logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Lucie Nováková, nákupčí fresh sortimentu, Flosman: Největší radost mi dělá zpětná vazba od spokojených zákazníků

23. února 2023
Profily 0
956
Lucie Nováková, nákupčí fresh sortimentu, Flosman: Největší radost mi dělá zpětná vazba od spokojených zákazníků

Cestu do společnosti Flosman měla Lucie Nováková vydlážděnou rodinnou tradicí s dobrými zkušenostmi. Pracuje tu totiž její maminka, a tak jednoduše dobře věděla, „do čeho jde“. Osobně si také firmu s dlouholetou tradicí na maloobchodním trhu oťukávala už během svých studií.

Fakt, že ve firmě Flosman pracovala maminka Lucie Novákové, hrálo ve výběru jejího budoucího zaměstnavatele velkou roli. „Věděla jsem, že nastoupím do přívětivého prostředí tenkrát ještě rodinné firmy, ale zároveň i do společnosti s velkým potenciálem růstu, včetně toho osobního,“ zmiňuje Lucie důvody, proč se pro firmu s třicetiletou tradicí na trhu po studiích na vysoké škole rozhodla.

Přečtěte si také
Michal Andrle, výkonný ředitel, Flosman: Víme, v čem jsme dobří

Do firmy už ale docházela během studií jako brigádnice a pomáhala především s administrativními činnostmi. Po absolvování školy se rozhodla přijmout pozici účetní, která se v té době uvolnila, a po dvou letech přijala výzvu na pozici nákupčí do nového obchodního oddělení, které se postupně formovalo. Za tu dobu měla možnost poznat firmu, která se zabývá maloobchodním a velkoobchodním prodejem potravin a drogerie už tři desítky let, v každodenních detailech.

Aby se nakupující vraceli

Ve společnosti Flosman, která má od roku 2021 nového majitele a investuje zejména do rozvoje a modernizace vlastní prodejní sítě, má Lucie na starost kategorii fresh. Specializuje se na mléčný sortiment, ale také na kategorii mraženého zboží. „V čerstvém zboží sleduji veškeré novinky, patří sem i bio výrobky, proteinové nebo bezlaktózové produkty,“ přibližuje praxi Lucie. A kdyby si měla znovu vybírat, svěřený sortiment by neměnila a v oblasti fresh by ráda zůstala. „Pokud bych si měla přece jen vybrat, zvolila bych další fresh sortiment, který patří v našich sítích Flop Top, Flop a Potraviny CZ k TOP produktům, a to jsou uzeniny.“

Přečtěte si také
Maďarská investiční skupina Oriens koupila společnost Flosman

Pozice nákupčí a náplň práce v tomto oboru Lucii zaujaly natolik, že prozatím o žádné profesní změně neuvažuje. Práce jí totiž přináší stále nové impulzy a baví ji přemýšlet nejen o tom, jak přinést benefity firmě, ale především jaké benefity přinese svou prací zákazníkům. „Zákazníci jsou ti, pro které to všechno děláme, oni jsou nejdůležitější. A ten cíl je jasný – chceme jim nabídnout co nejširší škálu zboží za co nejlepší ceny. A tím uspokojit jejich potřeby tak, aby měli chuť se k nám opakovaně vracet pro své nákupy.“ Proto musí dobře znát jejich chování, vědět, jaké zboží vyhledávají, jak se to celé snoubí s trendy na trhu i s cenami konkurence. „A pak na to musíme umět co nejrychleji reagovat,“ vypočítává Lucie vše, co je součástí její každodenní práce.

