
Do konce listopadu 2023 plánuje společnost Lidl Česká republika nainstalovat digitální cenovky ve všech svých prodejnách. Centrálně je bude řídit počítač. Veškeré informace na cenovkách se tak budou měnit automaticky. Kromě časové úspory zaměstnanců pomohou ušetřit také tisíce tun papíru ročně.
Digitální cenovky vypadají jako běžné papírové. Nabízí však nespočet výhod, které ocení nejen zaměstnanci prodejen, ale také zákazníci. Rozhodnutí nainstalovat digitální cenovky do všech prodejen vyšlo z pozitivního hodnocení pilotního projektu v pražské prodejně v ulici Nárožní, kde cenovky instalovali na konci loňského listopadu. Díky dobrým ohlasům na tento projekt odstartovala instalace digitálních cenovek plošně ve všech skladech a v následujících měsících se objeví ve všech prodejnách.
Přelom v podnikání
„Digitální cenovky přináší velký přelom v našem podnikání. Díky centrálnímu systému budeme všechny změny na cenovkách, ať už půjde o cenu, složení, gramáž a jiné parametry, upravovat automaticky. Informace na cenovkách budou tedy jednotné ve všech prodejnách a ušetří zaměstnancům až 400 hodin práce ročně. Zaměstnanci už totiž nebudou muset tisknout, odesílat a umísťovat aktuální cenovky, o vše se postará centrální systém,“ uvádí mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. V průměru vymění jedna prodejna za rok asi 45 tisíc cenovek, což představuje nemalou zátěž pro zaměstnance.
Odstranění papírových cenovek bude mít rovněž dopad na úspory v oblasti životního prostředí. „Celková spotřeba cenovkového papíru ve všech prodejnách je cca 3 000 tun ročně. Díky digitálním cenovkám docílíme významné úspory papíru a snížíme náš dopad na životní prostředí,“ doplňuje Tomáš Myler.