V loňském úspěšném roce pomohla in-house mediální agentura Westfield Rise realizovat v pasážích obchodních center v Česku a na Slovensku na 90 zážitkových akcí s celkovým zásahem v řádech milionů návštěvníků. Brand experience akce častěji realizovala pomocí nových technologií. Ty velmi často spojovaly tradiční fyzický zážitek s on-line světem. Právě potenciál phygitalu, tedy spojení fyzického zážitku a on-line zkušenosti, pomáhá svým klientům nově vzniklá agentura maximalizovat.
V říjnu loňského roku oznámila společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW), provozovatel obchodních center, start své vlastní in-house mediální agentury Westfield Rise. Síť zahrnuje 57 obchodních center v 11 evropských zemích včetně ČR a SK. Nabízí klientům ve čtyřech obchodních centrech v Praze a Bratislavě více než 250 digitálních i nedigitálních nosičů.
„Rok 2022 se nesl ve znamení návratu k fyzickému retailu, a to po letech poznamenaných covidem. Ukázalo se, že svět se mění rychleji než kdy předtím. Značkám ani zákazníkům již tradiční fyzický zážitek nestačí. Westfield Rise vznikl proto, aby klientům pomáhal realizovat nestandardní aktivity, které nové realitě odpovídají. Kromě rekordního zájmu o pronájem médií a realizaci eventů v našich centrech jsme v loňském roce, a letos tento trend pokračuje, měli možnost poprvé vidět úplně nové technologie a produkty, které mají zaujmout a vtáhnout do děje procházející zákazníky. Jedná se například o různé 3D hologramy a hypergramy, nadrozměrné digitální obrazovky a interaktivní instalace, game-zóny, ale i udržitelné inovace jako například auta na vodíkový pohon,“ přibližuje Jaroslava Matoušová, head of Westfield Rise pro český, slovenský a polský trh.
Videomapping i obléknutí centra do filmových příběhů
„Zákazníci přichází do obchodních center už naladěni, s jasným cílem zde nakupovat, jíst, bavit se a inspirovat. Díky positioningu našich center jsou jejich očekávání zažívat a objevovat vysoká. Takový mix zázemí s širokou nabídkou mediálních formátů a vytříbeného publika pod jednou střechou nenabízí žádný jiný mediální prostor,“ vysvětluje Jaroslava Matoušová. Jak doplňuje, právě to láká značky, které se ve své komunikaci nebojí vystoupit z řad konkurence.
Výsledkem může být například videomapping na fasádě obchodního centra Aupark v Bratislavě s rozlohou 4 000 metrů čtverečních. Nebo kompletní obléknutí centra do filmových příběhů. To se podařilo sesterskému centru Westfield Arkadia ve spolupráci s HBO Max v Polsku.
Moderní přístup Westfield Rise vítají klienti jak v České republice, tak na Slovensku. A to zejména inovátorské značky jako například Apple, Pilsner Urquell, Samsung, L’Oréal, Nintendo, Playstation, Nespresso nebo také GLO. Ta svou multisenzorickou instalací překvapila zákazníky uvolňováním různých vůní podle toho, v jaké části instalace se zákazník nacházel. Dále se jedná například o značky Dior, Gucci a Prada či streamovací službu Sky Showtime, která na českém trhu odstartovala letos v únoru.
Prostor pro kreativní značky
Obchodní centra Westfield mají dlouhodobě už od svého vzniku jasný cíl přinášet svým zákazníkům to nejlepší z kombinace značek, nabídky služeb, ale také zážitků pod jednou střechou. Vznik mediální agentury Westfield Rise má za cíl vytvářet unikátní příležitosti a inovovat svět reklamy pro nájemce i externí značky.
„Westfield Rise nabízí příhodné prostředí pro vytváření kampaní za účelem vybudování či posílení brand awareness jednotlivých značek, ale zároveň zvýšení obratů. Poskytuje prostor kreativním značkám prostřednictvím externí reklamní agentury, ale také napřímo. Jsou to příležitosti pro obchodní partnery, kteří chtějí vytvářet nezapomenutelné a nadstandardní zážitky pro svoje zákazníky a nebojí se nových technologií a on-linu,“ vysvětluje Jaroslava Matoušová. Jak dodává: „Ráda bych do našich center pozvala i další značky a reklamní agentury, které chtějí vytvářet podobně neotřelou a zároveň perfektně zacílenou efektivní komunikaci směrem ke svým zákazníkům.“