logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Za suroviny na velikonoční pečení zaplatí zákazníci o třetinu více

5. dubna 2023
Zprávy 0
848
Za suroviny na velikonoční pečení zaplatí zákazníci o třetinu více

Srovnání cen v akčních letácích sedmi největších českých řetězců před loňskými a letošními Velikonocemi ukázalo, že ingredience na pečení meziročně zdražily v průměru o 32 %. Z devíti sledovaných položek si letos zákazníci připlatí za osm z nich. Výjimku představují pouze mandle, kde je však celková úspora zanedbatelná, jenom tři procenta.

Nejvíce meziročně zdražilo mléko (o 98 %) a cukr krupice (o 88 %). Průměrná sleva vybraných položek v akčních letácích byla letos 26 %, tedy o dvě procenta méně než loni. Analýzu provedla Česká distribuční, součást skupiny Vltava Labe Media a zároveň distributor akčních letáků v České republice.

„Velikonoce jsou prvním specifickým obdobím v roce, kdy roste zájem spotřebitelů o nákup konkrétních položek, zejména pak vajec nebo ingrediencí na pečení. Stejně jako loni jsme i letos analyzovali akční letáky sedmi největších řetězců a zjišťovali jsme, jak se meziročně změnily ceny devíti sledovaných položek. Oproti loňsku si nejvíce připlatíme za mléko, cukr nebo právě za vejce, která jsou nedílnou součástí Velikonoc. Průměrná sleva vybraných položek byla letos 26 procent, loni to bylo 28 procent. Češi mají slevové a akční nabídky ve velké oblibě a zvláště v ekonomicky náročné době nezlevněné zboží často vůbec nekoupí. Obchodníci jsou si toho dobře vědomi a snaží se zákazníkům nabízet příležitosti k úsporám. Nakupování dle letáků umožňuje mnoha domácnostem kvalitně nakoupit a zároveň ušetřit nemalé částky rodinného rozpočtu,“ říká Jaroslav Staněk, obchodní ředitel společnosti Česká distribuční.

Za mléko meziročně jednou tolik

Jestliže před loňskými Velikonocemi mohli spotřebitelé nakoupit litr polotučného mléka za průměrnou akční cenu bezmála jedenáct korun, letos je to takřka 22 korun. K podobně výraznému zdražení došlo u cukru krupice. Kilogram letos ve slevě stojí 25 korun, což je meziroční nárůst o 88 %. Dražší jsou také vejce. Deset kusů ve velikosti M letos nakupující pořídí za 44 korun, tedy zhruba o 13 korun dráž než před rokem. Kostka másla (250 gramů), která je nezbytnou součástí velikonočního pečení, meziročně zdražila o 6,50 koruny.

Výrazné procentuální zdražení (63 %) lze pozorovat u prášku do pečiva. Vzhledem k nízké pořizovací ceně se však jedná pouze o korunu za kus. Zhruba stejnou částku si meziročně zákazníci připlatí za sto gramů rozinek. Více než o dvě koruny navíc zaplatí za kilogram pšeničné polohrubé mouky. Cena vanilínového cukru zůstala meziročně prakticky stejná. Podobně je to také u celých neloupaných mandlí, kde oproti loňsku lze dokonce lehce (3 %) ušetřit.

Ingredience na přípravu velikonočního beránka letos vyjdou na bezmála 60 korun, což je o třetinu (15 korun) více než loni. Stejný příplatek čeká zákazníky v případě nákupu surovin na pečení velikonočního mazance.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required