logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Absolutním šampionem Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2024, a tedy nejlepším vínem pro...
  • Společnost Decathlon, globální výrobce sportovního a volnočasového oblečení a vybavení,...
  • Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, jejichž cílem bylo...
  • Společnost Carrefour International Partnership pokračuje v expanzi, a to novým partnerstvím s...

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023
Profily 0
782
Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

V nové rubrice Obchod očima… chce portál www.zboziaprodej.cz přinášet rozhovory se zástupci obchodníků i dodavatelů na aktuální témata. Jako první odpovídá Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko. „Pomalu se vracíme k ziskovosti před pandemií, ale čeká nás ještě kus cesty,“ komentuje končící letní sezonu.

Přečtěte si také
Kofola a Mattoni 1873 se stanou spolumajiteli slovenského výrobce preforem pro PET lahve

Jak hodnotíte uplynulou letní sezonu?

Troufnu si konstatovat, že celá ekonomika letos kalkulovala s vyšší úrovní nákladů, zejména na energie. Realita je mírně příznivější, logicky tedy došlo k pozitivnímu posunu marže. V našem případě se pomalu vracíme k ziskovosti před pandemií, ale čeká nás ještě kus cesty. Musíme se vyrovnávat s mírně klesající spotřebou a zároveň s těžko ovlivnitelnými vlivy, jako je například chystaný a nelogický nárůst DPH u nápojů. Nicméně z pohledu zákazníka je pozitivním faktem to, že se firmám vrací zdroje a s nimi i možnosti přicházet s inovacemi a zlepšováním úrovně služeb. Co si budeme namlouvat, v době energetické krize šla většina náročných rozvojových aktivit k ledu.

Kterým nápojům se v létě dařilo nejvíce?

Celý FMCG trh, a nápojový nevyjímaje, prochází objemovou korekcí. Překvapivým úspěchem letošního roku je skutečnost, že čepovaná Kofola si drží své postavení v srdcích spotřebitelů a své objemy dokonce mírně navýšila. Síla této značky je stále hnacím motorem celé skupiny Kofola, i když tvoří jen přibližně třetinu prodejů. Z novinek je jasným vítězem značka Targa Florio a její řada toniků ze sicilských ingrediencí Tonica Originale a Tonica Rosa. Jsme zavedená firma a málokdy se nám stane, že se v odhadu spleteme o desítky procent. Toto je velmi příjemný omyl.

Přečtěte si také
Kofole se v loňském roce dařilo – provozní zisk EBITDA překročil očekávání

Které značky naopak ještě nenaplnily svůj potenciál?

Dlouhodobě hledáme cestu k mladým spotřebitelům pro Semtex. Není to jednoduché. Energetické nápoje jsou prudce rostoucí kategorií a všichni konkurenti do ní mohutně investují. My máme značku prvního českého energeťáků s téměř třicetiletou historií a na domácím trhu se nám zatím nedaří vylepšit pozici. Energetické nápoje vyžadují zcela odlišný přístup k marketingu i obchodní podpoře. Na Slovensku jsme začali spolupracovat s rapperem Separem. Vyvinuli a uvedli jsme s ním na trh Semtex Extrem, energeťák bez taurinu, s guaranou a matchou. A jeho zcela odlišný přístup nás vynesl k výborným číslům. Že by světélko na konci tunelu?

Jak se v poslední době mění zvyky a chutě zákazníků během letní sezony?

Nealko nápoje jsou poměrně konzervativní obor, a to včetně sezonality. V poslední době spotřebitelé více hledají v nápojích nejen osvěžení, ale také funkci. Výsledkem je růst minerálních vod, funkčních nápojů a zmíněných energeťáků. Jsme také rádi, že se po pandemii spotřebitelé znovu přiklánějí k čerstvým ovocným šťávám. Díky tomu se i naše Ugo již dostalo na předpandemická čísla. Naopak, kolová kategorie je tou největší stálicí.

Už víte, na co se zaměříte v následující letní sezoně?

Zásadní změnou prochází komunikace značky Kofola. Úspěch „Láskyplného pátečku“ ukazuje, jakým směrem se bude značka profilovat v nejbližších letech. Chce mnohem více zasahovat do každodenního života lidí. Rebranding značky bude hlavním projektem příštího roku. Stejně tak proměnou projde i Vinea. Obě tyto značky mají za sebou dlouhou historii a před sebou budoucnost s velkým potenciálem.

I nadále budeme pokračovat v projektech s důrazem na kvalitu a využití vlastních surovin, a to nejen bylinek, ale už i ovoce. Nebojíme se ani výklenkových kategorií, a proto rozvíjíme nápoje, jako je třeba Pragers´s Kombucha. Věříme, že i přes všechny překážky v podobě zvýšení DPH horeca „přežije“ a bude základem naší růstové strategie. Náš potenciál v kanálu horeca vidíme v oblíbených čepovaných nápojích a zejména v kávě Trepallini a čajích Leros.

 

 

Související články:

Kofola a Mattoni 1873 se stanou spolumajiteli slovenského výrobce preforem pro PET lahve Kofole se v loňském roce dařilo – provozní zisk EBITDA překročil očekávání CirkulkaProjekt Kofoly Cirkulka uvádí nealko nápoje ve vratném skle KofolaKofola zažila rekordní léto. Daří se jí na Jadranu

Doporučujeme

Komerční sdělení

Spolehlivý partner je zásadní výhodou

V České republice se během 30 let vyprofilovala společnost Pfanner jako přední distrubutor značkového potravinářského zboží. Na zdejším i slovenském trhu zásobuje většinu významných obchodních řetězců, čerpacích stanic a gastro provozů, aktuálně dodává přes sedm stovek produktů více než třiceti různých značek. V portfoliu má ovocné džusy Pfanner, omáčky a těstoviny Panzani, řecký olivový olej Minerva […]

FMCG je rychlejší než kdy dříve a distributor na to musí umět reagovat, říká ředitel Orbico Radim Kratochvíl

Distribuční společnost Orbico funguje na 19 trzích primárně ve střední a východní Evropě. V tomto regionu zaměstnává více než 7,5 tisíce zaměstnanců a v loňském roce její obrat přesáhl 3 mld. euro. V Čechách a na Slovensku se stará například o distribuci značek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun nebo Oral B. S jakými výzvami se potkává na českém trhu a jak je řeší, přiblížil ředitel […]

Firemní předplatné e15

Chcete získat benefit pro vaše zaměstnance nebo dárek pro významné klienty? Máme pro vás nabídku firemního předplatného e15, které nabízí nespočet výhod. S firemním předplatným e15 získáte: –⁠ Tištěné vydání Deníku e15 každý všední den do vaší kanceláře. –⁠ Magazín e15: Lifestyle magazín věnující se nejen byznysovým tématům. –⁠ Webové předplatné Premium+, které vám odemkne […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

29. 11. 2023, Lean & Green Summit, Amsterdam, Holandsko

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očima Miroslavy Birešové, senior sales managerky Kaufland Global Marketplace: Náš marketplace chce poskytovat jedinečný nákupní zážitek

28. listopadu 2023

Pavol Halász, produktový ředitel, Tesco Stores ČR: Pro zákazníka je důležitá cena

20. listopadu 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required