Od roku 2008 se každoročně uděluje třem nejlepším konceptům obchodů na celém světě EuroShop RetailDesign Award. V roce 2022 dostalo toto ocenění novou tvář. Od nynějška je možné získat cenu v jedné z následujících pěti kategorií. Jsou to Potraviny, Móda a životní styl, Digital, Pohostinství a Udržitelnost. V každé porota vyhlásí jednoho vítěze.
Pro rozhodnutí poroty udělující EuroShop RetailDesign Award je i nadále zásadní dokonalý mix architektury, barev, materiálů, osvětlení a vizuálního merchandisingu, který umožňuje jasně identifikovat nabídku a cílovou skupinu. Pět letošních vítězů vzešlo z řady 103 soutěžících z 31 zemí a svá ocenění si převzali během prvního dne veletrhu EuroShop v Düsseldorfu.
Podle organizátorů vítězové vynikali perspektivními nápady na udržitelnost, poutavými designovými realizacemi a technologicky i koncepčně inovativními retailovými projekty. A toto jsou vítězové: Interspar am Schottentor ve Vídni (Potraviny), Tessuti Liverpool One v Liverpoolu (Móda a životní styl), Coolblue v Düsseldorfu (Digital), Casa Portuguesa do Pastel de Bacalhau ve Vila Nova de Gaia (Pohostinství) a Adidas Terrex Flagship Store v Mnichově (Udržitelnost).
Vítězem kategorie Potraviny je vídeňský Interspar
Obchodem, který byl po více než třech letech plánování a renovace otevřen v květnu 2021, vdechl Interspar nový život bývalé centrále Wiener Bankverein (Haus am Schottentor). Památkově chráněná budova z vilhelmovského období je stále považována za vzor pro nové bankovní budovy v celé Evropě. Cílem Intersparu bylo zachovat historickou podstatu domu a přizpůsobit ji požadavkům nového využití.
Pro potřebné instalace kombinoval investor materiály z doby výstavby s moderní technologií a na stávající mramorovou podlahu instaloval vzhledově identické druhé patro. Prodejna se zaměřuje na svačiny a teplá jídla, která tvoří zhruba třetinu sortimentu. Jejím cílem je přilákat především obyvatele města a studenty, stejně tak i zaměstnance z okolních kanceláří. Na ploše přibližně 1 170 metrech čtverečních nabízí mimo jiné panini, regionální sušené hovězí maso a regionální ryby. Další novinkou je koncept restaurace Mezzanin, první à la carte restaurace tohoto řetězce supermarketů.
Interspar am Schottentor v detailu
Vítěz kategorie: Potraviny
Místo: Vídeň, Rakousko
Otevření: květen 2021
Prodejní plocha: 1 170 m²
Maloobchodní design: KBiA Kulmus Bügelmayer, Umdash Store Makers