Na své profesi si cení hlavně rozmanitosti a kreativity, která z ní dělá profesi, kde se stereotypu nedaří. „Nejvíc mě baví pravidelné návštěvy našich prodejen, jednání s dodavateli o novinkách a naše prodejní veletrhy, kde se mohu setkat a hovořit s našimi zákazníky,“ říká Lucie. A největší radost? „Asi jako pro většinu nákupčích je to chvíle, kdy k vám doputuje pozitivní zpětná vazba od našich zákazníků. Pak vím, že mohu být na svou práci hrdá a že se nám to povedlo.“

Perfektní přehled o sortimentu

Zboží, které zákazníci chtějí, je třeba zajistit pro 79 vlastních prodejen Flop Top a také pro franšízovou síť téměř 70 prodejen Flop a 89 prodejen Potraviny CZ. Kromě prodejní sítě patří pod křídla společnosti Flosman ještě Lahůdky Vavřík a společnost intenzivně rozvíjí vlastní privátní značku Dobrý výběr. Aby našel zákazník v regálech to, po čem jeho srdce touží, musí mít Lucie perfektní přehled a znalost sortimentu. „Využíváme různé systémy, které monitorují situaci na trhu a dávají nám objektivní přehled o tom, jak se mění trendy. Inspirace ale přichází i z jiných informačních kanálů, internetu i specializovaných časopisů, jako je třeba Zboží&Prodej,“ popisuje praxi Lucie. Kromě sortimentu potřebuje ke své každodenní práci detailní přehled o konkurenci a dobré vyjednávací schopnosti. Spoustu dovedností se lze v této profesi podle ní postupně naučit, ale osobní nátura jedince v tom rozhodně pomůže. „Coby extrovert najdete spoustu z těchto dovedností v sobě naprosto přirozeně,“ usmívá se Lucie, která dobře ví, o čem mluví. Věří, že aby člověk ve své profesi uspěl, měl by si dávat reálné cíle a těch se snažit vždy dosáhnout. A ještě za jedním si Lucie pevně stojí: „Věřím, že těžká práce porazí talent. Pokaždé!“

Vztahy s dodavateli jsou klíčové

Především extrovertní povaha má pak také podle ní velký podíl na úspěšném vyjednávání s dodavateli, kdy proti sobě stojí dvě strany hledající ten nejlepší kompromis. Tady má ale Lucie jasno: „I když v tom vztahu jdeme tak trochu proti sobě, tak je pro mne vždycky nejdůležitější si s dodavateli udržet dobré vztahy a přistupovat k sobě vždy slušně a korektně. I když pracujeme se skvělými daty a průzkumy, které nám pomáhají s predikcí vývoje trhu, dodavatelsko-odběratelské vztahy jsou pro nás naprosto klíčové.“

Na vztazích se musí každopádně neustále pracovat a posouvat tak vzájemné pracovní vztahy na stále lepší úroveň. Ráda by například viděla větší aktivitu dodavatelů směrem k zákazníkům v informovanosti o kvalitě výrobků, výrobních procesech i inovacích. „Tady bohužel vnímám v rámci celého trhu nedostatečný tok informací,“ míní Lucie.

Po práci k hasičské hadici

Rozmanitou, ale náročnou práci je třeba vyvážit aktivitami v osobním volném čase, kde se Lucie drží hlavně sportu. A to i jednoho velmi specifického. „Moc ráda sportuji, chodím do fitness centra a občas si jdu zaběhat. A protože jsem holka z vesnice, kde je téměř povinností být členem hasičského sboru, věnuji se i požárnímu sportu,“ představuje své volnočasové aktivity. A jak uvádí, jde o poměrně časově náročný koníček. V týdnu je třeba chodit na pravidelné tréninky a o víkendech ji obvykle čekají soutěže. „Okolo sebe mám ale skvělou partu hasičů a hasiček, takže je to nejen odreagování, ale i něco, co mě moc baví a naplňuje, “ uzavírá.

 

Data a informace ze života Lucie Novákové:

29 let

4 roky na pozici nákupčí

záliby: hudba, filmy, fitness, požární sport

 

Motto Lucie Novákové:

Věř, běž a dokážeš.

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

O Lucii Novákové se můžete dočíst také v časopisu Zboží&Prodej 1-2/2023.

Související články:

Michal Andrle, výkonný ředitel, Flosman: Víme, v čem jsme dobří Maďarská investiční skupina Oriens koupila společnost Flosman

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required