravného a nově také bezplatného Programu podpory. Ten mohou využít i rodinní příslušníci pracovníků. Program doplní stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené, MultiSport karty či placeného volna v první školní den prvňáka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl soustřeďuje dlouhodobě. Již podruhé získal prestižní ocenění Top Employer.

Přečtěte si také
Řetězce se spojují pro podporu Ukrajiny

Od března dojde u zaměstnanců na provozních pozicích k trvalému navýšení mezd. Ty vzrostou nejen při nástupu, ale také po odpracování prvního, druhého a třetího roku. Nástupní mzda na pozici prodavač(ka)/pokladní při úvazku 40 hodin týdně vzroste na 30 700 korun. Po třech letech pak na 33 000 korun.

V hlavním městě vyšší mzda

V Praze s ohledem na specifický pracovní trh bude nástupní mzda nově činit 33 300 korun. Po třech letech se zvýší na 36 600 korun. V logistických centrech pak nástupní mzda na základní pozici kompletáře při čtyřicetihodinovém úvazku vzroste na 39 467 korun, po třech letech se navýší na 43 467 korun.

Přečtěte si také
Kaufland a Lidl podporují zavedení zálohování
Kaufland, Lidl

Společnost Lidl pravidelně navyšuje nejen mzdy, důraz klade také na nefinanční benefity. Od února tak zaměstnanci i jejich blízcí mohou využít například Programu podpory. To je bezplatné důvěrné externí poradenství v psychologické, právní i finanční oblasti.

„Uvědomujeme si, jak moc je nejen v pracovním ale i osobním životě důležitá psychická pohoda. Rozhodli jsme se proto poskytnout servis všem kolegyním, kolegům a jejich rodinám, kteří se ocitli v obtížné životní situaci nebo jen hledají radu a nevědí, na koho se obrátit,“ popisuje generální ředitel společnosti Lidl Pavel Stratil. Zájemcům jsou k dispozici kvalifikovaní externí poradci, kteří zajistí bezplatnou a důvěrnou pomoc, a to 24 hodin denně sedm dní v týdnu.

Stravné vzroste

Zaměstnanci se mohou těšit také na navýšení příspěvku na stravné, který vzroste z 55 korun na 100 korun. Zachovány zůstávají stávající benefity v podobě příspěvku na penzijní spoření, ocenění firemních jubileí nebo vitaminové a vánoční balíčky. Nově mohou zájemci ke své MultiSport kartě čerpat až tři dětské doprovodné karty.

Přístup k zaměstnancům a zajištění příjemného pracovního prostředí je pro společnost Lidl prioritou. „Jsou to právě naše kolegyně a kolegové, kteří stojí za základem úspěchu naší společnosti a bez nichž bychom nemohli být jedničkou na trhu. O to více nás těší, že naše úsilí letos opětovně ocenil nezávislý Top Employer Institut. Je to pro nás závazek, abychom ve své práci nepolevovali,“ hodnotí generální ředitel Lidlu.

Lidl Česká republika získal titul Top Employer již podruhé a patří tak mezi nejlepší zaměstnavatele v zemi. V roce 2023 získal Lidl prestižní ocenění Top Employer celkem ve 28 zemích a již pošesté získal také pečeť Top Employer Europe.

Společnosti, které obdržely certifikát Top Employer, se zavázaly při svých obchodních aktivitách věnovat zvláštní pozornost svým zaměstnancům a zajišťovat jim nadstandardní pracovní prostředí. Top Employers jsou společnosti s vynikající orientací na zaměstnance jako pevné součásti strategie rozvoje lidských zdrojů.

Kaufland chce svým zaměstnancům pomoct

Kaufland, který na českém trhu působí již 25 let, svým zaměstnancům za jejich pracovní úsilí vyplatí v letošním prvním pololetí mimořádné odměny v celkové hodnotě 150 milionů korun. Od září pak chystá ještě navýšení mezd zaměstnanců v operativních oblastech.

„Nesmírně si vážíme loajality, trvalé angažovanosti a obrovské snahy našich zaměstnanců. Jsou pro nás klíčoví a záleží nám na jejich spokojenosti a ocenění jejich vynikající práce. Mimořádnými odměnami jim chceme vyjádřit naše srdečné poděkování a uznání,“ říká generální ředitel společnosti Stefan Hoppe.

Peněžní odměnu Kaufland vyplatí všem kmenovým zaměstnancům v pracovním poměru, a to ve dvou částkách. Tu první zaměstnanci obdrží spolu se mzdou za měsíc březen, další pak za měsíc červen.

Na podzim letošního roku kromě toho vzrostou mzdy zaměstnancům v provozních oblastech. „Jsme si vědomi toho, jak obtížná je současná situace. V září proto ještě zvýšíme mzdy v provozních oblastech, například zaměstnancům prodejen na pozici asistenta prodeje nebo pokladní vzroste od září mzda o 3 000 korun měsíčně,“ dodává Stefan Hoppe.

Od 1. března obchodní řetězec také zvýší zaměstnancům s nárokem na stravenkový paušál příspěvek zaměstnavatele ze 44 na 60 korun za jednu směnu. Úprava se bude týkat i dovolené, jejíž délka bude již od prvního dne pracovního poměru 25 dní.

Mezi benefity jsou i dny placeného volna

Kromě toho Kaufland nabízí svým zaměstnancům i celou řadu dalších benefitů. Patří mezi ně například dvoudenní dovolená navíc pro každého s minimálně pětiletou příslušností k firmě. Dále pak den placeného volna pro rodiče prvňáčků v první školní den či den placeného volna během vánočních svátků pro zaměstnance v provozu.

Následují nadstandardní příplatky za noční směny, karta Multisport, ocenění při pracovních jubileích, vánoční balíček, balíček pro rodiče novorozenců, tisícikorunový příspěvek na svatební kytici i při narození dítěte nebo sabbatical. Zaměstnanci mohou využívat také benefitní systém Cafeterie, jehož prostřednictvím obdrží body, za něž si mohou koupit služby či zboží od téměř 13 tisíc dodavatelů.

V průběhu loňského roku Kaufland zaměstnancům rovněž navýšil mzdy průměrně o sedm procent. Během předchozích dvou let své zaměstnance Kaufland také několikrát ocenil mimořádnými odměnami v celkové výši přes 200 milionů korun.

Kaufland v současné době v České republice zaměstnává více než 27 tisíc lidí, přičemž zhruba stovka z nich v něm působí již od prvního dne, kdy společnost před 25 lety vstoupila na zdejší trh. Kromě stabilního finančního zázemí jim poskytuje příjemné pracovní prostředí, kariérní rozvoj a široké spektrum benefitů. I díky tomu se dlouhodobě řadí mezi žádané zaměstnavatele.

Za svůj přístup a mnohočetné aktivity v personální oblasti Kaufland v uplynulých letech pětkrát v řadě získal prestižní titul Top Employer. Loni se navíc umístil mezi deseti vedoucími firmami v žebříčku Českých 100 nejlepších, přičemž letos se probojoval dokonce mezi pětici těch zcela nejlepších.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

Řetězce se spojují pro podporu Ukrajiny Kaufland, LidlKaufland a Lidl podporují zavedení zálohování LidlInvestice do reklamy: Největším inzerentem mezi potravinářskými řetězci je Lidl Skupina Schwarz daruje jeden milion eur na pomoc obětem zemětřesení v Turecku a Sýrii

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required