logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Lucie Nováková, nákupčí fresh sortimentu, Flosman: Největší radost mi dělá zpětná vazba od spokojených zákazníků

23. února 2023
Profily 0
3321
Lucie Nováková, nákupčí fresh sortimentu, Flosman: Největší radost mi dělá zpětná vazba od spokojených zákazníků

Cestu do společnosti Flosman měla Lucie Nováková vydlážděnou rodinnou tradicí s dobrými zkušenostmi. Pracuje tu totiž její maminka, a tak jednoduše dobře věděla, „do čeho jde“. Osobně si také firmu s dlouholetou tradicí na maloobchodním trhu oťukávala už během svých studií.

Fakt, že ve firmě Flosman pracovala maminka Lucie Novákové, hrálo ve výběru jejího budoucího zaměstnavatele velkou roli. „Věděla jsem, že nastoupím do přívětivého prostředí tenkrát ještě rodinné firmy, ale zároveň i do společnosti s velkým potenciálem růstu, včetně toho osobního,“ zmiňuje Lucie důvody, proč se pro firmu s třicetiletou tradicí na trhu po studiích na vysoké škole rozhodla.

Do firmy už ale docházela během studií jako brigádnice a pomáhala především s administrativními činnostmi. Po absolvování školy se rozhodla přijmout pozici účetní, která se v té době uvolnila, a po dvou letech přijala výzvu na pozici nákupčí do nového obchodního oddělení, které se postupně formovalo. Za tu dobu měla možnost poznat firmu, která se zabývá maloobchodním a velkoobchodním prodejem potravin a drogerie už tři desítky let, v každodenních detailech.

Aby se nakupující vraceli

Ve společnosti Flosman, která má od roku 2021 nového majitele a investuje zejména do rozvoje a modernizace vlastní prodejní sítě, má Lucie na starost kategorii fresh. Specializuje se na mléčný sortiment, ale také na kategorii mraženého zboží. „V čerstvém zboží sleduji veškeré novinky, patří sem i bio výrobky, proteinové nebo bezlaktózové produkty,“ přibližuje praxi Lucie. A kdyby si měla znovu vybírat, svěřený sortiment by neměnila a v oblasti fresh by ráda zůstala. „Pokud bych si měla přece jen vybrat, zvolila bych další fresh sortiment, který patří v našich sítích Flop Top, Flop a Potraviny CZ k TOP produktům, a to jsou uzeniny.“

Pozice nákupčí a náplň práce v tomto oboru Lucii zaujaly natolik, že prozatím o žádné profesní změně neuvažuje. Práce jí totiž přináší stále nové impulzy a baví ji přemýšlet nejen o tom, jak přinést benefity firmě, ale především jaké benefity přinese svou prací zákazníkům. „Zákazníci jsou ti, pro které to všechno děláme, oni jsou nejdůležitější. A ten cíl je jasný – chceme jim nabídnout co nejširší škálu zboží za co nejlepší ceny. A tím uspokojit jejich potřeby tak, aby měli chuť se k nám opakovaně vracet pro své nákupy.“ Proto musí dobře znát jejich chování, vědět, jaké zboží vyhledávají, jak se to celé snoubí s trendy na trhu i s cenami konkurence. „A pak na to musíme umět co nejrychleji reagovat,“ vypočítává Lucie vše, co je součástí její každodenní práce.

Na své profesi si cení hlavně rozmanitosti a kreativity, která z ní dělá profesi, kde se stereotypu nedaří. „Nejvíc mě baví pravidelné návštěvy našich prodejen, jednání s dodavateli o novinkách a naše prodejní veletrhy, kde se mohu setkat a hovořit s našimi zákazníky,“ říká Lucie. A největší radost? „Asi jako pro většinu nákupčích je to chvíle, kdy k vám doputuje pozitivní zpětná vazba od našich zákazníků. Pak vím, že mohu být na svou práci hrdá a že se nám to povedlo.“

Perfektní přehled o sortimentu

Zboží, které zákazníci chtějí, je třeba zajistit pro 79 vlastních prodejen Flop Top a také pro franšízovou síť téměř 70 prodejen Flop a 89 prodejen Potraviny CZ. Kromě prodejní sítě patří pod křídla společnosti Flosman ještě Lahůdky Vavřík a společnost intenzivně rozvíjí vlastní privátní značku Dobrý výběr. Aby našel zákazník v regálech to, po čem jeho srdce touží, musí mít Lucie perfektní přehled a znalost sortimentu. „Využíváme různé systémy, které monitorují situaci na trhu a dávají nám objektivní přehled o tom, jak se mění trendy. Inspirace ale přichází i z jiných informačních kanálů, internetu i specializovaných časopisů, jako je třeba Zboží&Prodej,“ popisuje praxi Lucie. Kromě sortimentu potřebuje ke své každodenní práci detailní přehled o konkurenci a dobré vyjednávací schopnosti. Spoustu dovedností se lze v této profesi podle ní postupně naučit, ale osobní nátura jedince v tom rozhodně pomůže. „Coby extrovert najdete spoustu z těchto dovedností v sobě naprosto přirozeně,“ usmívá se Lucie, která dobře ví, o čem mluví. Věří, že aby člověk ve své profesi uspěl, měl by si dávat reálné cíle a těch se snažit vždy dosáhnout. A ještě za jedním si Lucie pevně stojí: „Věřím, že těžká práce porazí talent. Pokaždé!“

Vztahy s dodavateli jsou klíčové

Především extrovertní povaha má pak také podle ní velký podíl na úspěšném vyjednávání s dodavateli, kdy proti sobě stojí dvě strany hledající ten nejlepší kompromis. Tady má ale Lucie jasno: „I když v tom vztahu jdeme tak trochu proti sobě, tak je pro mne vždycky nejdůležitější si s dodavateli udržet dobré vztahy a přistupovat k sobě vždy slušně a korektně. I když pracujeme se skvělými daty a průzkumy, které nám pomáhají s predikcí vývoje trhu, dodavatelsko-odběratelské vztahy jsou pro nás naprosto klíčové.“

Na vztazích se musí každopádně neustále pracovat a posouvat tak vzájemné pracovní vztahy na stále lepší úroveň. Ráda by například viděla větší aktivitu dodavatelů směrem k zákazníkům v informovanosti o kvalitě výrobků, výrobních procesech i inovacích. „Tady bohužel vnímám v rámci celého trhu nedostatečný tok informací,“ míní Lucie.

Po práci k hasičské hadici

Rozmanitou, ale náročnou práci je třeba vyvážit aktivitami v osobním volném čase, kde se Lucie drží hlavně sportu. A to i jednoho velmi specifického. „Moc ráda sportuji, chodím do fitness centra a občas si jdu zaběhat. A protože jsem holka z vesnice, kde je téměř povinností být členem hasičského sboru, věnuji se i požárnímu sportu,“ představuje své volnočasové aktivity. A jak uvádí, jde o poměrně časově náročný koníček. V týdnu je třeba chodit na pravidelné tréninky a o víkendech ji obvykle čekají soutěže. „Okolo sebe mám ale skvělou partu hasičů a hasiček, takže je to nejen odreagování, ale i něco, co mě moc baví a naplňuje, “ uzavírá.

 

Data a informace ze života Lucie Novákové:

29 let

4 roky na pozici nákupčí

záliby: hudba, filmy, fitness, požární sport

 

Motto Lucie Novákové:

Věř, běž a dokážeš.

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

O Lucii Novákové se můžete dočíst také v časopisu Zboží&Prodej 1-2/2023.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required